MSI K7T-Turbo og XP1800+ ? ?
Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 03-02-03 20:57

Hejsa

Jeg har købt den størst mulige cpu som mit Microstar K7T Turbo kan køre
med, en AMD Palmino XP1800+

Ifølge www.msi.com.tw
<http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID
=100&MODEL=MS-6330%20Ver3.0>

Understøtter dette board denne cpu, men maskinen er blevet en del ustabil
efter at jeg har
sat den i, går spontant ned (stopper).
Jeg har tjekket hvad en XP1800+ skulle bruge af Core Voltage og det viser
sig at den skal
bruge 1.750V. Kigger jeg imidlertid i min BIOS understøtter boardet kun
1.700V

Kan dette være årsagen til at den går ned ?

Er der nogle der har erfaringer med MSI K7T-Turbo og XP processorer ?

Håber nogle kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Jesper Laursen

Dato : 04-02-03 22:59

<rofe@mailme.dk> wrote in message
> Er der nogle der har erfaringer med MSI K7T-Turbo og XP processorer ?
>

> Håber nogle kan hjælpe.
>

> Med venlig hilsen
> Ronni
> rofe@mailme.dk

Kører med en XP1600+ på samme type board. Dette kører uden problemer. Ifølge
PcAlert som følger med boardet får min cpu 1.75 V.
Jeg har dog ikke nogen erfaringer med en XP1800+ på boardet, men med min
nuværende kører det rigtig rigtig stabilt. (Specielt i forhold til mit gamle
A7V133, som overhovedet ikke kunne tage XP cpu's, trods bios opd.)

Venlig hilsen Jesper Laursen

Fra : Peter Holm

Dato : 06-02-03 14:52

> [...]
> 1.700V
>
> Kan dette være årsagen til at den går ned ?

Jeg kører en XP1700 på mit MSI K7T Turbo2 absolut fejlfrit.
Ifølge denne side

http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/2517
5.pdf
(se side 34) så skal din vcore ikke ligge på 1,75, men derimod 1,65.
Min Core Voltage viser 1,59v som er fundet default - det passer med de
anførte 1,60 på siden.

Hvor har du set de 1,750V ?

Mvh
Peter

Fra : Jørgen

Dato : 06-02-03 16:24
Fra : Peter Holm

Dato : 06-02-03 22:08

"Jørgen" <aamandX@post5.tele.dk> wrote in message

http://www.msi.com.tw/program/support/cpu_support/cpu/spt_cpu_detail.php?UID
> =24&NAME=MS-6330%20Ver5.0
>
> Se her

Jeg er ikke lige med...
Hvad er det vi skal se på den side ?
Mvh
Peter

Fra : Jørgen

Dato : 06-02-03 23:21

OK jeg kan se den ikke virker.
Han siger at XP1800+ er den største CPU til boardet.
linketskulle have vist at den kan kører med XP 2100+ pal.
og XP 2600+ Tbred.
Kan findes på http://www.msi.com.tw Kt7 Turbo2 og Cpu support

Hilsen Jørgen

Fra : Peter Holm

Dato : 07-02-03 08:50

> [...]
> Han siger at XP1800+ er den største CPU til boardet.
> linketskulle have vist at den kan kører med XP 2100+ pal.

Du henviser til et K7T Turbo2 mobo. Det er ikke sådan et manden har, men
derimod en first edition K7T Turbo. Den version kører max en XP1800.
http://makeashorterlink.com/?L2E152063

Mvh
Peter

Fra : Jørgen

Dato : 07-02-03 09:12

Så undskylder jeg ulejligheden men troede at det var den samme.
MVH Jørgen

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 07-02-03 18:54

Jeg fandt langt om længe fejlen!

SHG.dk havde sendt mig en Thoroughbred cpu i stedet for en Palmino.

Det er jo selvfølgelig det sidste man tjekker, da man er i den tro at de kan
finde ud af at sende én det som man har bestilt, men det kunne de ikke.

Det sjove var at de forsøgte at overbevise mig om at det var den rigtige, da
jeg ringede til dem, og da det ikke gik, forsøgte de med
"Jamen den er jo ikke defekt!", baaah....
Nogle gange bliver man idiot af dårlige forretninger, der skal forsøge at
snakke sig uden om i stedet for blot at give én det man har bestilt

/Ronni