1.gangs keyboard: gode råd ?
Fra : Peewee

Dato : 02-02-03 16:27

Jeg er potentiel 1.gangs køber af keyboard.
Nej, jeg kan ikke spille - endnu.

Overover
- anslagsfølsomhed
- polyfoni
- MIDI

hvad skal jeg så kigge efter ?

Per

Fra : PsykoFrans

Dato : 02-02-03 17:03

Hejsa.

Jeg har selv spillet keyboard siden jeg var 5 år. Jeg er 21 idag, så jeg vil
prøve at give dig nogle at mine erfaringer.

Til snakken:
Jeg vil anbefale dig at starte med at købe et brugt keyboard, og spille på
det indtil du finder ud af om det er det du vil. Her kan jeg specielt
anbefale Roland og Yamaha, som også er førende på markedet idag. Der kan du
sagtens finde et godt brugt keyboard med god lys til under 2000,- Prøv dog
at købe det privat. Det er langt det billigste.
Eks. Roland E 66 som jeg selv har et af, synes jeg er et fremragende
begynderkeyboard. Der er midi på og masser af gode lyde. Specielt pianolyden
er god. Næsten bedre end på min kammerats Yamaha 80 stagepiano.
Hvis du vil har de lidt nyere modeller kig da på roland og yamaha's
hjemmesider. Der er jeg ikke så meget hjemme mere. Tiden er løbet fra mig.
Jeg vil anbefale dig at købe et keyboard med anslagsfølsomme tangenter. Du
kan altid slå det fra hvis ikke du vil ha det.

Håber du kan bruge mit råd. Ellers er du meget velkommen til at skrive
tilbage eller ringe med yderligere spørgsmål.