Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tømning af Memory Stick i ferien
Fra : Kenneth Bang

Dato : 03-02-03 23:23

Jeg skal snart på en længere ferie, og skal selvfølgelig have mit Sony P9
med, men jeg gider ikke slæbe rundt på en bærbar pc'er.

Har kigget på diverse bærbare "harddisk" løsninger, og Sony er lige kommet
med en bærbar brænder med Memory Stick port, men jeg
kan ikke finde noget om det er muligt at brænde direkte fra Stick til cd
uden at brænderen skal tilsluttes en pc.

Har i nogle gode forslag til hardware der kan løse problemet ?

Mvh.
Kenneth Bang

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 03-02-03 23:35

"Kenneth Bang" <kennethbang@tdcadsl.dk> wrote in
news:3e3eebe2$0$206$edfadb0f@dread16.news.tele.dk in dk.fritid.foto:

> [...]
> cd uden at brænderen skal tilsluttes en pc.
>
> Har i nogle gode forslag til hardware der kan løse problemet ?

Nu ved jeg ikke hvor i verden du skal hen...
En mulighed kunne være at købe en skuffe til en HD med USB tilslutning, og
så overslytte billederne til den på en computer café. Det er i hvert
tilfælde min erfaring at de er ret venligt indstillede overfor at man
tilslutter sit eget hardware.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

Fra : Jörgen

Dato : 04-02-03 10:33

Hej, läs tråden " Lagerplads " från 2003-01-27.

M.v.h. Jörgen

Fra : Lars H

Dato : 04-02-03 11:11

Kunne man ikke gå ind til en fotoforhandler og få dem overført til en CD??
Det ville da være nemt og sikkert også noget billigere end så meget andet.

Fra : U. Pedersen

Dato : 04-02-03 11:17

Lars H skrev:

>Kunne man ikke gå ind til en fotoforhandler og få dem overført til en CD??
>Det ville da være nemt og sikkert også noget billigere end så meget andet.

Jo, det kunne du sikkert

Men jeg kender en som har dårlige erfaringer med den metode, og det
var ovenikøbet en fotohandler i Københavns området.

Og hvordan vil en fotohandler i det store udland som ikke behandle en
stak billeder.

ImageTank er måske en løsning
http://www.imagetank.dk/

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Eva Mar

Dato : 04-02-03 11:33

Jeg har netop købt en Pen Drive 64 MB - den er på størrelse med en alm.
lighter og det eneste du skal på din ferie er, at låne til en USB port.
Så kan du lagre dine foto i pennen. Den koster 52 Euro.
Mvh Eva Mar

Fra : Alex Linaa

Dato : 04-02-03 11:40

"Eva Mar" <fleron@terra.es> skrev i en meddelelse
> [...]
port.
> Så kan du lagre dine foto i pennen. Den koster 52 Euro.

Nu er 64 Mb ikke alverden sammenlignet med de 128 Mb de fleste har
siddende i deres kamera.
Skal vi der op hvor det rykker er priserne også derefter, f.ex. 1 Gb:
kr. 5.449 (edbpriser).
Så er det noget billigere at købe en stak CF/SM-kort.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Alex W

Dato : 04-02-03 12:59

Hej Kenneth

Hvad med et Microdrive på 1.Gb.
Det koster rundt regnet kr. 2500,-
Det er langt billigere end noget andet.

Nikon har udviklet en transportabel harddisk 6Gb med lcd-skærm til en grim
pris på over kr. 6.000,-

/Alex W

Fra : U. Pedersen

Dato : 04-02-03 13:11

Eva Mar skrev:

> [...]
>lighter og det eneste du skal på din ferie er, at låne til en USB port.
>Så kan du lagre dine foto i pennen. Den koster 52 Euro.

Hej Eva.

Det er vist ikke den optimale løsning, mange fotografer bruger jo i
forvejen 64 MB kort

Fra : Jörgen

Dato : 04-02-03 12:09

Hej, Jag köpte en X-drive här http://store.yahoo.com/insidecomputer/ via
auktion på Ebay ca: 2100:- skr. inkl. frakt för 20 Gb.

X-driven är billig och verkar hålla bra kvlitet den är tillräckligt liten
för att ta med på t.ex en resa. Den läser Sonys MemoryStick utan adapter.
Kopplad till USB porten fungerar den som en vanlig kortläsare samt som en
flyttbar hårddisk.
Den har inbyggt laddbart batteri och laddas eller drivs på 12v DC (adapter
110-240v AC - 12 DC ingår).
Insidecomputer levererade otroligt snabbt med FedEx. De säljer även andra
alternativ som t.ex Image Tank fast de är dyrare.