den der smarte navigationsoversigt der sta~
Fra : rasmus carlsen

Dato : 04-02-03 17:17

Ja jeg skal vel egentlig spørge i en Serversidegruppe, men jeg aner sku
ikke rigtig hvad jeg skal spørge om ... Men I kender systemet (som f.eks. på
http://www.html.dk/tutorials/css/introduktion.asp) hvor man kan gå et
"skridt" tilbage i toppen af siden (lige under logoet). Jeg kan jo godt
regne ud at det er noget med php eller asp ... men hvordan hulan gør man (og
hvad er det, jeg skal spørge om i den rigtige gruppe!)

ras

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-03 23:55

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev
> [...]

> "skridt" tilbage i toppen af siden (lige under logoet). Jeg kan jo godt
> regne ud at det er noget med php eller asp ...

Næ, det er såmænd ganske almindelig html:
title="Lektion 1">Næste</a>

Erik Ginnerskov - erik@ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-02-03 10:36

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, det er såmænd ganske almindelig html:
> title="Lektion 1">Næste</a>

- æv ... jeg troede man kunne lave et eller andet smart i stedet for at lave
det manuelt på hver side ...

ras

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 05-02-03 11:00

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> writes:

> - æv ... jeg troede man kunne lave et eller andet smart i stedet for at lave
> det manuelt på hver side ...

Det kan man sikkert også, men det skal laves på serveren, og det afhænger
af hvilken serverside-sprog du har adgang til.
Den rigtige gruppe for det er
dk.edb.internet.webdesign.serverside

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-02-03 10:59

rasmus carlsen skrev:

> - æv ... jeg troede man kunne lave et eller andet smart i
> stedet for at lave det manuelt på hver side ...

Der er givetvis også nogle smarte metoder at gøre det på. Det kan
enten være en dims i en webeditor der sørger for at generere
navigationen, eller det kan være skrevet i et serversidesprog som
asp eller php.

Spørg evt. i en serversidegruppe om der er nogen der kender en
metode (husk at du selv skal have mulighed for at benytte
serversidesproget hvis du vil have glæde af det).
--
Jens Gyldenkærne Clausen