AMD XP 1800 Thoroughbred Problemer
Fra : Kim

Dato : 31-01-03 14:56

Hej gruppe,

Jeg har desværre fået mig et problem, jeg kan ikke få min nye
1800 Tbred til at virke i mit esc k7vta3 bundkort, jeg har haft
en 1333 Tbird til at sidde i de sidste 4 måneder uden problemer,
men i dag da jeg modtager den nye cpu og prøver at smide den i
og starter maskinen siger den et enkelt lille bib og blæseren kører
et par omgange og så slukker den, jeg når ikke og får billed på
skærmen, jeg har prøvet lidt forskelligt men uden held så nu sidder
jeg med min gamle 1333 igen :(, er der nogen der kan hjælpe mig
lidt på vej så vil min weekend være reddet :)

System
Bundkort: K7VTA3 (nyeste bios)
Lydkort: Soundblaster live value
Ram: 2x256 Kingston 333 (har prøvet med en blok i forskellige slots)
Grafikkort: Geforce 2 Ti
Strømforsyning: 300Watt Seasonic

Fra : Michael Bang

Dato : 31-01-03 15:46

Det lyder lidt som en defekt chip. Jeg har hørt at der har været problemer
med at man let kan komme til at knække noget på selve cpu'en ved montering
af køler så check lige at den ser ok ud.

/Michael

Fra : Kim

Dato : 31-01-03 16:55

"Michael Bang" <nospam@thankyou> wrote in message
> Det lyder lidt som en defekt chip. Jeg har hørt at der har været problemer
> med at man let kan komme til at knække noget på selve cpu'en ved montering
> af køler så check lige at den ser ok ud.

Jo det kender jeg alt til, min første Tbird mistede 2 hjørner under
montering af køler, den nåede aldrig at boote ,
men det er ikke det der er galt her den ser fin ud, men ellers tak
for rådet :)

Fra : Frank Sondrup

Dato : 31-01-03 18:12

Kører du opsætningen med auto.. jeg mener ikke noget med manuel multiplier
og det hele.. har du prøvet med default bios setting?

T-bred'en skal jo kun have 1.650 Volt.. har du kigget på det?

Håber det bedste...
Frank

Fra : Kim

Dato : 01-02-03 10:20

"Frank Sondrup" <fms@taxidriver.dk> wrote in message
> Kører du opsætningen med auto.. jeg mener ikke noget med manuel multiplier
> og det hele.. har du prøvet med default bios setting?
>
> T-bred'en skal jo kun have 1.650 Volt.. har du kigget på det?

Jeg har prøvet med default settings, men jeg kan ikke stille på
vcore på mit skod bundkort, der er auto detect på :(,
jeg tror sku jeg tråder engang på mit bundkort og så ud
og købe noget andet end ecs :)

Fra : Frank Sondrup

Dato : 01-02-03 14:27

> Jeg har prøvet med default settings, men jeg kan ikke stille på
> vcore på mit skod bundkort, der er auto detect på :(,
> jeg tror sku jeg tråder engang på mit bundkort og så ud
> og købe noget andet end ecs :)

Ja, det ville nok løse problemet... Understøtter dit bundkort overhovedet
CPU'en?

Bare du ikke skifter bundkort og så finder ud af at det er CPU'en der er
defekt.

Frank

Fra : Kim

Dato : 01-02-03 19:29

> Ja, det ville nok løse problemet... Understøtter dit bundkort overhovedet
> CPU'en?

Ja det skulle det gøre, efter hvad jeg har fundet ud af så skulle det vist
kunne tage op til xp2600, men det er jo et ecs :)

> Bare du ikke skifter bundkort og så finder ud af at det er CPU'en der er
> defekt.

Skulle det være sådan må jeg bare glæde mig over mit nye bundkort,
cpu'en kan jeg sagtens få byttet hvis det skulle være den :)
men det er da ærgeligt for bundkortet har virket fint hidtil.

Fra : o&u

Dato : 31-01-03 20:29

On Fri, 31 Jan 2003 14:56:20 +0100, "Kim" <weed@buzzle.com> wrote:

> [...]
>Bundkort: K7VTA3 (nyeste bios)
>Lydkort: Soundblaster live value
>Ram: 2x256 Kingston 333 (har prøvet med en blok i forskellige slots)

reset cmos !

mvh

John

Fra : Kim