Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Valg af blitz til Pentax Z20
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 04-02-03 20:13

Hej

Min gamle blitz, som har overlevet flere kameraer, er gået i stykker.

Jeg ville så ud at købe en ny og havde overvejet noget originalt Pentax.

Men flere butikker ville helst sælge mig en blitz af mærket Sigma med et
ledetal på 40, som også kan arbejde samme med automatikken. Nu har jeg ikke
holdt mig orienteret på markedet i nogle år. Men hvordan er kvaliteten af
Sigma?

Er der andet der kan anbefales, med et ledetal på ca. 35-40 ?
Jeg bor i Århus, men synes at udvalget i butikkerne er meget begrænset. Er
der nogen butikker der kan anbefales ? Jeg har været i Merlin (de har
intet), Activ Photo og en mere som jeg ikke lige husker navnet på.

Min gamle blitz er af mærket Chinon, men den kunne ikke "arbejde sammen" med
kameraet, når nu jeg alligevel skal til at investere, kan jeg jo lige så
godt købe en der passer til kameraet.

Kan den evt. købes på nettet et sted?

På forhånd tak for hjælpen.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : John

Dato : 04-02-03 21:23

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> holdt mig orienteret på markedet i nogle år. Men hvordan er kvaliteten af

Sigma har et "godt navn", og er bestemt ikke at kimse ad. Jeg véd
naturligvis ikke hvilken model din forhandler hentyder til, men hvis du
skulle få et godt tilbud på en "EF-500 Super", synes jeg du skal slå til.
Det er en meget kraftigt specifiseret flash, med alt hvad den krævende
amatør kan ønske sig af funktioner. Den findes også i en enklere udgave:
"EF-500ST", med samme kraftige ledetal, men færre funktioner. Begge modeller
findes til Pentax.
--
MVH
John K Hansen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 06-02-03 18:24

Tak for svaret. Så vælger jeg nok en EF500 - super.

Den er jo meget billig, i forhold til Pentax