Kan nogen anbefale et andet sted end CBB
Fra : Familien Kristensen

Dato : 02-02-03 22:20

Kopi af min mail til CBB (er der andre i samme situation?):
--

Hej!
Det virker ikke rigtigt med CBB?

Jeg indbetalte 99 kr primo januar uden problemer på 60 62 xx xx. Min profil
advarer mig ikke om noget før jeg indbetaler. Da jeg herefter forsøger at
ringe op, siger "stemmen" at abonnementet er udløbet 31/12-02 når jeg
forsøger at ringe op. Det ville jo være rart at vide INDEN jeg indbetalte på
kontoen. Ifølge nuværende regler, vil man modtage en SMS når det er et halvt
år siden sidste indbetaling. Jeg fik ikke nogen.
Da jeg så ringer til jer (kø 20 minutter), får jeg at vide, at jeg bare
kunne lade være med at indbetale på kontoen og at Sonofon skal have 350 kr
for at lukke nummeret op igen, så derfor skal I have 390 kr - og at I øvrigt
ikke kan tjene på os der ikke ringer meget. Hvis jeg vil have de 99 kr.
retur, skal I have et gebyr på 50 kr.

Nåh, de penge overlever jeg jo nok at have mistet, hvis det ikke lige var
fordi at den anden telefon 60 63 xx xx, pludselig løb tør for penge. Den 30.
januar indbetaler vi 99 kr. Lige nu viser profilen at der er en saldo på
98,52 kr., men det er også umuligt at ringe til/fra denne telefon. Vi kan
kun sende og modtage SMS.

HVAD SKER DER?
-----

Hilsen

Jeannie Kristensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-02-03 22:30

"Familien Kristensen" <Vaelg.svar@til.afsender> wrote in

> Subject: Kan nogen anbefale et andet sted end CBB

Telmore er din ven :)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Exhaust

Dato : 02-02-03 23:09

Hvad med www.mixit.dk
mixit er baseret på et abonnement som koster 0 kr/md

Jeg bruger det selv og det virker upåklageligt.

Finn

On Sun, 2 Feb 2003 22:19:38 +0100, "Familien Kristensen"

Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-02-03 08:00

On Sun, 02 Feb 2003 23:09:29 +0100, Exhaust <Exhaust@Exhaust.Exhaust>
wrote:

>Hvad med www.mixit.dk
>mixit er baseret på et abonnement som koster 0 kr/md

Så vidt jeg kan se koster det 30 kr. om måneden mod Telmores 7,50 kr.

Kurt Brixen

Fra : KGB

Dato : 03-02-03 22:39

"Kurt Brixen" <no_spam_to_brixen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg kan se koster det 30 kr. om måneden mod Telmores 7,50 kr.

Jo, men til gængæld har de GPRS og MMS. Har man en telefon der kan det, så
er mixit det bedste tilbud på markedet !!!!

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Bent Grin

Dato : 03-02-03 00:32

"Familien Kristensen" <Vaelg.svar@til.afsender> skrev i en meddelelse

> Kan nogen anbefale et andet sted end CBB?

Telmore!

Gå ind og læs betingelserne på www.telmore.dk

De er suveræne. 1,20 / min, 0,20 for en SMS. Hvis du bruger under 75 kr. på
en 3 måneders periode, beholder de retten til at opkræve et adm. gebyr på
sølle 15 kr. så vidt jeg husker. En af mine kammerater brugte ikke sin mob i
3-4 måneder pga. en rejse, men alligevel trak de ikke de 15 kr.

Desuden havde jeg kontakt med dem pga. tyveri af min telefon. Jeg mailede
til dem med nogle spørgsmål og efter 5 min. havde jeg svar. Det er fandme i
orden!

Har kun rosende ord til overs for Telmore.

Håber at du kan bruge mit råd til noget.

Bent

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-02-03 00:39

Bent Grin skrev:

>Hvis du bruger under 75 kr. på
>en 3 måneders periode, beholder de retten til at opkræve et adm. gebyr på
>sølle 15 kr. så vidt jeg husker.

Det er 50,- over 3 måneder - og gebyret er (endnu mindre sølle) 7,50.

Citat fra hjemmesiden:

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Nu også unlocking/opdatering af Nokia 6100, 6610, 7210 m.fl.

Fra : Bent Grin

Dato : 03-02-03 01:19

> Det er 50,- over 3 måneder - og gebyret er (endnu mindre sølle) 7,50.

Yup! Faldt lige over det på deres side. I starten var det nemlig 75 kr/15
kr.

Telmore er bare bedst!

Bent

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-02-03 02:03

Bent Grin skrev:

>Yup! Faldt lige over det på deres side. I starten var det nemlig 75 kr/15
>kr.

Det er for nylig blevet sat ned. De gamle priser er i øvrigt aldrig
blevet brugt, men efter man har sat prisen ned, så har man nu igangsat
systemet (så vidt jeg er oplyst).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Fischer

Dato : 03-02-03 06:24

> [...]
> rart at vide INDEN jeg indbetalte på kontoen. Ifølge nuværende
> regler, vil man modtage en SMS når det er et halvt år siden sidste

Du er ikke den eneste. Flere andre i gruppen har klaget over at de ikke har
modtaget nogen advarsel før deres CBB nummer udløb.
Og en fejl er at man ikke nogen steder på sin konto-side kan læse hvornår
man sidst har indsat penge. Man er altså noget på den hvis man ikke kan
huske dette.

Jeg må melde mig i koret og sige at Telmore er et meget bedre valg. Der er
ikke nogen "holdbarhed" på dine indbetalinger, kun et lille månedlig gebyr
(7,50 kr.) hvis du ikke bruger dit nummer så meget.
Så længe der er plus på kontoen bliver dit Telmore nummer ikke lukket.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Karsten Kryger Hanse~

Dato : 03-02-03 09:47

> Så længe der er plus på kontoen bliver dit Telmore nummer ikke lukket.

Hvilket Telmore forøvrigt har "Automatisk Optankning" til at hindre. Det
koster 2 kr. pr. gang, og indsætter automatisk et forudbestemt beløb når
saldoen går i nul. Det er naturligvis valgfrit om man ønsker at have denne
funktion.

Mvh.
Karsten
Også-en-tilfreds-Telmore-kunde

Fra : Ally

Dato : 03-02-03 13:04

> [...]
>(7,50 kr.) hvis du ikke bruger dit nummer så meget.
>Så længe der er plus på kontoen bliver dit Telmore nummer ikke lukket.

Jeg har (desværre?) lige meldt mig til CBB, og i dag skulle mit gamle
abonnement hos TDC blive lukket ned (har overflyttet nummeret til
CBB). Er der nogle, der ved, om jeg udenvidere allerede kan flytte mit
nummer til Telmore (TDC's net)? For jeg er da ved at fortryde mit valg
af CBB.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Erling Simonsen

Dato : 03-02-03 16:41

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> CBB). Er der nogle, der ved, om jeg udenvidere allerede kan flytte mit
> nummer til Telmore (TDC's net)? For jeg er da ved at fortryde mit valg

Hej.
Det kan du godt.
Når du går ind og tilmelder dig på Telmores hjemmeside, så gå ind på siden
med tilmelding og find allernederst: "Flyt mobilnr. til Telmore" og følg den
videre procedure.
Du skal ikke sige dit nummer op hos CBB, det sørger Telmore for, idet de
sender en fuldmagt du skal underskrive.
Det koster ikke noget at overføre dit nummer til Telmore.
Du skal regne med ca. 20 dages ventetid, inden nummeret er overført.
Imens kan du passende bruge de penge du har på kontoen hos CBB, da det
koster 50 kr. at få det overskydende retur.
Hvis det havde været tilfældet hos Telmore, havde du fået alle overskydende
penge retur på en check.
Vi har selv været igennem proceduren, så vi kender det.
Telmore har simpelthen en superfin service hele vejen igennem. Alle
problemer forsøges løst så hurtigt som overhovedet muligt.
Jeg kan kun anbefale dit valg.
m.v.h.
Erling Simonsen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-02-03 17:26

> [...]

> CBB). Er der nogle, der ved, om jeg udenvidere allerede kan flytte mit
> nummer til Telmore (TDC's net)? For jeg er da ved at fortryde mit valg

Jeg fatter ikke at CBB overhovedet har nogen kunder. Tænk at der er nogen der
falder for at de er 10 øre billigere i minutpris.

Telmore er bare sagen.

http://www.telmore.dk/

Claus

Fra : Ally

Dato : 03-02-03 18:45

>Jeg fatter ikke at CBB overhovedet har nogen kunder. Tænk at der er nogen der
>falder for at de er 10 øre billigere i minutpris.

Da jeg valgte CBB var det før, Telmore lavede om på deres priser. Og
det var før, der var den snak om CBB her i gruppen, som der har været
den seneste tid. I dag havde jeg klart valgt Telmore. De 10 øre pr.
minut, de er dyrere, kommer jeg aldrig til at mærke til alligevel.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Familien Kristensen

Dato : 03-02-03 17:50

> [...]
> --
> Klippet min mail til CCB hvor jeg bekalger mig over, at ingen at vores to
Her er deres svar:
Hej Jeannie og Eigil

Jeg må beklageligvis meddele at vi henholder os til vores betingelser og at
din konto er udløbet som følge af manglende optankning gennem 6 måneder.

Jf. vores vilkår:

Når gyldighedsperioden er udløbet, lukkes telefonnummeret og
taletidskontoen. 14 dage efter gyldighedsperiodens udløb kan den resterende
saldo, mod et gebyr på 50 kr. udbetales eller overføres til et andet CBB
Mobil nummer. Genåbning af et udløbet CBB Mobil nummer kan foretages indtil
14 dage efter gyldighedsperiodens udløb mod et gebyr på 300,- kr. plus
standardprisen for nummeret.

Ønsker du en genåbning af nummeret kan dette ske ved indbetaling af kr.
399,- på vores girokonto 60047855 (via netbank: 1199-0060047855) med teksten
"mobilnummer + genåbning". Ekspeditionstiden er 7-10 arbejdsdage.

Såfremt du ønsker en evt. restsaldo udbetalt kan dette ske ved skriftlig
henvendelse til nedenstående - mærket giroafdelingen - forudsat at brevet er
forsynet med gyldig underskrift.

Hvis du har foretaget optankning efter gyldighedsperiodens udløb, kan denne
udbetales, uden omkostninger, ved skriftlig henvendelse til nedenstående -
mærket giroafdelingen - forudsat at brevet er forsynet med gyldig
underskrift.

Med venlig hilsen

Ulla Mandal

CBB Mobil®

Nemt & Billigst!

---

Hvor blev det billige og nemme af?

Hilsen Jeannie Kristensen

Fra : Flemming

Dato : 03-02-03 19:51

> Her er deres svar:
[klip]

Her er mit svar: Telmore

--
Mvh. Flemming

Fra : Lars Raaby

Dato : 03-02-03 20:10

Flemming skrev bl.a.:
> Familien Kristensen <Vaelg.svar@til.afsender> skrev i en
> meddelelse news:3e3e9dbc$0$1742$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [klip]
>
> Her er mit svar: Telmore

Her er mit svar: www.smarttalk.dk
1,15 kr. i min. 0,15 kr. for en sms.

Lars Raaby

Don´t feed the TROLL

Fra : Th Frydensberg

Dato : 03-02-03 20:34

> Her er mit svar: www.smarttalk.dk
> 1,15 kr. i min. 0,15 kr. for en sms.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Lars Raaby

Har du læst deres betingelser ????????
mv th

Fra : Lars Raaby

Dato : 03-02-03 20:43

Th Frydensberg skrev bl.a.:

> Har du læst deres betingelser ????????
> mv th

Ja da.

Lars Raaby

Don´t feed the TROLL

Fra : Ally

Dato : 03-02-03 21:01

>Ja da.

Fra www.smarttalk.dk:

"Du skal have et minimumsforbrug på 50 kr. om måneden, ellers
fratrækkes minimumsbeløb på 25 kr. fra din konto."

For mig gør det Smarttalk totalt urelevant. Der er Telmores
betingelser sgu noget mere jordnære.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Lars Raaby

Dato : 03-02-03 21:37

Ally skrev bl.a.:

> Fra www.smarttalk.dk:
>
> "Du skal have et minimumsforbrug på 50 kr. om måneden, ellers
> fratrækkes minimumsbeløb på 25 kr. fra din konto."

Hvis så man har et forbrug på over 50 kr. om måneden så er det da
billiger.

Lars Raaby

Don´t feed the TROLL

Fra : Fischer

Dato : 03-02-03 22:17

> Hvis så man har et forbrug på over 50 kr. om måneden så er det da
> billiger.

Næh.
Opkaldsafgiften er på 50 øre (mod 25 øre hos næsten alle andre). Så alle
opkald under 5 minutters varighed er faktisk billigere hos Telmore.

Fra : Ulrik

Dato : 06-02-03 15:47

> [...]
indtil
> 14 dage efter gyldighedsperiodens udløb mod et gebyr på 300,- kr. plus

Jeg kan kun sige FØJ!

Deres svar vedr. betingelser/vilkår er jo klippet direkte ud fra deres egen
hjemmeside - og nu vil jeg tillade mig at indsætte punktet anført lige over
omtalte betingelse fra samme sted (http://www.cbb.dk/cbb?cmd=terms punkt 3):

- Når der er 30 dage til gyldighedsperiodens udløb modtager du en SMS. Du
vil også modtage en SMS 4 dage før gyldighedsperiodens udløb.

Jeg har været kunde hos CBB siden 2001 og har ALDRIG modtaget nogen som
helst form for *advarsel* inden gyldighedsperiodens udløb.
Jeg går udfra at det også er tilfældet her - selvom CBB hårdnakket påstår,
at de altid sender ovennævnte SMS'er.
Jeg har heldigvis altid nået at indsætte penge lige inden det gik galt - og
har idag en bemærkning i min kalender med rød skrift når der skal indsættes
penge næste gang.

Godt nok er jeg ikke den store mobil-bruger og kravet om 199,- over 6 mdr.
passer nogenlunde til mit behov. Men at jeg selv skal rode efter gamle
dankort-kvitteringer fordi CBB ikke sender de lovet SMS'er (anført i deres
egne vilkår) - det er for ringe! Så overtræder de jo selv deres
vilkår/bestemmelser.
Jeg har ved gud ikke tænkt mig at miste et nummer der har fulgt mig i 10 år
pga. fejl fra deres side!

Hvis CBB kan bevise at de har sendt SMS'erne - eller man som kunde har
undladt at indsætte penge efter man har modtaget SMS'erne er man jo
selvfølgelig selv skyld i det.

Er der nogen her med CBB-ABB der nogensinde har modtaget de SMS'er??

/U

Fra : LLM

Dato : 04-02-03 23:48

[...]

Hvis dette er korrekt, synes jeg ikke man skal finde sig i det. Er
abonnemetet udløbet og de gældelig modtager betaling på kontoen, så må
de se at få åbnet omgående når pengene går ind eller se at tilbageføre
det fulde beløb omgående. Uden nogen form for diskution.
Mvh LLM

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter P

Dato : 05-02-03 02:39

On Tue, 04 Feb 2003 22:47:42 GMT, "LLM" <LLM.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>de se at få åbnet omgående når pengene går ind eller se at tilbageføre
>det fulde beløb omgående. Uden nogen form for diskution.

Hvor mange point får jeg for at svare på det her spørgsmål? Troede der
var lukket for Kandu's brugere ud i den store stygge usenet verden

Nå men problemet er vel at CBB har meddelt Sonofun) at mobilnr. er
nedlagt og de har slettet det i deres system (hos Sonofun)

Fra : Jimbo18

Dato : 05-02-03 13:25

Jeg kan forstå du har bestilt et simkort fra CBB over nettet, hvis det
er korrekt,
så er det ikke Sonofon du skal ringe til, men CBB.
Eller har jeg misforstået det?

Er selv bruger af CBB og har ikke selv nogen problemer med det, andet
når jeg ikke lige får fyldt penge på.

http://www.kandu.dk/

Fra : Fischer

Dato : 05-02-03 13:35

> Jeg kan forstå du har bestilt et simkort fra CBB over nettet, hvis det
> er korrekt, så er det ikke Sonofon du skal ringe til, men CBB.
> Eller har jeg misforstået det?

Det er rigtigt at det ikke er Sonofon man skal ringe til, men jeg tror helt
sikkert du har misforstået indlægget.

Fra : Henrikz

Dato : 05-02-03 21:40

Jeg har siden '94 haft Sonofon, TDM, CCB, Telia,
Debitel og Orange.

VINDEREN er TELMORE!!!

Den værste var TDM

Håber du kan bruge det til nog
Mvh Henrik Andersen

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Brink

Dato : 06-02-03 09:33

> Jeg har siden '94 haft Sonofon, TDM, CCB, Telia,
> Debitel og Orange.
> VINDEREN er TELMORE!!!

Det kan da bruges til at sige at du bedst kan lide selskaber du ikke har
prøvet...

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once – that was when I thought that I was wrong.

Fra : Henrikz

Dato : 05-02-03 21:41

Jeg har siden '94 haft Sonofon, TDM, CCB, Telia,
Debitel og Orange.

VINDEREN er TELMORE!!!

Den værste var TDM

Håber du kan bruge det til noget.

http://www.kandu.dk/

Fra : nuke99

Dato : 28-02-03 08:41

Hej Der er også Link Telekom der er abo=0kr
start pakke 99kr.
plus noget at tale for.

prisen er 1.20kr./min
SMS 25øre/stk

så betaler du 200kr får du sim kort og har så 101kr. at tale/skrive for
og så virker det max 3 timer efter du har købt det.

jeg har endnu ikke hørt om problemer med dette produkt

Kan købes hos Bluetel

MVH
Morten Christiansen

http://www.kandu.dk/