a7n8x og ram
Fra : benjamin

Dato : 04-02-03 23:05

hej

jeg skulle lige til at købe et asus a7n8x bundkort og en stang 512MB
pc2700 samsung ram hos shg, da jeg opdagede, at der var nogle som
påstod, at det var en dårlig kombination. Er det rigtigt? Hvilke
noget ram skal jeg da ellers købe?

Benjamin

Fra : MiN

Dato : 05-02-03 08:05

"benjamin" <nospambgst@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pc2700 samsung ram hos shg, da jeg opdagede, at der var nogle som
> påstod, at det var en dårlig kombination. Er det rigtigt? Hvilke

Hvis du skal udnytte Dual Channel DDR fuldt ud, burde du istedet købe 2x
256MB pc2700, hvis det er 512MB ram du ønsker.
Forskellen vil ikke være meget stor, men i teorien skulle det i hvertfald gå
hurtigere, når bundkortet kan skifte imellem at læse fra de to ramblokke.

// Marc

Fra : J.F.K

Dato : 05-02-03 09:46

Og husk at sætte de 2 moduler i de blå sokler! Jeg har dette board med 2 ram
moduler først havde jeg sat dem i bank 1+2 senere efter jeg havde læst lidt
om dette på nyhedsgruppen flyttede jeg dem til bank 2+3 i sisandra soft gav
det omkring 5% større båndbredde, der var også stor hastighedsforøgelse i
3dmark2001

mvh. John

ps. du kan også virkelig "tune" ram'ene i bios'en...

Fra : benjamin

Dato : 05-02-03 10:02

hvilke mærke ram har du?

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-03 16:37

> [...]
>pc2700 samsung ram hos shg, da jeg opdagede, at der var nogle som
>påstod, at det var en dårlig kombination. Er det rigtigt? Hvilke

Jeg kører dualmed 2x256 kingston pc2700. I blok 1 & 3.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S