Akkorder...
Fra : Enzo

Dato : 02-02-03 01:59

Hej allesammen..

Håber i kan hjælpe mig med mit lille problem...
Har længe tænkt over hvordan man når frem til en eller anden Akkord!
Står der fx C7, så ved de fleste hvad det er... Men hvordan finder man ud af
hvordan man tager et C9 fx, håber der er nogen der kan fortæller mig reglen
for hvordan man tæller frem til en eller anden akkord!
Og hvad betyder det når der står sus, dim, + add osv...

Har selv spillet guitar i ca 5-6 år, og har ikke problemer med at spille de
greb jeg snakker om! vil bare gerne vide hvordan de hænger sammen! Håber i
forstår hvad jeg mener...

VH, Peter...
__________________________________________________________________ Peter
Knudsen ICQ#: 132228052 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : MP Jakobsen

Dato : 02-02-03 16:50

"Enzo" <Enzo@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> for hvordan man tæller frem til en eller anden akkord!
> Og hvad betyder det når der står sus, dim, + add osv...

Musikteori tager jo lidt tid at lære... Men for at springe over hvor gærdet
er lavest:
http://www.olga.net/dynamic/browse.php?printer=1&local=resources/chord_docs/
long_chord_dbase.txt

MP

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-03 14:35

Enzo wrote:
> [...]
> hvordan man tager et C9 fx, håber der er nogen der kan fortæller mig reglen
> for hvordan man tæller frem til en eller anden akkord!

Musikteori kan ikke lige sådan forklares på et par linjer.

Her er et par links du kan komme videre med:
http://www.chordwizard.com/theory.html
http://www.mu.gymfag.dk/faget/teori/akkorder/index.html

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen