str replace mærkværdigheder
Fra : Jonas Voss

Dato : 04-02-03 14:36

Jeg har en kammerat der skal til udlandet, hvor de ikke har danske
bogstaver, og han vil gerne have kunne skrive i sin weblog og skrive
mails, med danske bogstaver. Han kan jo ikke være sikker på at
computerne han bruger vil kunne anvende danske tegn.

Derfor har jeg lavet denne dimmer til ham, der skulle oversætte det
kan skriver til danske tegn, eller til HTML-entiteter, alt efter hvad
han nu ønsker:

<http://it.edu/people/jcv/php/transmo.php>

Mit problem er, at alt virker, undtagen oversættelsen af Ae til Æ. Den
insisterer på at lave det til HTML-entiteter, uanset om man har sat
flueben i den dertil indrettede.

Kilden til siden kan ses her:

<http://it.edu/~jcv/php/transmo.php?sovs=>

Nogen idéer til hvad der går galt?

SCSI port:
Inferior grade of wine, e.g. Muscatel, Ripple, Mad Dog.

Fra : Larz

Dato : 04-02-03 18:08

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote in news:u6s4h-bie.ln1@zaphod.local:

> Mit problem er, at alt virker, undtagen oversættelsen af Ae til Æ. Den
> insisterer på at lave det til HTML-entiteter, uanset om man har sat
> flueben i den dertil indrettede.
>
> Nogen idéer til hvad der går galt?

Ja, det hedder &AElig; og ikke &Aelig;

--
-
Lars

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-02-03 21:27

In dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, Larz wrote:

> Ja, det hedder &AElig; og ikke &Aelig;

Ja, det er jo det det gør. Tak for det.

"The ability to enslave a planet is insignificant
next to the power of the Macintosh" - Darth Vader

Fra : Jesper M. Olsen

Dato : 19-02-03 21:51

ved ik :(

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 19-02-03 22:52

> [...]

> $data = $_POST['data'];
> # replace aa with å
> $data = str_replace("aa", "&aring;", $data);

Er det ikke ret simpelt? :)

Kommentaren siger: "Erstat aa med å", men det koden gør er at erstatte aa
med &aring; - får du ikke det ønskede hvis du faktisk gør det som
kommentaren siger? (Når du sætter htmlentities ind her allerede har det
ingen effekt at undlade kaldet til htmlentities() i næste if-sætning).

--
Hyggehej
/Thomas