ID på bundkort?
Fra : H-J M

Dato : 02-02-03 22:19

Hej!

Er der nogle der ved hvor jeg kan finde ud af hvilket bundkort jeg har købt?
Jeg har købt det med en PIII 1ghz. Der er Intel 810 (det kan godt tænkes det
er et 810e) chipset på. Onboard gfx og lyd. 4 pci, ingen AGP eller ISA. 2
DIMM Sd-ram.
Kan ikke finde noget på google..
Jeg har købt det af en _IKKE_ nørd for 400kr for at skifte det ud på hans
computer.. Det er blevet testet og virker upåklageligt.. men jeg ville nu
gerne have lidt ID på det :)
Er der nogle der kan hjælpe?

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Thomas Hansen

Dato : 02-02-03 23:17

On Sun, 2 Feb 2003 22:19:25 +0100, H-J M <zster87@FJERNDETHERhotmail.com>
wrote:

> [...]
> computer.. Det er blevet testet og virker upåklageligt.. men jeg ville nu

Det kan da være en masse kort. Der er nok lavet flere hunderede som passer
på din sparsommelige beskrivelse. Står der slet ikke noget på printet?

--
Thomas Hansen

Fra : Leony

Dato : 03-02-03 08:41

"H-J M" <zster87@FJERNDETHERhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan godt tænkes det er et 810e) chipset på. Onboard gfx og lyd. 4
> pci, ingen AGP eller ISA. 2 DIMM Sd-ram.

Sæt det til og tjek BIOS ID'en i nederste venstre hjørne under boot. Du
kan trykke på Pause/Break for at notere nummeret ned, tryk på esc for at
fortsætte boot. Dette nummer kan du taste ind i en søgemaskine,
alternativt dele af det. Du kan også få nummeret med programmet CTbios,
som akn hentes her:
http://www.motherboards.org/moboidtools.html
hvor der også er mulighed for at finde flere informationer om BIOS ID.
Hvis du ikke kan finde ud af noget så post nummeret i tråden, så kan det
være at der er en der kan hjælpe.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/