Knapper udseende...
Fra : Michael Rosendahl An~

Dato : 03-02-03 19:33

Hejsa...

Jeg kan sq ikke få mine buttons, tekstbokse og rullebarer til at få samme
look som min scrollbar vha.

body {
scrollbar-base-color:white;
scrollbar-face-color:white;
scrollbar-shadow-color:94CC5F;
scrollbar-darkshadow-color:white;
scrollbar-arrow-color:94CC5F;
scrollbar-3dlight-color:94CC5F;

}

Hvordan kan jeg ordne deres udseende´?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-02-03 21:27

"Michael Rosendahl Andreassen" <currant@mail.dk> skrev :

>Hvordan kan jeg ordne deres udseende´?

Kan du ikke, det er styresystemets opsætning, der bestemmer
farverne på disse.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-02-03 21:30

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev :

>Kan du ikke, det er styresystemets opsætning, der bestemmer
>farverne på disse.

Lige hurtig nok, textarea kan du godt på.

Så der tilføjer du blot textarea i din css

body, textarea {..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-02-03 23:22

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Lige hurtig nok, textarea kan du godt på.
>
> Så der tilføjer du blot textarea i din css
>
> body, textarea {..

Det er da ikke noget problem at sætte andre farver på formsknapper. lav en
klasse i css, hvor du definerer de ønskede farver.

Derefter laver du kaldet til knapperne sådan:

<input type="button" class="din_ønskefarve" .....

Erik Ginnerskov - erik@ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-02-03 00:31

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev :

>Det er da ikke noget problem at sætte andre farver på formsknapper. lav en
>klasse i css, hvor du definerer de ønskede farver.

Jeg er måske lidt hurtig sommetider, csskoden der blev medsendt
var scrollbar og tænkte på at man ikke kan ændre scrollbarfarve i
f.eks. selectboxe.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-03 13:41

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Jeg er måske lidt hurtig sommetider, csskoden der blev medsendt
> var scrollbar og tænkte på at man ikke kan ændre scrollbarfarve i
> f.eks. selectboxe.

input{
definitioner
}

....muliggør, at man selv afgør, hvordan skrivefelter, selectbokse m.m. ser
ud.
Eneste hage ved det er, at det også rammer knapper, hvorfor disse skal have
tildelt en klasse, som bestemmer deres udseende.

Fra : Michael Rosendahl An~

Dato : 05-02-03 16:31

> [...]
> klasse i css, hvor du definerer de ønskede farver.
>
> Derefter laver du kaldet til knapperne sådan:
>
> <input type="button" class="din_ønskefarve" .....

Har kigget lidt på css og det ser sq ikke helt lamt ud må jeg sige... Men
jeg skal lige ha uddybet dit svar her lidt nærmere...

Se evt hva jeg vil ha lavet her...

http://home19.inet.tele.dk/vtg/Screenshot.jpg - knapperne og tekstboxne skal
falde lidt mere ind i resten af farverne - ligesom scrollbaren...

Fra : Michael Rosendahl An~

Dato : 04-02-03 19:59

> Så der tilføjer du blot textarea i din css
>
> body, textarea {..

Nogen eksempler på dette enten på en side eller som kode?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-02-03 20:04

http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/ie5/scrollfarve.htm

Fra : Michael Rosendahl An~

Dato : 04-02-03 20:12

Er det også gældende for knapper?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-02-03 20:24

"Michael Rosendahl Andreassen" <currant@mail.dk> skrev :

>Er det også gældende for knapper?

Prøv dog at leg lidt med det og se, hvad der sker.

input {css du ønsker}

Fra : Michael Rosendahl An~

Dato : 04-02-03 20:31

Fatter sq ikke helt hva det der css er... Men tror det er noget lignende
java etc.

Det jeg vil er at få knapper og tekstboxne til at være i stil med
scroolbaren i midderste frame... Se screenshot:

http://home19.inet.tele.dk/vtg/Screenshot.jpg

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-03 21:37

Michael Rosendahl Andreassen skrev:

> Fatter sq ikke helt hva det der css er... Men tror det er
> noget lignende java etc.

Du tager fejl. Css er det sprog man benytter til layout af
hjemmesider (html bruges tilsvarende til struktur).

Hvis du vil lave design som det du har beskrevet i denne tråd er
det ikke til at komme uden om css. Start fx med at læse her:
<http://html.dk/tutorials/css/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen