Sms/mail til og fra en computer?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 02-02-03 15:50

Hejsa

Jeg er ved at lave en web-kalender. Det er bare et lille hobbyprojekt til
mig selv. Man får en mail når man skal huske noget, men jeg kunne godt tænke
mig at man også kunne få en sms. Ligledes kunne det også være fedt, hvis man
kunne skrive aftaler ind i sin kalender fra mobilen.

Jeg ved ikke så meget om mobiler (faktisk skal jeg ud og købe min første,
hvis det her kan lade sig gøre , så mit spørgsmål er nu: Hvilke
muligheder har man for at sende beskeder (sms, mail,...) til og fra en
computer? Jeg kan huske, at man i gamle dage bare kunne sende en sms som
mail fra enhver computer, men det er vist kun sonofon og telia, der stadig
har den service.

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 02-02-03 17:06

> [...]
> mail fra enhver computer, men det er vist kun sonofon og telia, der stadig

Jeg var lige inde på tdc's side:

<snip fra http://www.tdcmobil.dk/u_20592.htm>

....at du ikke længere kan sende e-mails og få dem afleveret som SMS'er ved
at skrive [mobilnummer]@sms.tdm.dk.

Du kan fortsat sende SMS'er til en e-mail adresse ved at sende SMS'en til
nr. 200 - og du kan stadig modtage e-mails på mobiltelefonen som SMS'er.

<slut>

Hvordan får man e-mails på mobilen som sms?

mvh Frank

Fra : JMo.

Dato : 02-02-03 17:29

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in

> Hvordan får man e-mails på mobilen som sms?

Hvis du har TDC Mobil abonnement/TDC Mobiltid kan du kigge på
http://www.besked-robot.dk/

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 02-02-03 17:45

> Hvis du har TDC Mobil abonnement/TDC Mobiltid kan du kigge på
> http://www.besked-robot.dk/

Ok, så det virker kun med tdc. Jeg var på udkig efter noget der virker med
alle.

mvh Frank

Fra : JMo.

Dato : 02-02-03 17:48

> Ok, så det virker kun med tdc. Jeg var på udkig efter noget der virker
> med alle.

Så må du bruge en af tjenesterne på http://www.vindenand.dk/sendsms.htm
Men det ændrer sig løbende hvilke der virker.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 02-02-03 18:10

> Så må du bruge en af tjenesterne på http://www.vindenand.dk/sendsms.htm
> Men det ændrer sig løbende hvilke der virker.

Ja, det dur ikke.

Så må jeg jo bruge sonofon eller telia. Synd, for jeg ville ellers have
oprettet en hos tcd.

mvh Frank