Samnmax
Fra : Jan Hansen

Dato : 01-02-03 19:58

Hej

Jeg har det oldgamle spil Sam&Max som lige er dukket frem fra gemmerne. Det
ville jeg svært gerne prøve igen. Jeg har Win xp pro og har fået det til at
køre herunder, men der mangler lyd. Jeg har et SB value lydkort. Men da
spillet kører under en form for "dos" og der jo ikke er læst nogle drivere
ind til lydkortet herunder, er der selvfølgelig ingen lyd. Jeg har ledt
efter dos-driver til mit lydkort, men synes ikke jeg kan finde nogen. Kan
jeg få det til at køre med lyd på?

Venlig hilsen Jan

Fra : danni plougmann

Dato : 01-02-03 20:42

løsningen er scummVM
et link http://www.scummvm.org/
programmet er særlig godt til lucas art spillene

du slipper også for alt det bøvl med irq5 og dma 1 og alt det der lydkort
instillinger

bruger selv programmet til the dig og the day of the tentacle.

Fra : NoName

Dato : 02-02-03 13:01

Jan Hansen skrev:
> [...]
> ind til lydkortet herunder, er der selvfølgelig ingen lyd. Jeg har ledt
> efter dos-driver til mit lydkort, men synes ikke jeg kan finde nogen. Kan

Hvis ikke du kan få det til at virke, kan det nok glæde dig at der udkommer
en Sam&Max 2.

MVH. Henrik

Fra : Morten Granild Jense~

Dato : 02-02-03 16:52

On Sat, 1 Feb 2003 19:58:00 +0100, Jan Hansen was forced by a great evil
to write in dk.spil.computer
> [...]

>ind til lydkortet herunder, er der selvfølgelig ingen lyd. Jeg har ledt
>efter dos-driver til mit lydkort, men synes ikke jeg kan finde nogen. Kan

så vidt jeg husker kan du når du installere driverende til dit SB, vælge
at installere et såkalt "SoundBlaster Legacy Device" der køre din lyd i
spil i DOS!!

--
Morten Granild Jensen aka KEMICASE aka Jamse__Bond
morten.granild@mail.tele.dk ICQ# 120333653

Fra : Jan Hansen

Dato : 02-02-03 19:56

Jeg har fået det til at køre helt fint med scummVM. Der er en smule
problemer med save og nogle småspil i spillet, men ellers kører det helt
fint.
takker for al hjælpen

Fra : Kasper Aae

Dato : 04-02-03 11:28

On Sat, 1 Feb 2003 19:58:00 +0100, "Jan Hansen" <jan.h@c.dk> wrote:

> [...]
>ind til lydkortet herunder, er der selvfølgelig ingen lyd. Jeg har ledt
>efter dos-driver til mit lydkort, men synes ikke jeg kan finde nogen. Kan

Prøv VDMSound:

http://ntvdm.cjb.net/

--
Kasper