Hårtab.
Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 31-01-03 16:44

Hej NG.
Bella min neffer har tabt hår på øre og under øjet, det skrev jeg for en uge
siden.
Nu har dyrlægen set på hende, og mener det på grund af øregangsbetændelse,
men
det kan ikke udelukkes at det måske er noget der hedder atopi
(indåndingsalagi)
Vi behandler først for betændelse, og så må vi se om hårene vokser ud igen,
ellers
skal der tages nogle prøver der kan vise hvad hun ikke tåler at indånde.
Jeg håber virkelig det kun er det første.
Mange venlige hilsner Annelise

---

Fra : Toft Stryhn

Dato : 31-01-03 19:40

træls, men det helt rigtige du har gjort. Jeg mener at ca. 80 % af de
ørebetænedlser man ser på dyrehospitalet skyldes allergi. Start med at tage
en blodprøve og se hvad den viser inden i bedøver hende det er slet ikke
sikkert det er nødvendigt for at få en diagnose, men pøj pøj og god bedring.

Hilsen Anette og Bordeauxerne.

Annelise Frederiksen <annelise@anneliselars.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:oLw_9.91$Hh5.8@news.get2net.dk...

Fra : Johnny Soerensen

Dato : 16-02-03 18:50

Bruger du noget ordentligt foder?

Hvis din hund er ung optræder der tit noget der ligner alergi, når så
hunden bliver 3-4år forsvinder det igen. ( er det ikke bare en form for
børnesygdom ).

Se min langhåredehønsehund har stand for en solsort

Mvh Johnny

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 16-02-03 21:29

Min Newfaundlænder er 8 år, så vi kan godt udelukke børnesygdomme.
Men det kan måske vendes om og være et alderdomst problem.
8 år er en høj alder for en Newfaundlænder.
Hun lider af loppeallergi, men dyrlægen siger hårtabet ikke kan stamme fra
det da hun er helt vid i huden, allergi fra lopper giver rødme og
sårskorper.
"Johnny Soerensen" <some@body.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> børnesygdom ).
>
> Se min langhåredehønsehund har stand for en solsort

---