Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fuji FinePix 3800 Kender I den?
Fra : Henrik Ibsen

Dato : 03-02-03 13:57

Hejsa
Jeg tænker på at købe et Fuji FinePix 3800

Specs: 3.24 million pixels; JPEG still capture; AVI motion; XD card storage;
6x optical zoom; five flash modes; USB interface, 1.8-inch LCD.

Er der nogen af jer der kender dette camera og kan komme med gode såvel som
dårlige anbefalinger?

Hvad med det der XD card storage? Er det en ny slags RAM kort, som
tilfældigvis koster en formue? Eller kan de købes til billig pris for der
følger nemlig kun 16 Meg XDcard med?

Er der nogen der ved hvad billigste pris på cameraet i DK er?

Tak for svar
Henrik

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-02-03 14:19

"Henrik Ibsen" skrev
> Jeg tænker på at købe et Fuji FinePix 3800

Hedder S304 udenfor USA

> Hvad med det der XD card storage? Er det en ny slags RAM kort, som
> tilfældigvis koster en formue? Eller kan de købes til billig pris for der
> følger nemlig kun 16 Meg XDcard med?

XD kort er dyre i øjeblikket, men vil antagelig falde i pris
når de kinesiske garagefabrikker følger trop...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 03-02-03 23:58

Henrik Ibsen <41@c.dk> wrote:

> [...]

> 6x optical zoom; five flash modes; USB interface, 1.8-inch LCD.

> Er der nogen af jer der kender dette camera og kan komme med gode såvel som

Hej Henrik, jeg har et 3800 (hedder FinePix S304 i Europa, men 3800 i
USA/Østen).

Kanon kamera til prisen. Den 6X optiske zoom er mageløs, og de 3.24 MPX
er nok til næsten alt.

Du kan kigge her <http://thomas.boelskifte.dk/foto/> hvor der er nogle
billeder jeg tog de første dage jeg havde kameraet, men mest interessant
nogle links til tests af kameraet.

Eneste anke jeg har er, at det kun er ISO 100, men der er til gengæld en
rigtig god flash indbygget, der kan hjælpe til på en mørk
vinter-eftermiddag. På sommerdage vil det jo ikke være noget problem.

Ellers er det bare at sætte kameraet på Auto, og skyde løs. I starten
legde jeg meget med de manuelle indstillinger, men ... billederne bliver
faktisk bedst på Auto, så

xD kortet skal du ikke bekymre dig om, de kommer ned i pris. Faktisk
købte jeg et 64 MB kort til 390.- i min lokale PhotoTeam lige efter jul,
det synes jeg ikke var galt.

Jeg har taget mange billeder siden jeg lavede førnævnte web-side, så
hvis du har brug for flere eksempler så sig til.

Hilsen Thomas

Fra : Lene S

Dato : 04-02-03 08:21

> [...]
>
> Jeg har taget mange billeder siden jeg lavede førnævnte web-side, så
> hvis du har brug for flere eksempler så sig til.

Hej Både Henrik og Thomas
Jeg har også investeret i ovennævnte kamera og kan tilslutte mig helt og
aldeles det du, Thomas, skriver.
Det er bare et kanonkamera.

Hilsen Lene