MS Windows
briani 27239
Slukke anden PC med XP?
Fra : sls

Dato : 31-01-03 19:33

Vi har 2 PCer i et netværk. Kan jeg godt fra min PC, slukke børnenes PC, når
de er færdig med at spille?

Mvh sls

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 31-01-03 19:46

sls wrote:
> Vi har 2 PCer i et netværk. Kan jeg godt fra min PC, slukke børnenes PC, når
> de er færdig med at spille?

Måske, i windows 2000 / XP Pro kan du bruge kommandoen shutdown -m
\\computernavn -s

Ellers kan du sikkert installere nogle programmer som kan gøre det
remote. eg VNC

/mikkel

Fra : Leony

Dato : 01-02-03 11:57

"sls" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har 2 PCer i et netværk. Kan jeg godt fra min PC, slukke børnenes
> PC, når de er færdig med at spille?

Måske med denne
http://www.depicus.com/wake-on-lan/remote-shutdown-daemon.asp
jeg har desværre ikke testet den, men det ligner noget i retning af det
du ønsker.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : xxx@nowwhere.com

Dato : 01-02-03 13:03

On Fri, 31 Jan 2003 19:33:16 +0100, "sls" <sls@FJERNsol.dk> wrote:

>Vi har 2 PCer i et netværk. Kan jeg godt fra min PC, slukke børnenes PC, når
>de er færdig med at spille?
>
>Mvh sls

Prøv at se her: http://www.jsiinc.com/sube/tip2200/rh2207.htm

mvh