centrering af tabeller.
Fra : Per Olsen

Dato : 11-03-01 22:08

K+AOY-re NG.

P+AOU- en af mine sider (http://home3.inet.tele.dk/olsen/bklassen/index.htm) har jeg flere tabeller som jeg +APg-nsker centreret p+AOU- siden.
Dette har jeg angivet med +ACI-text-align: center+ACI- i mit CSS (http://home3.inet.tele.dk/olsen/bklassen/bklassen.css)
Herhjemme hos mig selv virker det fint i min IE 4,
men andre steder har jeg set siden p+AOU- f.eks, en IE 5,x og der vil tabellerne ikke centrere.

Jeg ville blive meget glad for nogle fornuftige bud p+AOU- en forklaring og en l+APg-sning.

Mvh. Per Olsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-03-01 01:42

Per Olsen <per.olsen@post3.tele.dk> skrev

> flere tabeller som jeg ønsker centreret på siden.

> Herhjemme hos mig selv virker det fint i min IE 4,

Der er vist noget med at
table{
text-align:center
}
fungerer forskelligt i de 2 versioner. I IE5 vil det centrere teksten i
cellerne i stedet for hele tabellen. I NN4 sker der intet.

Du kan løse det ved at lægge tabellen ind i en <div>, som du centrerer
indholdet i:

<head>
<title>Centreret tabel</title>
..centreret{
text-align:center;
}
</head>

Du kan også bruge .centreret på andre elementer, for eksempel

<h1 class="centreret">Overskrift</h1>

og det fungerer også i NN4.
--
Allan