Problemer med sync til Outlook
Fra : Lars

Dato : 31-01-03 23:11

Det er måske ikke lige den rigtige gruppe, men jeg regnede med at der nok
var flere her der kunne komme med hint's.

Når jeg prøver at synce til outlook med Nokia Pc suite 5.0, så opstår der en
fejl når den prøver at åbne databaserne.
Jeg får flg. fejlmeddelelse. "Outlook kan ikke åbnes" - Det er ikke
muligt at få adgang til den angivne mappe: Personlige mapper\opgaver.

Nogen der har en ide om hvad det kan være.?

hilsen Lars

Fra : KsNa

Dato : 01-02-03 13:40

"Lars" <hult@nspimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> muligt at få adgang til den angivne mappe: Personlige mapper\opgaver.
>
> Nogen der har en ide om hvad det kan være.?

Næ, men jeg har også problemet, bare med: Personlige mapper/kalender

Mvh.
Kim

Fra : Søren Dp

Dato : 01-02-03 18:04

er det ikke et rettighedsspørgsmål, går kalender tilgængelig offline, så den
synkroniseret. Prøv så bagefter, evt. med den rigtige logon (i outlook)

Fra : Lars

Dato : 01-02-03 18:30

> Næ, men jeg har også problemet, bare med: Personlige mapper/kalender

Det havde jeg nu også, men under "nokia pc sync" - egenskaber, havde jeg
slået synkroniseringen fra for kalenderen, for at prøve om det gav noget
resultat. Så det næste pkt. var så opgaverne.

Iøvrigt underlig, for jeg kan sagtens få min palm til at synce med outlook,
så vidt jeg husker kunne jeg også få min ericsson med tilhørende software
til at fungere.
Der kom outlook bare ud med en advarsel om at et eksternt program ville
starte outlook og om det måtte det.

hilsen Lars

Fra : Søren EB

Dato : 01-02-03 19:04

Hmmm..

Jeg synkronisere med N6610 og Outlook ... bruger både kalender og
opgaveliste... men ikke kontakter!!

Alt kører perfekt.. undtagen .. jeg kan ikke få lov at sende sms beskeder
fra min Nokia Phone Editor kan sagtens modtage inde i programmet men ikke
sende ???

Nogen forslag!!

I sync programmet kan i vælge placering for jeres kalender og opgaveliste ..
vælg gennemse og tryk på kalender så stien ændres til: Private
mapper\Kalender istedet for Personlige mapper\kalender .. det hjalp mig!

/ Søren.

Fra : Lars

Dato : 02-02-03 14:35

> I sync programmet kan i vælge placering for jeres kalender og opgaveliste
> vælg gennemse og tryk på kalender så stien ændres til: Private
> mapper\Kalender istedet for Personlige mapper\kalender .. det hjalp mig!

Det hjalp, tak for hjælpen.

Lars

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 02-02-03 14:30

HER ER LØSNINGEN: (Tror jeg da)

Jeg havde nemlig samme problem!

I fanebladet hvor du kan rette stien til de forskellige Outlook mapper, skal
du rette "Personlige mapper\Opgaver" til "Private mapper\Opgaver". Osv. Osv.
osv...

Det virkede i hvert fald ved mig!

Lasse

Fra : Erik Bak

Dato : 04-02-03 22:34

> [...]
skal
> du rette "Personlige mapper\Opgaver" til "Private mapper\Opgaver". Osv.

Hej Lasse

Tak for tippet - jeg ved nu ikke rigtig, om det er den rigtige løsning du
har fundet.
Men nu har jeg installeret Siemens softwaren påny, så den snakker samme
sprog (engelsk) som min Outlook. Så nu er jeg vistnok kommet et stykke af
vejen.

Jeg synes nu stadig, at synkroniseringen fungerer elendigt. Eksempel:
1. Man starter med at notere et møde i Outlook
2. Outlook synkroniseres med mobilen, så mødet også optræder dér
3. Nogle dage før mødet taler man med den person, man skal møde og bliver
enig om at ændre mødetidspunktet. Dette vil man typisk notere i mobilen ved
at gå ind og ændre det oprindelige mødetidspunkt.
4. Når man kommer hjem igen, synkroniserer man igen med Outlook. Nu vil man
gerne have, at Outlook sletter det oprindelige møde og opretter det på det
nye tidspunkt. MEN: I stedet er der nu registreret to møder, både i Outlook
og i mobilen - og det er ikke særlig snedigt.

Er ovenstående ren ønsketænkning? Det er jo sådan, det fungerer med en PDA
(med et ordentligt synk-software).
Hvordan virker det hos andre?

Mvh
Erik