Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A40 eller ?
Fra : Emil Gundersen

Dato : 03-02-03 22:33

Hejsa

Indtilvidre er valget faldet på et Canon A40, som afløser for mit gamle
skrammel kamera (HP 215).

Er der andre tilsvarende til A40 der er værd at kikke på før jeg køber?
Hvad er jeres er faringer med A40?

Mvh Emil

Fra : Rasser

Dato : 04-02-03 07:37

"Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> skrammel kamera (HP 215).
>
> Er der andre tilsvarende til A40 der er værd at kikke på før jeg køber?

Til en pris på ca 2500 er det et rigtigt godt kamera. Selv fruen kan betjene
det

Mvh Jens

Fra : Lars H

Dato : 04-02-03 10:12

> "Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> wrote in message

Jeg er en lykkelig ejer af et A40 det er hurtigt til at skyde, manuelle
indstillinger og lang batteritid på det med NiMh-batterier. Har lige været
afsted en hel weekend hvor der blev taget 350 billeder og et par videoklip,
plus der blev kigget på alle billederne i displayet et par gange og der var
stadig en smule strøm på. Derudover er det meget solidt, det er nu 2 gange
blevet tabt på gulvet af fulde folk der lige skulle tage et billede men det
har ikke taget skade af det..... heldigvis. Man holder lige vejret en gang
når folk laver det nummer....

Held og lykke med købet
Lars

Fra : Poul Krogh

Dato : 04-02-03 13:59

Kan kun tilslutte mig sidste indslag af Lars H. Jeg er også den lykkelige
ejer af et af disse kameraer. Den har alle de manuelle instillinger der er
brug for, samt en herligt P (program) instilling der tillader en at benytte
manuel instilling til dele og automatisk til andre. Og så er der self. den
fuldautomatiske funktion der, syntes jeg, virker perfekt.
Det tager gode klare billeder, og ja til sidst er det, som Lars siger, et
utroligt stærkt kamera, har også fået tabt mit eget kamera på div. underlag
som beton, fliser, vådt græs og deslige, og det holder stadig, og fungerer
perf.

Har aldrig et sekund fortrudt at have spenderet hele 3500 Kr da det kom ud,
selv om det nu har tabt 1000 kr på 8-10 mnd.

Held oh lykke
Poul Krogh

Fra : Flemming Petersen

Dato : 05-02-03 01:11

On Tue, 4 Feb 2003 13:58:57 +0100, "Poul Krogh"
<poulkrogh@hotmail.com> wrote:

> [...]
>brug for, samt en herligt P (program) instilling der tillader en at benytte

Nu er det jo nok forskelligt "hvad der er brug for", men de manuelle
indstillinger på A40 giver kun mulighed for valg af 2
blænderindstillinger, en meget lille og en meget stor. Og så er det
ikke muligt at indstille afstanden manuelt. Godt nok er der
indstillig til hvv. macro, mellemdistance og "landskab" men de to
sidste er ikke til megen nytte. Det ville ellers have været godt
manuel afstandsindstilling, da kameraet har store vanskeligheder med
at fokusere i dårlig belysning. Macroindstillingen er, i forhold til
mange andre digitalkameraer, heller ikke noget at råbe hurra for.
Korteste afstand til motivet er ca 20 cm.
[...]

>Har aldrig et sekund fortrudt at have spenderet hele 3500 Kr da det kom ud,
>selv om det nu har tabt 1000 kr på 8-10 mnd.

Selvom jeg kun har givet 2700 kr for mit, har jeg fortrudt. Jeg burde
have ofret 1000-2000 kr mere og købt et kamera der kan indstilles
fuldt manuelt.

Mvh. Flemming Petersen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-02-03 14:34

Emil Gundersen wrote:
> Indtilvidre er valget faldet på et Canon A40, som afløser for
> mit gamle skrammel kamera (HP 215).

Nu har andre godtnok rost det rigeligt, men jeg vil
da gerne lige tilslutte mig koret af tilfredse
A40 ejere

Til prisen er det et rigtigt godt køb, der kan
de tilng, som man har brug for af et kamera
til familiebrug - og en hel del mere !

> Er der andre tilsvarende til A40 der er værd at kikke på før
> jeg køber?

Sikkert - men jeg kender ikke andre i den prisklasse, der
kan måle sig med det.

> Hvad er jeres er faringer med A40?'

Rigtig gode - både automatisk og manuelt fungerer det
fint.

Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Steen Meldhede

Dato : 04-02-03 17:17

"Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrammel kamera (HP 215).
>
> Er der andre tilsvarende til A40 der er værd at kikke på før jeg køber?

har et og kan kun beklage en ting.....røde øjne og så motiver på en afstand
af ca 10 m (en person i mit tilfælde) som er zoomet max ind med optisk zoom
virker en smule sløret.måske min fejl da det er mit første digicam jeg
har.de små filmklip med lyd på er helt kanon! de røde øjne fjerner jeg
bagefter på pc'en men alligevel lidt træls.ellers et fedt kamera ! kan
anbefales.jeg fik mit incl.et 128 mb kort til knap 3000.
mvh steen meldhede

Fra : poul madsen

Dato : 04-02-03 17:50

Hej
Du skriver om der er andre i den prisklasse, tdc online og vist nok også i
butikkerne, har et Canon A10 med kortlæser og 64 mb, kort. til 1995 kr. Har
været inde og læse lidt om det, på edb priser, under brugerbedømmelser, og
dem der har et er meget tilfredse, hvor meget 1,3 kontra 2,1 har at sige i
praktisk ved jeg ikke men måske nogle andre har erfaring med, der kan da
spares omkring 1000. kr.
Poul Madsen

Fra : Bangsbo

Dato : 05-02-03 11:54

Hej Emil ....

Jeg kan varmt anbefale et Canon PowerShot A40 ...

Se ind på denne link der er en serie taget her i Januar
med mit Canon A40 og jeg er kanon glad for mit.

http://www.sitecenter.dk/bangsbo/rundtombangsbo/

Jeg har haft mit siden septemnber 2002 og det skuffer
mig aldrig et godt køb til den rette pris ...

Med venlig hilsen
Keld

--
Keld Gydum
Stenbakkevej 37 2.th. DK - 9900 Frederikshavn

Fra : Tommyboy

Dato : 06-02-03 02:09

Jeg har selv kigget på A40 i laaang tid, men er kommet frem til at Pentax
330GS til 2999,- tilbyder langt flere manuelle indstillinger (manuel fokus,
kontrast/brightness/saturation, ISO osv) og flere features (3D billeder,
flip-LCD, billed-effekter, histogram), har 3.1 MP, og er meget mindre i
størrelse (du KAN faktisk have det i lommen). Det er ting jeg gerne vil give
de 500 ekstra for... A40 er desuden en ret gammel model, men som de andre
siger et solidt og pålideligt kamera du ikke kan gå galt af. Pentax er bare
bedre - og mindre. Alt er sagt ud fra research alene, men jeg har også brugt
MEGET lang tid på alle de review-sider og test-sider jeg kunne finde, og det
er en del!

MVH Tommy

Fra : Poul Krogh

Dato : 06-02-03 10:47

Ik fordi jeg VIL presse dig til at købe et specielt kamere, men A40'en har
også instilling til ISO følsomhed (50-100-200-400) og instilling af
"foto-effekt" (vivid, neutral, low sharpening, sepia, B/W) og selvfølgelig
diverse white balance instillinger. Og jeg brugte også rigtig lang tid på at
researche dette og mange andre kameraer da jeg skulle købe. Men det er
selvf. også et stykke tid siden efterhånden, og self. sker der meget på det
stykke tid, specielt inden foe r den digitale industri.

Men nu spurgte du jo efter erferinger med Canon A40.

Håber du finder det kamera du er ude efter

Fra : ThomasM

Dato : 07-02-03 21:22

"Tommyboy" <tommyhj@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kontrast/brightness/saturation, ISO osv) og flere features (3D billeder,
> flip-LCD, billed-effekter, histogram), har 3.1 MP, og er meget mindre i

Det ser spændende ud - bare det dog havde haft manuel justering af
lukkertider... Jeg er på udkig efter en afløser for mit Samsung Digimax
210SE, og har længe dvælet ved A40 på grund af dens mulighed for lang
lukkertid.

Thomas

Fra : Kamps

Dato : 09-02-03 18:19

Hej
Jeg er rigtig glad for mit Canon Powershot A40, som har tager over 3000
billeder og kører stadig som det var nyt...

Et link til nogle billeder jeg har tager men A40.
http://www3.photosig.com/viewuser.php?id=87813

Mvh. Michael Kamper

Fra : henrik59

Dato : 20-02-03 19:27

Hej Emil G.

Jeg anskaffede mit A40 for et halvt år siden, og det fungerer perfekt.
Til prisen får man næppe noget der er bedre og mere
driftssikkert/robust. Glimrende billedkvalitet.
Det du skal gøre op med dig selv, synes jeg er følgende:
1) Kameraets størrelse: Det er lidt for stort til at have i
skjortelommen, kan dog uden taske lige klemmes i. Til gengæld synes jeg,
at det ligger bedre i hånden (min) end f.eks. IXUS og lign. små
kameraer.
2) Mulighederne for manuelle indstillinger. Jeg bruger som regel, men
ikke altid automatikken, og den fungerer fortræffeligt. Jeg savner ikke
flere manuelle muligheder, men nogle vil måske gøre det. Til gengæld må
man så et prislag op.
Jeg afsøgte nettet grundigt, og fandt ikke kameraer med mere gunstigt
forhold mellem pris og kvalitet. Men Nikon, Olympus og Pentax o.a. laver
selvfølgelig også fremragende kameraer. Det er marginalerne der skiller.
Endelig spiller design ind. Jeg synes A40 ser godt ud!

Henrik59

http://www.kandu.dk/