spam-vira-eller what ???
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 04-02-03 22:24

Kære gruppe !

Jeg er blevet "inficeret" - med et lille irriterende program - det gør
åbenbart det, at den i Explorer/funktioner/internatindstillinger/startside -
ligger følgende tegn "http://tjdo.com/passthrough/index.html?"- umiddelbart
foran den URL som jeg har valgt som startside - resultatet er at der popper
en menu side op som dækker det nederste 1/4 af skærmen. Jeg har søgt efter
alverden i reg.databasen og fundet en del ved navn "tjdo" - alt har jeg
slettet - men lige meget hjælper det.. Er der en behjertet sjæl som kan
skaffe mig af med den slags ondskab ?

På forhånd tak

Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-02-03 23:39

Thomas Jørgensen wrote:

> [...]
> foran den URL som jeg har valgt som startside - resultatet er at der popper

Det ser ud til at være en variant af en gammel kending, sitet lop.com.
Du kan læse om lop.coms tjenester her:
http://lop.com/help.html

Firmaet tilbyder et afinstallationsprogram til nogle af deres tjenester.
Jeg kan ikke umiddelbart se, om det også gælder den, du er udsat for,
men prøv. her er et direkte link til afinstallationsprogrammet:
http://lop.com/uninstall.exe

Meld gerne tilbage, hvordan det virker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 05-02-03 00:52

> [...]
> Jeg kan ikke umiddelbart se, om det også gælder den, du er udsat for,
> men prøv. her er et direkte link til afinstallationsprogrammet:

Hej Kim, tak for råddet - men - Jeg forsøgte afinstallationsprogrammet -
skærmbillede rystede i ca. et sekund - og så forsvandt baggrundsbilledet -
men pestilensen er der fremdeles. Kiggede lige på deres "help" som du linker
herover - her skriver de, at der er afinstallation til alt deres kram og at
man blot skal vælge "hjælp" i det pågældende, og så skulle det være ligetil
at afinstallere - men den menu, som popper op hos mig, har ingen
hjælpefunktion..

Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-02-03 03:16

Thomas Jørgensen wrote:

> Hej Kim, tak for råddet - men - Jeg forsøgte afinstallationsprogrammet -
> skærmbillede rystede i ca. et sekund - og så forsvandt baggrundsbilledet -
> men pestilensen er der fremdeles.

Det virker som om lop.com er blevet værre. Hidtil har man kunnet fjerne
deres skidt, og de har stået ved deres gerninger. Nu skjuler de sig
åbenbart bag en anden adresse (http://tjdo.com).

Du må have fået skidtet ind sammen med noget andet, du har installeret.
Du kan eventuelt prøve at fjerne nyligt installerede programmer og se,
om du får mulighed for at fjerne startsiden samtidig. Ikke at jeg tror,
det vil hjælpe.
(du har vel allerede tjekket, om du kan fjerne startsiden via
tilføj/fjern programmer?)

En anden løsning kan være at prøve den nyeste udgave af Ad-aware, der
kan fjerne diverse spionprogrammer. Du kan læse om Ad-aware her:
http://lavasoft3.element5.com/software/adaware

Du må stadig meget gerne melde tilbage, så vi bedre kan hjælpe andre,
der havner i samme fælde. Også gerne med hvilket program du har fået/kan
have fået skidtet ind med.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Leony

Dato : 05-02-03 10:39

"Thomas Jørgensen" <thomas@overvindinge.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "hjælp" i det pågældende, og så skulle det være ligetil at
> afinstallere - men den menu, som popper op hos mig, har ingen

Måske denne kan hjælpe:
http://www.smithpaul.com/docs/articles/lop/
På denne side står der at Spybot kan hjælpe:
http://www.doxdesk.com/parasite/lop.html
Håber det kan hjælpe dig af med pestilensen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Leo.E

Dato : 05-02-03 15:09

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message news:<zY40a.52839$Hl6.6835953@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> På denne side står der at Spybot kan hjælpe:
> http://www.doxdesk.com/parasite/lop.html
> Håber det kan hjælpe dig af med pestilensen.
Spybot kan hjælpe, for du har sandsynligvis 2"bots" liggende i
registringsdatabasen der hedder: c2.lop og det er hhv.1 tracking
cookie og 1 tracking site, jeg har fjernet dem med spybot.
Hilsen: Leo

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 05-02-03 22:50

TAK til alle - "Spybot" - knækkede pestilensens - men først efter en
opdatering..

Hilsen Thomas