Eheim 2260
Fra : Dennis Larsen

Dato : 11-03-01 20:25

Hej......

Jeg har lige købt ny (brugt) spandpumpe Eheim 2260. men der fulgte ikke
nogen brugsanvisning med. jeg har nu fyldt vand i mit nye akvarium og kan
ikke få gang i pumpen...... jeg har også fyldt vand i pumpen. pumpen summre
bare og pumper ikke vandet rundt, skal den hjælpes igang på en eller anden
måde.... er der nogen der kan hjælpe mig da jeg meget gerne vil have gang i
mit akvarium hurtigts muligt.

Mange hilsner Dennis......

Fra : Torben

Dato : 12-03-01 08:03

Hej,
Har du suget vandet i spanden gennem slangerne ? Der skal være vand i
indslangen og spanden skal være helt fyldt, så skulle den gerne kunne køre.

Torben

Fra : Madsen

Dato : 12-03-01 12:12

> [...]

> måde.... er der nogen der kan hjælpe mig da jeg meget gerne vil have gang i

Den skal selvfølgelig være under niveau af vandspejlet i akvariet,
men det har du nok også.
Det nemmeste er sådan set at fylde pumpen ved at suge i slangen
til udblæsningen. Vandet begynder så at løbe af sig selv fra akvariet
og ned i pumpen via indsugningsslangen. Når vandet så er helt oppe
i udblæsningsslangen, så tænder du for pumpen.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)