nu giver jeg snart op
Fra : Kurt

Dato : 02-02-03 20:42

hej

nu bliver jeg snart desperat.
Jeg har søgt i flere fora, søgt i kildekoder søgt oppe og søgt nede, og
prøvet alverdens ting

jeg skal bruge et simpelt loginscript, som validere brugere fra en mysql
databasse.
Det er jo nemt, ikke sandt.
Så skal den sætte en session-variabel hvis brugeren er rigtig, og den skal
overføres via HEADER til næste side, hvor der testes om variablen er sat og
hvis den ikke er det, så tilbage til login.

Men dt kan ikke lade sig gøre.
Alt hvad jeg har prøvet virker her hso mig selv XP pro, php 4.2.3, IIS 5

Men hos mitt webhotel, der virker det ikke.
Jeg bliver smidt tilbage med det korrekte login, men nogle gange virker det
når jeg først submitter formularen tom.
Det virker som om den ikke fanger sessionen første gang.
Jeg ahr også prøvet at bruge cookies, men den almindelige set-coookie
kommande satte sgu ikke nogen cookie??

Er der et trick jeg ikke kender eller skla jge skifte sprog eller webhotel.

Jeg har prøvet en simpel login med ASP og dt virkede sgu første gang både
med cookie og session!!!
Men der e visse feature si php som jeg har brug for, bl.a. noget med grafik
osv.

Hjælp mig en eller anden
mvh

kurt

Fra : Larz

Dato : 03-02-03 03:16

> jeg skal bruge et simpelt loginscript, som validere brugere fra en mysql
> databasse.
> Det er jo nemt, ikke sandt.

Jo.

> [...]
og
> hvis den ikke er det, så tilbage til login.

Ok.

> Men dt kan ikke lade sig gøre.
> Alt hvad jeg har prøvet virker her hso mig selv XP pro, php 4.2.3, IIS 5

Ok, så det _virker_ hos dig.

> Men hos mitt webhotel, der virker det ikke.

Flere informationer. Hvad version kører de med af PHP? Bruger de/du
register globals? Skriver du $_SESSION['navn'] = 'værdi'; når du skal
sætte en session variabel osv?

> Jeg bliver smidt tilbage med det korrekte login, men nogle gange virker
det
> når jeg først submitter formularen tom.
> Det virker som om den ikke fanger sessionen første gang.

Fanger den den anden gang?

> Jeg ahr også prøvet at bruge cookies, men den almindelige set-coookie
> kommande satte sgu ikke nogen cookie??

Igen, virker det hos dig? Bruger du $_COOKIE['navn'] til at tilgå
cookie'en?

Har du læst http://dk.php.net/session og alt relevant information?

-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
To mail me remove your pants.

Fra : Kurt

Dato : 03-02-03 07:28

sådan sætter jeg sessions. Der står selvfølgelig session_start() i toppen af
scriptet

if($result="1"){

$_SESSION['loget_in'] = 1;
$_SESSION['user'] = $user;
$_SESSION['level'] = $level;

header("Location: redigerlinks.php");

}

og sådan testes på hver side som er beskyttet

<?
session_start();
$id = $_REQUEST['id'];

if(!$_SESSION['loget_in'] == 1) {
header("Location: ../test.php");
}

?>

jeg har også prøvet at føje ?SID til url'en i header, men det virker heller
ikke

mvh
kurt

Fra : Thomas Lundstrøm

Dato : 03-02-03 09:35

"Kurt" <kurt@qrts.dk> wrote in

> if($result="1"){
^^
Skulle nok ha været en ==

-Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-03 17:58

On Sun, 2 Feb 2003 20:42:08 +0100, "Kurt" <kurt@qrts.dk> wrote:

> [...]
>overføres via HEADER til næste side, hvor der testes om variablen er sat og
>hvis den ikke er det, så tilbage til login.

HEADER()
Er det ikke en apache ting?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-02-03 21:56

Martin <> wrote in news:qr7t3vcrm7h0shu1rfralmvue7pdmdujj5@4ax.com

> HEADER()
> Er det ikke en apache ting?

nej, det er en PHP -> http ting

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-03 17:55

Okei - Kunne ik liiige huske det nemlig

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-03 18:10

[SNIP]

<?php
session_start();
//--- login.php ---
function tjek_user-pass($login,$pass) {
$num = mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM tabel WHERE user = '$login'
AND pass = '$pass'");
if($num == 1) {
return true;
} else {
return false;
}
}

if(isset($_POST["login"] && isset($_POST["pass"])) {
if(tjek_user-pass($_POST["login"],$_POST["pass"]) {
$_SESSION["login"] = $_POST["login"];
$_SESSION["pass"] = $_POST["pass"];
header("location: fyfysiden.php");
} else {
print "AV AV forkert kodeord og/eller brugernavn";
exit;
}
}

if(isset($_COOKIE["din_side_user"]) &&
isset($_COOKIE["din_side_pass"]) {

if(tjek_user-pass($_COOKIE["din_side_user"],$_COOKIE["din_side_pass"])
{
$_SESSION["login"] = $_COOKIE["din_side_user"];
$_SESSION["pass"] = $_COOKIE["din_side_pass"]
header("location: fyfysiden.php");
}

?>
<form action="<?php echo $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>" method="post">
<input type="text" name="login">
<input type="password" name="pass">
<input type="submit" value="jajaa LUK MIG IND">
/*
færdig med denne side
*/

<?php
// fyfysiden.php
session_start();
if(!tjek_user-pass($_SESSION["login"],$_SESSION["pass"])) [
header("location: login.php");
exit;
}

jubii her er fyfy siden

?>

PS: der tages forbehold for stavefejl og syntax fejl