MS Windows
briani 27239
768 MB RAM til Win98SE
Fra : Devast8or

Dato : 31-01-03 19:37

Hej med jer,

jeg har lige købt lidt ekstra RAM, så jeg nu har en 256MB blok og en 512MB
blok (512blokken er den nye). Men med begge blokke i maskinen opfører
maskinen sig midlest talt ikke helt som den skal. Ved opstart brokker Norton
AV sig, og jeg får også en dialogboks fra et andet program (unavngivet) om
at der ikke er RAM nok til at starte det. Da maskinen så var færdig med at
starte op, prøvede jeg et par spil. Ingen af dem virkede, på nær et enkelt
(som var det ældste), men det var superlangsomt. Nu har jeg så pillet den
lille blok så jeg i øjeblikket kører med en 512MB blok, og nu kører det hele
perfekt.

Spørgsmålet er så, hvordan får jeg Win98SE til at æde begge blokke på samme
tid? Jeg er ret sikker på at jeg har læst noget om det for et stykke tid
siden, men hvad løsningen var kan jeg ikke lige huske (udover at skifte til
et andet OS selvfølgelig).

TIA

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : ha

Dato : 31-01-03 20:28

> samme tid? Jeg er ret sikker på at jeg har læst noget om det for et
> stykke tid siden, men hvad løsningen var kan jeg ikke lige huske
> (udover at skifte til et andet OS selvfølgelig).

Det er måske http://www.wintip.dk/9x/trimning/ram.htm du tænker på.

mvh
ha

Fra : Devast8or

Dato : 02-02-03 16:59

Det kunne godt være det. Det siger mig ihvertfald noget. Det vil jeg prøve
på et tidspunkt. Tak for hjælpen.

Hvad er den smarte måde at gøre det på? Ændre filerne (kørende med kun 512),
lukke ned, sætte extra RAM i og så starte op igen?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : ha

Dato : 02-02-03 20:02

> prøve på et tidspunkt. Tak for hjælpen.

Velbekom.

> Hvad er den smarte måde at gøre det på? Ændre filerne (kørende med
> kun 512), lukke ned, sætte extra RAM i og så starte op igen?

Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med. Da jeg kørte med
win98 (ikke SE) opgav jeg at få mere end 512mb til at virke.

mvh
ha