Skærme
Fijala 3554
Samsung 172T/191T versus opløsning
Fra : JKJ

Dato : 04-02-03 10:07

Jeg tænker på at købe en af overstående skærme, men har følgende problem.

Jeg synes at en opløsning på 1280*1024 på en 17 tommer skærm er lige voldsom
nok. Er jeg så ikke lidt "tvunget til" at købe 19 tommer skærmen, der kører
samme opløsning men på et større areal? Det mener jeg umiddelbart vil give
et bedre forhold. Håber I kan hjælpe mig med erfaringer m.m.

John

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-02-03 11:04

"JKJ" <de@de.de> wrote in news:b1nvu4$2cvr$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> skærmen, der kører samme opløsning men på et større areal? Det mener
> jeg umiddelbart vil give et bedre forhold. Håber I kan hjælpe mig med

Husk på at en 19" CRT skærm "kun" har et synligt område på ca. 18"
En 17" CRT har et synligt område på ca. 16" - så de 1280x1024 er faktisk
ikke så slemt endda på en 17" LCD.

Hvis du kan finde den, så har Samsung også lavet en 18" LCD med navnet
181T, den er af udseende identisk med 191T - og var måske også en mulighed.

Flemming

Fra : JKJ

Dato : 04-02-03 14:13

Det er rigtigt at en TFT skærm har et større synligt areal end en CRT skærm,
men med den 19" CRT skærm jeg har nu,synes jeg også 1280 * 1024 er lige i
overkanten. Jeg sidder meget ved computeren og læser på skærmen og det kan
være anstrengende i længden hvis man føler at det er for småt. Det er også
en af grundene til at jeg vil have en TFT skærm, for jeg regner med at
læsevenligheden er større her???

Jeg har luret 181T´ren, men der er næsten ingen prisforskel (højst nogle
hundrede kroner), så jeg synes at 191T´ren giver mere for pengene. Ellers
tak for dit svar

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-02-03 23:18

"JKJ" <de@de.de> wrote in news:b1oea2$b8$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> man føler at det er for småt. Det er også en af grundene til at
> jeg vil have en TFT skærm, for jeg regner med at læsevenligheden

Hvis du synes 1280x1024 er lige småt nok på din 19" CRT så vil jeg mene
en 19" TFT med 1280x1024 lige må være noget for dig.

Personligt har jeg i en lang periode kørt 1600x1200 på min 19" CRT -
hvilket jeg synes er helt perfekt når jeg sidder og programmerer hvor
det er rart med så megen information som muligt på samme tid på samme
skærm, men når jeg bare sidder og læsere mail eller anvender Windows
til andre ting - så foretrækker jeg 1280x1024 (eller 1280x960) - lavere
opløsninger synes jeg resulterer i lige lovlig store ikoner.

> Jeg har luret 181T´ren, men der er næsten ingen prisforskel (højst
> nogle hundrede kroner), så jeg synes at 191T´ren giver mere for
> pengene. Ellers tak for dit svar

Det var heller ikke så meget prisen, men mere det at 181T's skærmareal
er meget tæt på at være samme størrelse som en 19" CRT - og du dermed
direkte kunne sammenligne og hvis du var tilfreds med en 19" CRT i
1280x1024 så ville en 181T nok være det optimale valg :) - men da du
gerne ville have det lidt større så er en 191T nok det bedste valg lige
pt.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.