K7S6A og netkort
Fra : Hans-Henrik Michelse~

Dato : 01-02-03 09:38

Håber, at nogle kan hjælpe med dette:

Jeg har købt en pc med K7S6A bundkort (Athlon XP2200, 512 MB DDR, Daytona
GF4) . Jeg vil gerne lave et lille net og har derfor købt to Netgear FA311
netkort. Når jeg monterer kortet i K7S6A-bundkortet, vil pc'en ikke boote,
og den eneste mulighed for at komme i gang igen er at resette CMOSen.
Netkortet fejler ikke noget - det fungerer fint i min Dell Dimension. I en
tysk nyhedsgruppe har jeg læst, at andre har tilsvarende problemer med
kombinationen af netop dette bundkort og netkort.

Har nogen erfaring med, hvilke netkort der fungerer sammen med
K7S6A-bundkortet?

Hans-Henrik

Fra : Sjakalen

Dato : 01-02-03 12:00

Realtek RTL8139 family pci fast ethernet nic

køre fint på det bundkort.
jeg har det selv

hilsen Søren

Fra : Kim

Dato : 01-02-03 12:20

"Hans-Henrik Michelsen" <hhmichelsen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> kombinationen af netop dette bundkort og netkort.
>
> Har nogen erfaring med, hvilke netkort der fungerer sammen med

Det kan godt være at du har prøvet men jeg forslår det alligevel :)
har du prøvet at flytte netkortet rundt i de forskellige pci slot for
og se om det er det samme i alle pci slot, det kan være at det pci
slot du har sat det i har delt irq med noget andet der får det til at
konflikte :)