validator fejl
Fra : Per Olsen

Dato : 11-03-01 22:03

K+AOY-re NG.

Jeg har pr+APg-vet at validere style-sheetet til en af mine sider, og fik f+APg-lgende fejlmeddelelser (jeg har kommenteret dem under hver enkelt)

Errors :

+AD4-URI : http://home3.inet.tele.dk/olsen/bklassen/bklassen.css
+AD4-Line: 11 Context : div.undermenu
+AD4-attempt to find a semi-colon before the property name. add it
Hvad er lige et property name og hvor mangler der et semikolon ?

+AD4-Line: 0 Context : div.undermenu
+AD4-Parse Error - null
Hvad er en parse error ?

+AD4-Line: 11 Context : div.undermenu Invalid number : color
Der er da ingen farver der er angivet med nummer ?

+AD4-attempt to find a semi-colon before the property name. add it
Der var den igen...

+AD4-Line: 11 Context : div.undermenu
+AD4-Property strength doesn't exist : 5
Men den virker nu alligevel efter hensigten.

+AD4-Line: 11 Context : div.undermenu
+AD4-Parse Error - 5)+ADs-
?

+AD4-Line: 11 Context : div.undermenu
+AD4-Parse error - Unrecognized : +ADsAfQ-
???

Jeg h+AOU-ber der er nogen imellem der har et par kloge meninger.

P+AOU- forh+AOU-nd tak

Per Olsen.

Fra : Kjaer og Monsson

Dato : 11-03-01 22:05

Du mangler vist bare et semikolon mellem to ting f. eks.: font-color: red;
font-family: Arial;

Hilsen Peter

som havde nogle problemer med OE og qoutes.

Fra : Kjaer og Monsson

Dato : 11-03-01 22:12

Kjaer og Monsson <kjarmons@worldonline.dk> skrev:
> Du mangler vist bare et semikolon mellem to ting f. eks.: font-color: red;
> font-family: Arial;

Ups, jeg var vist for hurtigt ude. Der mangler ikke nogen. Du har nogle
umotiverede mellemrum i din CSS ellers kan jeg ikke se nogle fejl, men
filter: glow(color: red, strength: 5); kender jeg ikke.

Fra : Per Olsen

Dato : 11-03-01 22:25

Den der med filteret er noget jeg har læst om i "Style sheets - lær det selv" af Niels Skriver.
De "umotiverede mellemrum" har jeg lavet for at lette overskueligheden for mig selv når jeg arbejder med det.
Men da de passer til lige præcis den størrelse vindue min notesblok bruger, så er de absolut ikke særlig overskuelige for alle andre (men det er jo heller ikke meningen...)

Mvh. Per

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-03-01 04:32

Sun, 11 Mar 2001 22:25:05 +0100, skrev "Per Olsen"
<per.olsen@post3.tele.dk>:

>Den der med filteret er noget jeg har læst om i "Style sheets - lær det selv" af Niels Skriver.

Filtre er en MS-opfundet udvidelse af CSS og kan derfor ikke
valideres.

PS. Du bruger Content-Transfer-Encoding: quoted-printable, det er ikke
så smart, da en del nrewsreadere ikke kan håndtere det korrekt.
Brug Mime og ingen kodning og din linjerf er også utrolig lange.

med venlig hilsen
Knud
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 31.01.2001

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-03-01 00:35

Per Olsen <per.olsen@post3.tele.dk> skrev

>URI : http://home3.inet.tele.dk/olsen/bklassen/bklassen.css

> Line: 11 Context : div.undermenu Invalid number : color
> Der er da ingen farver der er angivet med nummer ?

Du har både color:black; og color:blue; defineret for div.undermenu - jeg
tror det er der det går galt.

Du har også div.undermenu og a.undermenu - prøv at kalde dem noget
forskelligt.

> Men den virker nu alligevel efter hensigten.

Måske i den browser du bruger, men det er ikke alle browsere der er lige
tolerante over for fejl - det er det valideringen skal hjælpe dig med.

--
Allan

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 12-03-01 00:45

"Per Olsen" <per.olsen@post3.tele.dk> writes:

> Jeg har pr+APg-vet at validere style-sheetet til en af mine sider,
> og fik f+APg-lgende fejlmeddelelser (jeg har kommenteret dem under
> hver enkelt)

Jeg tror validatoren har problemer med:

filter: glow(color: red, strength: 5);

som er en Microsoft-specifik udvidelse.