A7N8x de luxe og problemer med lyd
Fra : Nuser

Dato : 02-02-03 00:30

Jeg har 5.1 surrondsound højetalere, men kan ikke få fornthøjtalerne til at
fungere (bortset fra når jeg indstiller til at det skal køre på 4
højtalere) - og den ene kanal "front out" er hele tiden død.

Ideer??
Er det nogle som det fungerer for med alle 6 højtalere i 5.1 system??

Helge

Fra : Benja

Dato : 02-02-03 12:50

"Nuser" <helgeboe28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ideer??
> Er det nogle som det fungerer for med alle 6 højtalere i 5.1 system??

Virker fint her med 6 højtalere. Har du prøvet at bytte lidt rundt på
stikene på bundkortet. Du skal også har det rigtig sat op i Nvidia Nforce
kontrolpanel. Prøv at køre den "Guide til højttalereindstilling". Det tog
også mig lidt tid at få det hele til at køre.

Benja

Fra : Nuser

Dato : 02-02-03 13:10

Tak for svar - hvad mener du med at bytte runde på stikkene på bundkortet?
Har 3 stik til mit Aldi Nic-system som jeg fik i gave forleden dag.

Jeg har forsøgt at bytte ryndt på stikkene - men det hjælper ikke. Kan du
give flere ideer, f.eks. til hvordan dine stik står!!!??

Helge

Fra : Benja

Dato : 02-02-03 16:58

> [...]
>
> Jeg har forsøgt at bytte ryndt på stikkene - men det hjælper ikke. Kan du
> give flere ideer, f.eks. til hvordan dine stik står!!!??

Jeg har mine stik sådan her (bundkortet set bagfra i et normalt miditower
kabinet)
____________________________
(X) (surround højttallere)
X (digital skal ikke bruges)

(X)1 (X)2 X
____________________________

(X)1= center + sub
(X)2= fronthøjttalere

X = stik
(X) = stik med ledning sat til

I kontrolpanelet har du selvfølgelig sat til analog ik´?

Jeg har fulgt guiden og valgt følgende:
6 højttalere
Mine højttalere bruger den analog forbindelse
Mine analog højttalere bruger en eller flere indgange og er ikke i Dolby(r)
surround-modus
Centerhøjttaleren og subwofferen er sat i mikrofonindgangen på
audioudstyret.

Lad mig høre hvordan det går.

Mvh.
Benja

Fra : Nuser

Dato : 02-02-03 18:08

Tak fordi du vil bruge tid på at hjælpe mig. Jeg har fulgt din opskrift
meget nøje - men med samme resulatat - front højtalerne fungerer ikke - og
når man ser dvd - er det jo talen som kommer ud af disse.

Flere ideer??

Tak - så langt

Fra : Benja

Dato : 02-02-03 18:12

> [...]
og
> når man ser dvd - er det jo talen som kommer ud af disse.

Desværre er det så nok uden for min kunnen. Prøv evt. på
www.hardwareonline.dk der er en masse "nørden" som ved alt.

Benja

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-03 20:17

>Desværre er det så nok uden for min kunnen. Prøv evt. på
>www.hardwareonline.dk der er en masse "nørden" som ved alt.
>
>Benja

Eller her......... http://www.nforcershq.com/

Der er alt information om Nforce.