Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
1/4" gevindskærer
Fra : Martin Franch

Dato : 11-03-01 22:03

Hej - er der nogen der ved hvor man kan købe gevindskærer til 1/4" skruer
dem som er standard på stativgevind ) ?
6 mm maskinskruegevind i dk har en anden standard med tættere gevind, så en
6 mm maskinskrue gevindskærer duer ikke !
Jeg tror nok at standarden på kameraer er en amerikansk standard.
Mvh Martin Franch

Fra : McRepsej

Dato : 11-03-01 23:14

Du skal bare henvende dig til et traktorværksted. De har stumperne. Både
1/4" og 3/8".

Fra : P.C.

Dato : 11-03-01 23:32

Hi.

McRepsej skrev i meddelelsen ...
>Du skal bare henvende dig til et traktorværksted. De har stumperne. Både
>1/4" og 3/8".

Men la vær med at lade dit kamera ligge og flyde, hvis de også skoer heste :))
P.C.

Fra : Ketil Johansen

Dato : 13-03-01 01:44

P.C. <per.corell@gentofte.mail.telia.com> wrote in message
> Hi.

> Men la vær med at lade dit kamera ligge og flyde, hvis de også skoer heste
:))
> P.C.

Du trenger følgende gjenger/gevind:
UNC 1/4" (20tpi) [UNified Coarse, thread angle 60 degree, DIN 371]

Ketil

Fra : P.C.

Dato : 13-03-01 09:57

Hi.

Ketil Johansen skrev i meddelelsen ...
>Du trenger følgende gjenger/gevind:
>UNC 1/4" (20tpi) [UNified Coarse, thread angle 60 degree, DIN 371]
>Ketil

Jeg fandt en "fod" , som den fotohandlere sætter på et kamara i et
udstillingsvindue da vores ene fotohandler lukkede butiken og satte fem
rodekasser frem. ------- rigtigt smart når man skal downloade det digitale, at
det står fast, --- Det var bare ikke det rigtige gevind på, men vupti, fandt
han et stykke pap med 5-6 forskellige overgangs gevins skrue stykker hvor det
ene passede exakt.
De kan da ikke have ligget i hans forretning i 30 år, så mon ikke du kan bruge
sådan en union som ser ud som en almindelig kamera skrue med skrue kant , men
med et andet gevind modsat gevindet ?
Er dette ikke almindelig rodekasse indhold ?
P.C.