Blærebetændelse ???
Fra : Carina Graversen

Dato : 01-02-03 18:25

Hej.

Her til formiddag opdagede jeg, at min tæve havde blod i urinen .

Hun har ingen feber, er glad og spiser fint - men jeg ringede alligevel
til dyrlægen, og har fået en tid mandag morgen. Dyrlægen mente at det måske
var blærebetændelse, men jeg skulle selvfølgelig holde øje med hende, og
komme hvis hun begyndte at være sløj (det kunne jo også være
livmoderbetændelse).

Så jeg tænkte på, om der er nogen her i NG hvis hund har haft
blærebetændelse, og som kan fortælle hvordan det helbredes ???
- Og ikke mindst, hvor lang tid det normalt tager før hunden er "ovenpå"
igen ???

Hilsen
Carina
ina@redningshund.dk

- - -
Rednngshunde i Aalborg:
http://www.redningshund.dk/aalborg/

Fra : Pia J

Dato : 01-02-03 19:05

Blærebetændelse har begge mine haft som hvalpe, ikke med blod, men med
pludselig hyppig vandladning og ubehag ved det. Allerede efter 1 dag på
antibiotika er det meget bedre, det skal de som regel have en lille uges
tid.

:Pia

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 01-02-03 19:23

Hej

Min tæve havde også blod i urinen, og det var også blærebetændelse. Jeg fik
en penicilinkur på 5 dage som godt nok toppen af blærebetændelsen, men det
kom ret hurtigt igen....Det var først da jeg skiftede dyrlæge, og fik
Sulfotabletter til hende ( hvad det så end er ) at blærebetændelsen endelig
forsvandt....

Mange hilsner fra Carina

Fra : Carina Graversen

Dato : 01-02-03 19:54

Hejsa navnesøster

> [...]
> kom ret hurtigt igen....Det var først da jeg skiftede dyrlæge, og fik
> Sulfotabletter til hende ( hvad det så end er ) at blærebetændelsen

Sulfokur står også anført som behandling i min bog (»Vejledning i
sundhedstjeneste for tjeneste- og specialhunde« af Bille Ruwald).

Hilsen
Carina

Fra : x Vuf x

Dato : 01-02-03 19:28

Sat, 1 Feb 2003 18:25:18 +0100, Carina Graversen wrote:

> [...]

>var blærebetændelse, men jeg skulle selvfølgelig holde øje med hende, og
>komme hvis hun begyndte at være sløj (det kunne jo også være

Jeg synes nu mere, det lyder som blæresten.
Er hun blevet røntgenfotograferet?

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Carina Graversen

Dato : 01-02-03 19:58

Hej Sonja.

> Jeg synes nu mere, det lyder som blæresten.
> Er hun blevet røntgenfotograferet?

Nej, hun er ikke blevet røntgenfotograferet - havde det ikke været snevejr
og jeg var gået ½ meter bag ved hende, havde jeg såmend nok slet ikke været
klar over at hun var syg...

Ifølge min bog (»Vejledning i sundhedstjeneste for tjeneste- og
specialhunde« af Bille Ruwald) står der dog ved blæresten bla., at hunden
slikker sig og udviser smertereaktion...almenbefindendet er forstyrret og
hunden virker depressiv. Så jeg tror / håber ikke det er blæresten .

Hilsen
Carina

Fra : x Vuf x

Dato : 02-02-03 09:21

Sat, 1 Feb 2003 19:57:43 +0100, Carina Graversen wrote:

> [...]
>slikker sig og udviser smertereaktion...almenbefindendet er forstyrret og
>hunden virker depressiv. Så jeg tror / håber ikke det er blæresten .

Jeg har haft 2 med blæresten, og ingen af dem udviste den adfærd, han beskriver!

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 01-02-03 21:14

Kære carina
Jeg har en tæve der i øjeblikket bliver behandlet med imadrex, pillerne
virker allerede efter to dage.
Forskellen mellem blærebetændelse og blæresten er at når hunden tisser vil
der ved blærebetændelse ofte komme urin ud men med blod hvis hunden har
blæresten vil du opleve en hun der ter sig som en løve i et bur den tisser
og tisser men der kommer ingen urin, for stenene blokere udgangen.
Ved livmoderbetændelse vil du opleve en sløv hund med høj feber.
Ved feber kan du også mærke en høj puls, mærk på hjertet, og hvordan det
pumper.
Pumper det over 150 i minuttet
ville jeg omgående kontakte en dyrlæge (lægevagt)
Venlig hilsen Annelise..

---