Skærme
Fijala 3554
Ny 17" TFT - Samsung 172T?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 01-02-03 20:44

Hejsa

Jeg skal have en ny TFT skærm igen, og regner med en 17", måske 18".

Jeg har før været en meget lykkelig ejer af en 172T, men solgte den desværre
til fordel for en bærbar. Nu sørger jeg stadig over at have solgt den, og
vil derfor købe en ny...

Så er der andre alternativer jeg bør overveje? Jeg er ikke den store gamer,
så 25mS er fint til mig...

Jeg har ikke lige fulgt med den seneste tid, men har set at Hitachi er
fremme med en 17" - 16mS.

Mvh
Hans

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 01-02-03 22:11

"Hans Mouridsen" skrev:

> Jeg har før været en meget lykkelig ejer af en 172T,

Hvad var du tilfreds med? Skal selv ud og købe en ny 17" TFT skærm til
afløsning for min gamle 17 " Viewsonic CRT. Samsung 172T indgår blandt andre
i mine overvejelser, så det vil være rart at høre nogle praktiske
erfaringer. Er der andre 17" TFT skærme der er værd at kigge nærmere på i
prisklassen op til 6.000 kr.?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 01-02-03 22:17

Hej

> Er der andre 17" TFT skærme der er værd at kigge nærmere på i
> prisklassen op til 6.000 kr.?

Ja det ville jeg også gerne vide...

Men 172T er ihvertfald hel kanon. Er også meget stilfuld i forehold til
mange andre...

Jeg kan næsten ikke forestille mig andet, end det bliver sådan én igen :)

Mvh
Hans

Fra : JKJ

Dato : 02-02-03 09:17

Jeg står også og skal have ny skærm. Det bliver enten en 172T eller en 191T.
Valget mellem disse 2 er egentlig ikke så svært, for efter at have støvsuget
nettet for reviews, brugererfaringer og meget andet, er der ikke tvivl om,
at f.eks. 172T er SKÆRMEN over alle skærme. Både billedkvalitetsmæssigt og
features. Mht. 172T skal man lede længe på nettet for at finde negative
bedømmelser af skærmen (også er de endda i småtingsafdelingen). Hvis man kan
dømme en skærm på dens popularitet, så prøv at se på de danske
onlinebutikker - her er den p.t. ikke til at få. M.h.t reaktionstiden på
25ms bekymrer det mig ikke det mindste. For det første spiller jeg ikke
særligt meget, men ellers klarer den sig også godt her.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 02-02-03 09:57

Hej

> [...]
> dømme en skærm på dens popularitet, så prøv at se på de danske
> onlinebutikker - her er den p.t. ikke til at få.

Jeg har egentlig heller ikke forventet andet svar... Da jeg som sagt også
var glad for min sidste 172T, og jeg
fortryder stadig hver dag at jeg solgte den ;(

Men forhåbentlig kommer der flere på lager inden så længe...

Har bestilt en hos Midt-Data.

Mvh
Hans

Fra : Daniel Andersen

Dato : 02-02-03 16:35

> [...]
> var glad for min sidste 172T, og jeg
> fortryder stadig hver dag at jeg solgte den ;(
>
> Men forhåbentlig kommer der flere på lager inden så længe...

Jeg nåede lige at få fat i min 172T'er inden prisfaldet stagnerede, og de
slap op på lagre rundt omkring, og den er jeg for vildt glad for .

Jeg vil lige tilføje at jeg bestilte min hos Multimedia Eksperten, som jeg i
dette henseende vil rose for deres ærlighed og service. Jeg fik et 3m DVI
kabel med - Og jeg har ikke hørt om andre der har fået dette kabel med. Det
var mere hvis du alligevel skulle ha' sådan et kabel, da merprisen i forhold
til Midt-Data og de andre så vil gi' det samme.

Daniel-San

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 02-02-03 19:16

"Daniel Andersen" skrev:

> Jeg nåede lige at få fat i min 172T'er inden prisfaldet stagnerede, og de
> slap op på lagre rundt omkring, og den er jeg for vildt glad for .

Hvad måtte du slippe for den?

> [...]
forhold
> til Midt-Data og de andre så vil gi' det samme.

Det vil sige at DVI kablet bare fulgte med, eller fik du forhandlet dig til
det?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Daniel Andersen

Dato : 02-02-03 20:19

> Hvad måtte du slippe for den?

6000 spir

> Det vil sige at DVI kablet bare fulgte med, eller fik du forhandlet dig
til
> det?

Jeg fik at vide det fulgte med, men det gjorde det ikke. De sagde det var en
fejl og sendte det straks. Har ellers hørt meget om at det skulle være med i
kassen, men jeg konkluderer efterhånden, at det gør det ikke, og det så er
op til forhandleren om de vil lægge det ved!.

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 02-02-03 21:15

"Daniel Andersen" skrev:

> 6000 spir

Prisen er også deromkring i dag.

Har du i øvrigt prøvet både analog og digital tilslutning til skærmen? I
givet fald er der væsentlig forskel på billedekvaliteten?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Daniel Andersen

Dato : 03-02-03 22:23

> Prisen er også deromkring i dag.

Pr. i dag, er Multimedia Eksperten de billigste - De har sænket prisen over
350 spir - Så de er gode kandidater for en ærlig forhandler. Nu ved jeg
selvfølgelig ikke hvordan de er hvis det skulle gå galt :-|

> Har du i øvrigt prøvet både analog og digital tilslutning til skærmen? I
> givet fald er der væsentlig forskel på billedekvaliteten?

Jep! - Jeg synes ikke jeg kunne se så stor forskel - Begge dele stod
suverænt. Men når man har begge dele, så kan man jo sætte 2 computere til -
Det er fedt!.

Daniel-San

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 03-02-03 22:27

"Daniel Andersen" skrev:

> Jep! - Jeg synes ikke jeg kunne se så stor forskel - Begge dele stod
> suverænt. Men når man har begge dele, så kan man jo sætte 2 computere
til -
> Det er fedt!.

Ok - takker for input.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-02-03 23:02

"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
også
> var glad for min sidste 172T, og jeg
> fortryder stadig hver dag at jeg solgte den ;(

Det gør jeg ikke :)....

Var den bærbare ikke tilfredsstillende?

- Martin

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 02-02-03 23:08

"Martin Petersen" skrev:

> Det gør jeg ikke :)....

Hvorfor var din skærm ikke tilfredsstillende?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-02-03 00:45

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor var din skærm ikke tilfredsstillende?

Det skal forståes sådan at jeg købte Hans' 172T .

- Martin

Fra : Flemming Joensson

Dato : 03-02-03 16:21

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in

> Det skal forståes sådan at jeg købte Hans' 172T .

he he,
lol :)

Jeg gav faktisk et bud på den selv, men var vist en 7-800 under det han
ville have.

Jeg har nu bestemt mig for at vente på Samsungs 12ms generation og 192T
skærmen inden jeg vover mig ud i LCD verdenen.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 03-02-03 21:29

"Flemming Joensson" skrev:

> Jeg har nu bestemt mig for at vente på Samsungs 12ms generation og 192T
> skærmen inden jeg vover mig ud i LCD verdenen.

Er det ikke først til efteråret? og er 192T en 19"?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-02-03 00:48

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> wrote in

> Er det ikke først til efteråret? og er 192T en 19"?

Jo, i slutningen af 2. kvartal eller starten af 3. - det ligger ikke
helt fast hvornår den kommer. 192T er en 19", den bliver afløseren til
191T som også har fået rigtig mange roser rundt omkring på anmeldernes
sider - dog ikke så mange som 172T, men der skal jo også være lidt
plads til forbedringer til 2. revision af skærmen :)

Flemming

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 03-02-03 21:27

"Martin Petersen" skrev:

> Det skal forståes sådan at jeg købte Hans' 172T .

Ahh - snedigt (hånd rammer panden.wav) :)

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 03-02-03 18:41

Hej

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> også
>
> Det gør jeg ikke :)....

Grrr nej det forstår jeg godt :)

> Var den bærbare ikke tilfredsstillende?

Jeg kan ikke vænne mig til sådan en lille 14,1" skærm... Så jeg har indset
at en stationær tjener mig bedst, så jeg har bestilt en ny :)

Dejligt at høre du er tilfreds med købet...

Mvh
Hans