Søvnproblemer
Fra : Linda Petersen

Dato : 31-01-03 18:25

Hej
Jeg har en datter på 6 mdr.
Førhen sov hun igennem hele natten, men er begyndt at vågne 2-3 gange, og
ligger og græder og jeg tager hen op, og giver en tår at drikke fra brystet.

Det skal dertil siges, at hun sover 1 time om formiddagen og ca. 2 timer om
eftermiddagen.

Kan det skyldes, at hun er ved at få tænder?...

Er der nogle der har nogle gode råd.

På forhånd tak
Linda

Fra : Tine Andersen

Dato : 31-01-03 19:48

Linda Petersen <linda@mpetersen.dk> wrote in message
> [...]
om
> eftermiddagen.
>
> Kan det skyldes, at hun er ved at få tænder?...

Det kan være et såkaldt vækstspring.Så har de pludselig behov for mere mad.
Derfor vågner de om natten og vil amme. Så sender de signaler til brysterne
om at producere mere (for brysterne producerer efter behovet), børnene får
mere mad, og alt stabiliserer sig igen.

Vil hun også amme oftere i dagtimerne? Så er det nok det. Bare am og am i
nogle dage - så kan brysterne følge med igen.

Tine

Fra : Linda Petersen

Dato : 31-01-03 21:31

Hej Tine
Ja hun er begyndt at ville have bryst igen, da vi ellers var trappet ned til
kun om aften, men nu er det både dag, aften og nat.
Tak for dit svar.
Linda
"Tine Andersen" <tine.nospam.andersen@post3.nospam.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:Fwz_9.50082$Hl6.6237226@news010.worldonline.dk...

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 01-02-03 22:31

Tine Andersen wrote:

´<snip>

> Vil hun også amme oftere i dagtimerne? Så er det nok det. Bare am og am i
> nogle dage - så kan brysterne følge med igen.

Tsk, tsk, Tine. Mødre ammer. Børn dier.

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.com | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 01-02-03 09:12

Hej Linda.

Jeg havde samme problem med vores dreng. Jeg fik at vide af min
sundhedsplejerske, at jeg skulle tilbyde ham vand om natten, og at han nok
skulle spise sig mæt om dagen. Men får dit barn ikke andet end bryst? For så
kunne det måske være en ide at give hende fx vælling til natten - jo større
de bliver, desto mere har de jo også brug for.

Hilsen Rikke.

Fra : Linda Petersen

Dato : 01-02-03 20:22

Min datter for mælkeerstatning om morgen, og grød+mælk til frokost og
mellemåltid bestående af yogurt og mælk, og til aften kartoflemos m.
grønsager eller kød.
Linda
"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3e3b817f$0$24670$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Bettina Løhmann

Dato : 01-02-03 14:13

> [...]

> Førhen sov hun igennem hele natten, men er begyndt at vågne 2-3 gange, og
> ligger og græder og jeg tager hen op, og giver en tår at drikke fra

Hej Linda,

Omkring 6-månedes-alderen begynder de små faktisk at drømme rigtigt!
Drømmene er selvsagt noget underligt noget for dem, derfor vågner de tiere,
søger mere tryghed, kan begynde at ligge og klynke eller grine i søvne, uden
at de overhovedet vågner af det...din datter er sandsynligvis kommet til det
stade, og vil så gerne amme fordi du tilbyder hende det. Amningen har
ikke nødvendigvis sult-/tørstslukkende funktion for hende lige nu, men er
mere fordi hun har drømt og lige skal vide, at du er der for hende, hun
søger trygheden.
Ellers er der altid forklaringen med "udviklingsspring", som man kan læse
lidt mere om på Vores Børns hjemmeside,
http://www.voresborn.dk/siab.jsp?o_id=6720. For min datters vedkommende (8½
måned) har det passet rigtigt godt med de første par udviklingsspring, men
siden er de gået mere ubemærkede hen, har kunnet kobles med fx.
tandfrembrud, flytning af seng, ny seng osv.

Held og lykke med hende,
Bettina