MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Netværk med 5 computerer
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 31-01-03 17:31

Hej
Jeg er ved at forsøge at sætte 5 computere i netværk, jeg ved noget, men
ikke nok.
Der er 2 nyere maskiner hvor jeg har sat netkort i, den ene kørte direkte på
nettet, men den anden kan end ikke finde routeren. Jeg har haft kortet taget
ud og sat ind igen, der er lys bag i kortet, men hvordan kan jeg finde ud af
om kortet er defekt, de 2 maskiner burde se ens ud, jeg har prøvet et andet
netkabel også uden held. Den kan tilsyneladende ikke se routeren, der er 8
porte i routeren, så det er vel lige meget hvilken der bruges? De 3 sidste
taler vi om en anden gang.
Gunnar

Fra : jens

Dato : 31-01-03 18:50

"Gunnar Grooss" <a-g.g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> porte i routeren, så det er vel lige meget hvilken der bruges? De 3 sidste

Er det lige kabler til alle pcèr ?
Får pcèrne ipèr fra en DHCP server ?
Hvilken router/switch/ netforbindelse ?

mvh Jens

Fra : Fido-dk

Dato : 31-01-03 19:03

er driveren til netkortet installeret?

/Jacob
Fjern remove i mail adresse hvis du vil maile til mig...
Se mit casemod og andre kommende casemods på www.almisser.dk

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 31-01-03 19:22

> er driveren til netkortet installeret?

> [...]

Hvad forstår man ved lige kabler? Det er net værkskabler leveret at TDC til
de 2, og det er ikke krydskabler, medens de 3 skal have et længere kabel, og
det er sat i en hub hvor de tre har kørt fint indtil nu og kan stadig se
hinanden..

Får pcèrne ipèr fra en DHCP server ? Det går jeg ud fra.

Hvilken router/switch/ netforbindelse ? Det er en ADSL forbindelse med en
router der har 8 porte

Fra : jens

Dato : 01-02-03 00:30

> [...]
til
> de 2, og det er ikke krydskabler, medens de 3 skal have et længere kabel,

Det kan være både lige og krydset, undersøg dem så den fejl kan udelukkes.

> det er sat i en hub hvor de tre har kørt fint indtil nu og kan stadig se
> hinanden..

Hvordan er den hub forbundet til routeren, med lige eller krydset kabel ?

(hvis man ser stikkene ved siden af hinanden har et lige kabel de sammme
farver i rækkefølge fra side til side, det har et krydset ikke)

> Får pcèrne ipèr fra en DHCP server ? Det går jeg ud fra.

Det er ikke nok at formode, man skal vide.....

> Hvilken router/switch/ netforbindelse ? Det er en ADSL forbindelse med en
> router der har 8 porte

Hvad hedder den router så ?

Og hvad er ipèrne på pcèrne ?
(ses med "ipconfig /all" i dos" på Xp)
(og læg mærke til om der står "DHCP" aktiveret)

mvh Jens

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 01-02-03 01:43

"Gunnar Grooss" <a-g.g.grooss@oncable.dk> wrote in message
............................... De 3 sidste taler vi om en anden gang.
> Gunnar

Nej hellere nu. Sidder de i, og virker de?

Mv. Flemming Nielsen

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 01-02-03 09:25

> .............................. De 3 sidste taler vi om en anden gang.
>
> Nej hellere nu. Sidder de i, og virker de?

De 3 skal have et længere kabel, (op til luftet over en gang) og
det er sat i en hub hvor de tre har kørt fint sammen indtil nu og kan stadig
se
hinanden, men ikke de to nye.
Fra routeren er der brugt lige kabel. De kabler vi har fået, er mærket som
lige eller krydsede, men det er rart selv at vide hvordan man skal
kontrollere det.
De øvrige spørgsmål skal jeg svare på senere. Maskinerne er ikke hjemme, jeg
skal derhen nu og så ser jeg efter det andet.
Gunnar

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 01-02-03 13:17

Hej
Tak for interessen til Jens og Flemming. Jeg har fået det til at virke, jeg
lokkede en med der kan mere end jeg kan.
Men hvis det har interesse så er her årsagen. Jeg mistænkte den ene¨s
netkort, og det viste sig at den hande sæette alt hvar der stog under
netkort, og deaktivere kortet, og for at det ikke er løgn gjorde den det 2
gange i dag, men så pludselg holdt det, nu er der så noget at være opmærksom
hvis der bliver mere der. Det andet var routeren, det kabel der gik derfra
til huben skulle skifte hul hvor stikket skulle ind. Det synes jeg godt den
gode mand fra TDC kunne have fortalt. Der er to blokke, og da der ikke står
noget er det da ikke til at vide at kun indgange fra modem't må våre der.
Gunnar