Title & Google.com
Fra : bla

Dato : 04-02-03 09:35

er der nogen begrænsninger for hvor meget der kan stå i titlen ?
og er der en begrænsning på hvor meget google tager med når den indeks´er.?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 04-02-03 11:00

bla wrote:

> er der nogen begrænsninger for hvor meget der kan stå i titlen ?

Ja, da meningen er at vi skal kunne se siden, så kan vi hente den, ellers opgiver vi og
finder en anden side.

> og er der en begrænsning på hvor meget google tager med når den indeks´er.?

Nej, jo, den tager nok ikke alt.
http://www.firstmonday.dk/issues/issue6_6/lynch/index.html
er på 183kb
og google kender ikke af slutningen.

Fra : bla

Dato : 04-02-03 11:24

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message

> Ja, da meningen er at vi skal kunne se siden, så kan vi hente den, ellers
> [...]

<title>The Battle to Define the Future of the Book in the Digital
World</title>

Den fylder da ikke 183kb. ???

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-03 14:40

"bla" <bla@bla_.dk> skrev

> indeks´er.?

> <title>The Battle to Define the Future of the Book in the Digital
> World</title>
>
> Den fylder da ikke 183kb. ???

Jeg ved ikke, om der er nogen grænse. Størrelsen på et givent browservindue
sætter en begrænsning på, hvor meget titel, der kan vises uden fixfaxerier.
Men på www.hjemmesideskolen.dk/scripts/titlscrl.asp kan du se et script, der
muliggør at ret lange titler scrolles hen over titellinjen.

Erik Ginnerskov - erik@ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-02-03 15:35

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> writes:

> Jeg ved ikke, om der er nogen grænse.

Der er ikke nogen grænse indbygget i HTML i hvert fald.

> Størrelsen på et givent browservindue sætter en begrænsning på, hvor
> meget titel, der kan vises uden fixfaxerier.

Afgjort. De mennesker der skal læse det gør også. Den bedste titel er
en der gorklarer hvad indholdet af siden er, kort og præcist. Det skal
ikke være et refereat, kun en overskrift.

Mere end ti ord, og du bør prøve at gøre det kortere. Hvad er den
bedste overskrift når du skal finde siden igen i dine bookmarks:
"En side om hvordan man sætter forskellige farver på sine bordere i en
HTML-side med CSS"
eller
"HTML/CSS: Farvede bordere med CSS"
?

> Men på www.hjemmesideskolen.dk/scripts/titlscrl.asp kan du se et
> script, der muliggør at ret lange titler scrolles hen over
> titellinjen.

Det ser så lidt sjovt ud hvis man bookmarker siden, hvis bookmarket
bliver gemt under sidens titel. Midt i scrollingen står hele titlen
der jo ikke :).

Jeg vil ikke anbefale den slags fiksfakserier, skriv hellere kort
og præcist.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : bla

Dato : 04-02-03 16:00

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> wrote in message

> [...]
> --
> Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
> Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Det er fordi Google indekser title linjen -
jeg har lavet en kort beskrivelse , men derefter kunne man jo godt fylde
div. søge ind , som ikke bliver vist i browser vinduet.
nå men jeg prøver at fylde på - og håber lortet holder.

Går der ikke en måned mellem google indekseringen.?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-02-03 16:28

"bla" <bla@bla_.dk> writes:

> Det er fordi Google indekser title linjen -
> jeg har lavet en kort beskrivelse , men derefter kunne man jo godt fylde
> div. søge ind , som ikke bliver vist i browser vinduet.

Google indekserer mange ting, inklusive al tekst på siden, titlen, og
teksten på links *til* siden. Jeg ved ikke om de vægtes forskelligt,
men jeg tror du får mere ud af at skrive ordet to gange på siden end
en gang i titlen.

Google er svær at snyde.

> nå men jeg prøver at fylde på - og håber lortet holder.

> Går der ikke en måned mellem google indekseringen.?

Det siges der.

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-03 23:40

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev

> Mere end ti ord, og du bør prøve at gøre det kortere.

Det giver jeg dig ret i. Jeg nævnte det bare som et kuriosum, når der nu
blev spurgt om, hvor lang en titel, man kan lave.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 04-02-03 20:53

Peter Ole Kvint wrote:

> Ja, da meningen er at vi skal kunne se siden, så kan vi hente den, ellers opgiver vi og
> [...]

nej, 185kb i windows og 101kb i google, men det er også formeget.
Muligt vis så gemmer google ikke mere end 101kb af hvert fil.