Hit the road jack
Fra : Lars Bernau

Dato : 04-02-03 17:26

Hvem har egenligt hittet med Hit the Road Jack oprindeligt ?? Jeg mener
at kunne huske at det er en kvinde af en art... men hvilken ??
--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-02-03 18:40

Lars Bernau wrote:

> Hvem har egenligt hittet med Hit the Road Jack oprindeligt ??

Det var vist Ray Charles.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars Bernau

Dato : 04-02-03 19:13

In article <3E3FFAFE.64C6@kimludvigsen.dk>, usenet@kimludvigsen.dk
says...

> Det var vist Ray Charles.

Det er også hvad jeg er blevet enig med allmusic om, men jeg syntes bare
at det burde være en kvinde der synger der den. Hmmm... sådan er det
åbenbart at blive gammel

Fra : Robert Piil

Dato : 04-02-03 20:17

On Tue, 4 Feb 2003 19:12:34 +0100, Lars Bernau <bernau@mail.invalid>
wrote:

>Det er også hvad jeg er blevet enig med allmusic om, men jeg syntes bare
>at det burde være en kvinde der synger der den. Hmmm... sådan er det
>åbenbart at blive gammel

Det *er* kvinder der synger "Hit the road....".

Ray Charles svarer og nynner så lidt ind imellem.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Lars Bernau

Dato : 04-02-03 21:30

In article <4b404vgf6vugrnst7suqbk2itb9lr2o52g@4ax.com>, piil@nospam.dk
says...

> Det *er* kvinder der synger "Hit the road....".
>
> Ray Charles svarer og nynner så lidt ind imellem.

Så er det nok den jeg tænker på.. det må lige undersøges !

Fra : B|aze

Dato : 09-02-03 10:53

"Lars Bernau" <bernau@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> says...

> Så er det nok den jeg tænker på.. det må lige undersøges !

Den mest kendte version er nok den med Buster Poindexter, det er også den
fedeste
Blev brugt til TV-Serien "Unhappily Ever After" med søde Nikki Cox

Rune aka B|aze

Fra : Lars Bernau

Dato : 09-02-03 18:29

In article <3e462512$0$13217$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
blaze@esenet.dk says...

> Den mest kendte version er nok den med Buster Poindexter, det er også den
> fedeste
> Blev brugt til TV-Serien "Unhappily Ever After" med søde Nikki Cox

Måske, men via omfattende research over flere af verdens kontinenter, har
det vist sig at den version jeg kendte, og tænkte på, var med Ray
Charles!

Fra : Michael Schrøder

Dato : 04-02-03 20:26

Lars Bernau <bernau@mail.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.18aa07f59dd180369897c2@news.sunsite.dk...
> Hvem har egenligt hittet med Hit the Road Jack oprindeligt ?? Jeg mener
> at kunne huske at det er en kvinde af en art... men hvilken ??
> [...]

Det er der vist flere der har. Husker en ældre sag med The Stampeders og så
en udgave med Buster Pointdexter. Sidstnævnte er den fedeste efter min
mening.

Mvh
Michael

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 05-02-03 09:32

Den med Stampeeders blev brugt i filmen American Graffitti af George
Lucashvor Wolfman Jack speakede til.