Min computer er vit fuld af spyware (hjæl~
Fra : Devast8or

Dato : 01-02-03 17:36

Hej med jer,

jeg har lige kørt Adaware 5.83 og den har vist fundet en hel masse spyware.
Mit spørgsmål er så: Kan jeg trygt vælge alt det den har fundet og slette
det? Det drejer sig om filer og registry keys (en del af filerne er
cookies). Risikerer jeg ikke at nogle af mine programmer ikke vil køre (hvis
nu Adaware har "set forkert")?.

TIA

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 01-02-03 17:41

"Devast8or" <No@no.blowme> writes:

> jeg har lige kørt Adaware 5.83 og den har vist fundet en hel masse spyware.
> Mit spørgsmål er så: Kan jeg trygt vælge alt det den har fundet og slette
> det?

Måske!

> Det drejer sig om filer og registry keys (en del af filerne er
> cookies). Risikerer jeg ikke at nogle af mine programmer ikke vil
> køre (hvis nu Adaware har "set forkert")?.

Ja, også selvom AdAware har set rigtigt. Det afhænger af programmerne
lige så meget som af hvilken spyware de har installeret.

Bedste råd: Prøv! Adaware laver vist nok backups, så du kan undo'e det
igen. Hvis et program ikke kan køre uden sin spyware installeret, så
er det måske på tide at finde et andet.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : Per, Odense

Dato : 02-02-03 14:49

I news:65s4q7go.fsf@hotpop.com , skrev Lasse Reichstein Nielsen
<lrn@hotpop.com> , bl.a. :
>Hvis et program ikke kan køre uden sin spyware installeret, så
> er det måske på tide at finde et andet.

Det gælder f.eks. KaZaa. Det kan erstattes af KaZaaLite.
--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-02-03 19:51

> [...]

> det? Det drejer sig om filer og registry keys (en del af filerne er
> cookies). Risikerer jeg ikke at nogle af mine programmer ikke vil køre (hvis

Prøv. Du kan jo køre undo hvis det ikke virker.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : F.Larsen

Dato : 01-02-03 22:59

Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message

> [...]
> det? Det drejer sig om filer og registry keys (en del af filerne er
> cookies). Risikerer jeg ikke at nogle af mine programmer ikke vil køre

Sletning af cookies vil ikke kunne påvirke afvikling af programmer på din
maskine.

Endvidere vil jeg foreslå at du tager backup af din PC inden du fjerner
spyware.

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-02-03 02:12

Devast8or wrote:

> [...]
> det? Det drejer sig om filer og registry keys (en del af filerne er
> cookies). Risikerer jeg ikke at nogle af mine programmer ikke vil køre (hvis

Jeg lader gladeligt ad-aware slette det den finder. Det betyder
ganske rigtigt at enkelte programmer holder op med at fungere, men
hvis ikke programmet ønsker at fungere uden spyware, så ønsker jeg
ikke at benytte programmet og kyler det ud..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Devast8or

Dato : 02-02-03 16:56

Så er det gjort og jeg har endnu ikke støt på noget der ikke virker. Tak for
hjælpen alle sammen.

Devast8or

--
Spamfilter activated