Må vi præsentere... (langt)
Fra : Ann K.

Dato : 31-01-03 10:52

Hejsa.
Ja - bare rolig... I skal nok få forklaringen på overskriften om lidt

Som nogle i gruppen ved, har Nina El Falaki, jeg og Manden været en tur
i Sverige... formålet var at komme til Kolmården Djurpark og nusse ulve.
Det blev der bare ikke noget af Stockholm er et rent Helvede at
finde rundt i og det lykkedes os at fare vild, den dag vi skulle have
været hos ulvene, så vi kom næsten en time for sent Jeg kunne have
tudet af skuffelse....

Nina havde arrangeret overnatning for os hos en veninde, der opdrætter
norske skovkatte... jep - det helt rigtige sted for mig Masser af
dejlige mittekatter!
Utroligt venlige og kærlige... konstant hængende på et eller andet
menneske, legende og sjove...
Vi havde mange snakker om missere, som I nok kan forstå
Èn af kattene skilte sig lidt ud... en 2 årig hunkat, som i december
havde aborteret sit seneste kuld og som tidligere havde haft et kuld
dødfødte... opdrætteren havde besluttet sig for kastration, da hun
(fornuftigt nok!) havde bestemt, at katten så ikke skulle bruges i
avl...
Om TiaMaria selv vidste, at hun stod over for en forandring i sit liv,
aner jeg ikke!
Men....

Kan I huske at der for et stykke tid siden blev talt om forskellen på
MCO og NFO?
Mange opdrættere af begge racer meldte sig på banen og flere fortalte at
NFO især kunne karakteriseres som "en-mands-kat".... Jeg gik ikke selv
ind i denne snak, for ganske vist har vi Aske, men helt ærligt - han er
afgjort ikke nogen en-mands-kat, han går både til Manden og mig, måske
dog med en lille overvægt til mig.... Faktisk havde jeg det lidt
ligesom, når jeg på jobbet hører de 11 - 12 årige "heste-piger", stå og
prale med at "Miko kan bedst lide mig!"... I ved nok - et skævt grin og
"Ja, ja..."

Nu har jeg selv set, hvad man mener med "en-mands-kat"!!!!
Allerede fredag søgte Tia Manden... han var den allerbedste at ligge
hos - og ingen andre skulle forstyrre hende dér! Lørdag morgen sad hun
bare og ventede på at han skulle komme ned til hende... Da vi kom hjem
fra Kolmården, fortalte opdrætteren at Tia havde ligget og ventet ved
døren, lige til hun havde hørt os komme ude på gangen, så var hun
begyndt kalde højt - da Manden kom ind, strakte hun sig op ad ham og da
han løftede hende, sad hun og knurrede for at holde alle andre på
afstand... Ingen skulle forstyrre hende, når hun sagde goddag! Om natten
kom hun med i gæsteværelset (3 etager længere oppe i huset) - og
tilbragte så hele natten enten i Mandens knæhaser eller på hans skjorte,
som hun havde skrabet ned på gulvet!
Søndag aften sagde opdrætteren forsigtigt, at vi da gerne måtte få Tia
med til DK... Hun var ved at være overbevist om at Katten ville få det
forfærdeligt, når Manden rejste fra hende! Tia søgte ikke længere
sin Madmor som hun plejede, men tilbragte næsten al sin tid hos Manden
eller ved døren for at vente på ham..... Nina prøvede en gang at nusse
Tia, mens Manden var på wc - ikke en succes... Tia skubbede hendes hånd
væk og så snotfornærmet ud *sss*
Men...næ, nej vi skulle skam ikke have en kat mere!!! I forvejen bor her
5 - og den ene er lille Namacoola, som nu endelig er kommet op at stå
psykisk... Ingen grund til at ødelægge det arbejde!
Nå, ja - vi har skam talt om at Namacoola måske nok havde brug for en
veninde... evt en lille killing, som hun ikke kunne føle sig truet af,
og som hun kunne få lov til at ligge i bunke med og lege vildt med - det
gider smådrengene nemlig ikke...
MEN VI SKULLE IKKE HAVE FLERE KATTE!!! Kan i alle høre mig?
Men...
Tia har tydeligt et behov for nogen at tage sig af! Hun fik ikke lov til
at nurse opdrætterens ellers helt ny-indkøbte killing (den tog husets
anden fertile hunkat sig af!)... og måske derfor knyttede hun sig så
stærkt og hurtigt til Manden?
Langsomt voksede tanken om alligevel at tage hende med til DK...
Namacoola har jo også brug for nogen... Tænk nu, hvis...
Mandag aften hed Tia ikke længere Tia... nu blev hun kaldt "Jans
mispige" af Manden!

Nå enden på det hele er altså, at jeg hermed præsenterer gruppen for det
nyeste Bandemedlem... S*Fjellans Tiamaria, sorttortiemakreltabby med
hvidt... *suk*
(Mig, der ikke kan lide tortiekattenes farver!)

Og vi er endnu engang i gang med en kattesammenføring... Aske og Tia er
allerede ved at blive venner, Tjalfe er snotfornærmet, Ranje sniger sig
rundt på lave ben, så mavsen slæber Og Namacoola - tja, hun knurrer
som en Rottweiler, når Tia forsøger at tage kontakt og kommer for tæt
på... Men jeg *tror* at det hele nok skal gå godt *krydse fingre*

Tia skal naturligvis sterilliseres, når hun er faldet til!
Men vi glemte at få p-piller med til hende Er der nogen her i
gruppen, som (mod betaling!) kan undvære 8 - 10 stykker... helst af
mærket 5 mg Gestapursan - eller tilsvarende?
Det er nødvendigt at holde hende på pillerne, selv om resten af Banden
alle er neutraliserede... For uanset hvor godt vi passer på, _kan_ det
jo ske at hun smutter ud...og hun skal afgjort _ikke_ igennem en
mislykket/afbrudt graviditet igen!
Vi kan hente pillerne, såfremt det ligger indenfor en rimelig afstand af
Rødovre ved KBH...

Hæ - det her blev langt! Men jeg har vel stadig ikke selv helt fattet,
hvad der egentlig skete i Stockholm

Mvh Ann

Fra : Ida

Dato : 31-01-03 11:07

Tillykke med Tiapigen !
Vi vil se billeder

--
DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 31-01-03 11:26

> Nå enden på det hele er altså, at jeg hermed præsenterer gruppen for det
> nyeste Bandemedlem... S*Fjellans Tiamaria, sorttortiemakreltabby med
> hvidt... *suk*

Humn - så man skal helt til Stockholm for at overbevise en mand for at man
skal have endnu en kat? Måske skulle jeg så give ham en rejse i
fødselsdagsgave. Tak for tippet ;)

/Vibeke

Fra : Katrine Nederby

Dato : 31-01-03 11:31

Iiih altså Ann. Sikke en dejlig historie

Held og lykke med sammenføringen...Og ja: VI VIL SE BILLEDER :0)

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : H.O.T

Dato : 31-01-03 11:37

Endnu engang beviser det, at det ikke er os der vælger katte, med kattene
der vælger os.....
Og hvorfor så stritte imod?????

Henrik

ps. Held og lykke med den, og ja, vi vil se billeder....

---

Fra : Pernille Scharff

Dato : 31-01-03 11:39

Hej Ann,

tillykke med den ny mispige - og sikke en skøn historie. Nu kan du jo så
bidrage med dine erfaringer om hvorvidt tortietøser leger tortielege eller
hvad *griner*

Og ja - billeder, snart, ikke??

/Pernille (og tortie-mafiaen...)

Fra : Ann K.

Dato : 31-01-03 12:24

Ja, ja - bare rolig... der skal nok komme billeder af vores lille grimme
mispige Vi har allerede en del...
Ka' bare ikke få programmet til digi-cam'et til at funke efter
opdatering! ;-(

Mvh Ann

Fra : marianne hellemose

Dato : 31-01-03 12:25

Ann K skrev
<MEN VI SKULLE IKKE HAVE FLERE KATTE!!! Kan i alle høre mig?
Men...>

*Been there, done that*
*GGG* tillykke med Mandens kat, gad vide hvorfor
vi bliver ved med at tro at det er os der bestemmer, når
vi gang på gang oplever at det er det ikke *GGG*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Fra : Pia Thomsen

Dato : 31-01-03 13:59

Ann skrev:

[...]

Er der overhovedet ingen mulighed for at du kan kontakte din dyrlæge og via
telefonen kan få lov at hente nogle p-piller? Jeg kan desværre ikke hjælpe -
mine er alle kastrater og desuden bor jeg i Jylland

Held og lykke med sammenføringen...og AHA!! Mon gemalen og jeg også skal til
Sverige?? He he, nej, vi har vist katte nok nu...indtil videre

Hilsen Pia

Fra : Ann K.

Dato : 31-01-03 15:04

Hejsa.
Vi har fået løst problemet med p-piller... Hendes tidligere Madmor
sender nogle ned til os fra Sverige Tia skal heldigvis først have en
pille i næste uge, så de skulle gerne kunne nå frem i tide

Mvh Ann

Fra : Nina El Falaki

Dato : 31-01-03 16:05

I kan se billeder af Tia her: http://hem.passagen.se/imman1/

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 31-01-03 17:09

Hejsa

Tak for linket til billedet af hende, hun er jo bare smuk *SS*

Håber samføringen kommer til at gå godt.

MVH
Gittte

www.sacala.dk

Fra : H.O.T

Dato : 31-01-03 18:46

Hun er pragtfuld....Siger bare til, hvis hun skal tilbage til nogen der kan
snakke svensk med hende....Så er jeg nem at overtale....

Held og lykke med hende......

Henrik

---

Fra : Nina El Falaki

Dato : 31-01-03 20:02

Hihi Henrik og svenskerne troede, jeg var norsk, når jeg pratade svenska

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : H.O.T

Dato : 31-01-03 20:54

Så skulle du høre, når de snakker rigtig Skånsk... Lyder som en blandning
mellem Sønderjysk og bornholmsk, bare udført med tre kartofler i
munden....... *s*

Tror også det er derfor Miv ikke lystrer så godt....Hun forstår ikke hvad vi
siger.... *s*

Henrik

---

Fra : Bente Jepsen

Dato : 31-01-03 20:44

> I kan se billeder af Tia her: http://hem.passagen.se/imman1/

Hun ser rigtig sød ud.
Jeg håber det går rigtig godt med sammenføringen med hele banden. En
historie som den skal helst ende godt.
Jeg synes det må være den superoptimale måde at få en kat på, hvor man har
den stærke psykiske kontakt.
Tillykke med Tia.

Mange hilsner
Bente

Fra : Kate

Dato : 31-01-03 21:28

Hihihi, Ann, hvornår lærer du at det er en illusion at tro at du
bestemmer noget som helst?

Skøøøn historie, hvor godt at i kunne og turde tage hende med. Må giver
Henrik ret, det kan vel ikke gå helt galt når hun selv har valgt.
Hun ser virkeligt sød ud på billedet.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Lars Dahl

Dato : 31-01-03 20:50

Hej Ann

Hun er da en usædvanligt smuk pige!!

Men hvor må det dog være traumatisk, at skulle bo hos mennesker som IKKE
skal ha' en kat mere, og hvor man - i hvert fald for den enes vedkommende -
ikke synes om tortier *GG*.

Mvh. Lars (som er ved at gå ud af sit gode skind over Bambi, som bliver ved
med at hente mig ind til fødekassen, for så selv at gå derfra...)

Fra : Pia Thomsen

Dato : 31-01-03 22:05

Lars skrev:
Mvh. Lars (som er ved at gå ud af sit gode skind over Bambi, som bliver ved
med at hente mig ind til fødekassen, for så selv at gå derfra...)

Jamen lars - hun prøver bare at fortælle dig at det er et moderne samfund vi
lever i - ergo mændene bør også kunne føde.... )))

Hilsen Pia

Fra : Lars Dahl

Dato : 01-02-03 00:19

Pia Thomsen <piathomsen@pc.dk> skrev i news:b1eoaj$eeb$1@sunsite.dk

> Jamen lars - hun prøver bare at fortælle dig at det er et moderne samfund
vi
> lever i - ergo mændene bør også kunne føde.... )))
>
> Hilsen Pia

Hej Pia

Det ka' da godt være, du har ret - men jeg holder altså på, at når hun selv
er begyndt på projektet, må hun også selv fuldføre det .

Mvh. Lars

Fra : Ann K.

Dato : 31-01-03 22:37

Hejsa.
Ja - Jan takker for de smukke ord om Tia's udseende... Jeg synes stadig,
hun er afskyeligt grim! *GGG*
Men for katten, hvor _har_ hun bare et dejligt temperament!!!
Jeg troede ikke at jeg kunne finde et kat, som bare minder lidt om
Aske's ro og venlighed, men det har jeg vist nu
Hun tager Namacoolas knurren med ophøjet ro... går lidt væk fra
"rovdyret" og forsøger sig igen senere... Og i dag har Tia og Namacoola
stået og spist sammen ... Joh - det skal nok lykkes
Den eneste Tia har hvæset af er (naturligvis!) Dise - min bindegale
sheltie... nå, ja - Dise er kendt for at kunne drive selv en ærkeengel
til vanvid, så det undrer mig ikke! Og så længe det er Tia, som er
ovenpå i det forhold (hun har sømposerne - det har Dise ikke!), så er
jeg ikke særligt bekymret
Hun er dog aldeles ikke bange for hunde... lige nu ligger hun faktisk i
sofaen med Manden og Sif - vores stooore lab-x Ranje ligger der
også... så han har åbenbart endelig fattet at der er flyttet en ny kat
ind... Var ellers lidt i tvivl
Tjalfe kan ikke lide hende... nå, hva' pokker - han kan ikke lide nogen
form for forandringer! Heldigvis er han så også sådan indrettet, at han
om et par uger har glemt alt om at Tia ikke altid har boet her
Aske har allerede anerkendt hende... hans frustrationer går mest på at
Tia omgående trækker sig tilbage, når han højt vræææælende kommer
flyvende i et kamikaze-spring for at fange den lange snor med fjer i
enden, som Tia ellers havde fjantet rundt med! Underligt - sådan gør
alle de andre katte også! Her troede han ellers, at han endelig havde
fået en god legekammerat *sss*

Nå, skal jo også huske dags-rapporten til Tia's forhenværende Madmor, så
jeg må hellere stoppe...

Mvh Ann

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 01-02-03 01:27

> Hejsa.
> Ja - Jan takker for de smukke ord om Tia's udseende... Jeg synes stadig,
> hun er afskyeligt grim! *GGG*

Ja hun er ... tortie...

Altså jeg tør jo næsten ikke sige det herinde, men jeg synes altså heller
ikke de "kludetæpper" er ret pæne.

Og John synes de er så fine fordi de er ligesom "kattene på Cypern" (jo jo,
gammel soldat og alt det der)

Men nu er jeg vist også mest til ensfarvede katte - med Basil som
undtagelse. Og han er nu osse MEST hvid

Men hvor er det en dejlig historie. Og sikke en sjov måde at få en kat mere

Hilsen
Lisbeth

Fra : Ann K.

Dato : 01-02-03 10:37

Hej Lisbeth

>Altså jeg tør jo næsten ikke sige det herinde, men jeg synes altså
heller
ikke de "kludetæpper" er ret pæne.

<> Hi - for laaaang tid siden var der en snak om hvilke farver "man"
foretrak... Jeg kom vist også dengang til at sige at Tortie ikke lige
var mit foretrukne... Uhh - dét var vist det helt forkerte at mene
Flere sagde dog at _sorte_ katte virkede lidt uhyggelige - og dét vrøvl
blev slet ikke kommenteret... Hmmm...
Nå - men netop min manglende sans for tortie, beviste efter Tia's
Madmor's mening at det netop var selve KATTEN som jeg (vi) kunne lide

Ellers må jeg indrømme at Tia er en fantastisk smuk og typet skovmis...
kan virkelig nu se Askes "fejl" i forhold til standarden... det gør ham
dog ikke mindre værd imo!!! Han har stadig alt det jeg søgte, dengang vi
købte ham - vigtigst, det helt vidunderlige temperament! Min dejlige
skovdreng...

Mvh Ann - der stadig mener at "Sort er smukt!"

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 01-02-03 16:55

On Sat, 1 Feb 2003 01:26:50 +0100, "Lisbeth Hviid Jakobsen"
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

>Ja hun er ... tortie...
>
>Altså jeg tør jo næsten ikke sige det herinde, men jeg synes altså heller
>ikke de "kludetæpper" er ret pæne.

   Tortie er lækkert - når det er store afgrænsede pletter... Men
sådan en "plethyæne" (*AVAVAVAV* ;) synes jeg eller ikke så godt om.
Til gengæld - hvis katten har det lækreste temperament kan det jo så
være fuldkommen ligemeget =) Så skal hun nok vinde hele huset for sig
=)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Maj-Britt

Dato : 31-01-03 23:06

Hej Ann

Tillykke med familieforøgelsen Og Ann du kan jo så glæde dig over, at
det ikke var en ulv, der kastede sin udødelige kærlighed på manden *gg* så
_er_ en tortie tøs da trods alt noget lettere at håndtere

Håber familiesammenføringen går godt og hurtigt - og naturligvis frem for
alt, at bette Namacoola kan lære at leve med, at der nu bliver konkurrence
om mandens gunst

Mvh Maj-Britt

Fra : Ann K.

Dato : 31-01-03 23:36

Hej Maj-Britt
Ork - heldigvis har Jan så megen omtanke, at han da godt ved at det ikke
kan gå med en ulv i et velfriseret villakvarter i Rødovre... øhhmmm -
*tror* jeg nok
Og det går skam helt fint med Namacoola... hvis ikke hun kan ligge hos
Jan, så tager hun da bare mig! Det er næsten også det bedste, for
hos mig kommer hun ofte også til at ligge i bunke sammen med sin
ææælskede Dise *ss* Gosh - hvor den hund og kat dog er blevet
bedste-venner!
Håber nu bare at Tia og Lillepigen kan blive rigtig gode venner... det
vil alt andet lige blive en anelse mere lækkert at nusse med hende, hvis
hun er blevet vasket af en skovmis, fremfor, som nu, hun er
gennemsnasket af en sheltie!

Mvh Ann

Fra : Pia J

Dato : 01-02-03 09:03

"Ann K." <tsarsNO@SPAMos.dk> wrote in message

> hos mig kommer hun ofte også til at ligge i bunke sammen med sin
> ææælskede Dise *ss* Gosh - hvor den hund og kat dog er blevet
> bedste-venner!

Det er bare skønt når de alle kan sammen. Molly og Hannibal er
yndlingssofapartnere - nogen gange er deres ben helt viklet sammen, eller
Molly har hovedet ovenpå katten. Han lægger sig også tit ned på gulvet
mellem hundene, når de ligger dernede.

Den eneste som ikke blander sig i sofahyggen er Muddi, til gengæld er hun
begyndt at dyrke fræs hver aften, så selv skumbananerne bare sidder og
måber. Og Mivs gav hende allernådist lov til 1 stk næsemøs forleden (kun
et - så blev hun sat på plads).

:Pia

Fra : Maj-Britt

Dato : 01-02-03 18:57

> Hej Maj-Britt
> Ork - heldigvis har Jan så megen omtanke, at han da godt ved at det ikke
> kan gå med en ulv i et velfriseret villakvarter i Rødovre... øhhmmm -
> *tror* jeg nok

Hehehehe - det ville jeg nu slet ikke være sikker på *gg*

> [...]
> hos mig kommer hun ofte også til at ligge i bunke sammen med sin
> ææælskede Dise *ss* Gosh - hvor den hund og kat dog er blevet

Dejligt at høre at du også kan bruges, fordi det vil jo unægteligt gøre
livet lidt lettere for jer alle - for en jealous aby *gyyyyyyys* ;-o ...
Skønt at Dise og lillepigen rigtig tøsehygger sammen - jeg mener vist også
at jeg i tiderens morgen fortalte at I faktisk ikke fik en kat mere men
nærmere en hund??

> [...]
> vil alt andet lige blive en anelse mere lækkert at nusse med hende, hvis
> hun er blevet vasket af en skovmis, fremfor, som nu, hun er

*lol* jeg kan lige forestille mig det scenarie - lille bette 'Coola
dryppende våd og slasket af hundesavl *fnis* Så ja det ville afgjort være
dejligt om hun kunne få en katte slyngveninde at udveksle sladder med, lave
gimpestreger mod drengene med og som du selv siger at putte og vaske med

Herfra krydses ihvertfald fingre og tæ'r for en vellykket sammenføring

Mvh Maj-Britt
( og potedask fra "flobstarz" Tino, Ninja og Sille )

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-02-03 06:57

"Ann K." <tsarsNO@SPAMos.dk> writes:

en masse snip..

> Mandag aften hed Tia ikke længere Tia... nu blev hun kaldt "Jans
> mispige" af Manden!

Jeg gætter på at Jan nu har fået svar på sit spørgsmål om hvorfor jeg
bor sammen med Melissa..

Og Jan tillykke med din nye fan, hun er godt nok flot

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Ann K.

Dato : 02-02-03 00:10

Hej Henrik

>Jeg gætter på at Jan nu har fået svar på sit spørgsmål om hvorfor jeg
bor sammen med Melissa..

<> Hæ - dét har han aldrig været i tvivl om... Han er jo typen, der tror
på det frie valg (for hvem, siger han intet om!) *sss*

>Og Jan tillykke med din nye fan, hun er godt nok flot

<> Ja - som skovkat er hun skam smuk
Jan overvejer faktisk hvilken racekræs-klub, han skal melde sig ind i...
for udstilles, det bør hun jo... Tænk, hvis ikke hele DK fik lov til at
opleve hende *GGG*
Nå, ja - så har jeg hørt dét med!!! Han aner ikke engang, hvordan han
skal holde hende...
Hmmm - er der ikke noget om at parforhold trives, så længe parterne
stadig er i stand til at overraske hinanden???

Mvh Ann - der åbenbart har et godt ægteskab *grin*

Fra : Pia J

Dato : 02-02-03 08:01

> Hmmm - er der ikke noget om at parforhold trives, så længe parterne
> stadig er i stand til at overraske hinanden???

Jaaa - det var noget med, at han ikke var til katte, ik? Manden her er på
det stadie hvor han lader som om han synes det er irriterende, når misserne
vælger hans mave som sofapude istedet for at gå over til mig der altid har
kløe i kælefingrene. (Men han vil ikke bytte med Max' knoklede albuer, som
altid befinder sig i mit lår når vi ser tv)

:Pia

Fra : Ann K.

Dato : 02-02-03 10:00

Hej Pia.

>Jaaa - det var noget med, at han ikke var til katte, ik?

<> Jepper Saga blev i tidernes morgen lusket ind i huset, ved at
fortælle ham at det var hans fødselsdagsgave - de har fødselsdag samme
dato Jeg tror kun han "åd" den historie, fordi han jo skulle have
hund - og så var det vel rimeligt at _jeg_ fik et kæledyr efter eget
valg...
Tjalfe (og Tamlin) - nå ja... Jan er et skvat, når det kommer til at
skulle af med sine dyr! Og de to killinger kunne vi da ikke bare sådan
sælge - vel??? ... Tjalfe var vores smertensbarn da han var nyfødt og
14 dage frem, mens Jan måtte hive navlestrengen over på Tamlin ...
Aske gik han kun med til at vi fik, fordi Tamlin var død og Tjalfe gik
og sørgede og ledte efter sin bror... psykisk førstehjælp
Ranje... næ, nej du... når man finder et dyr, har man så sandelig
påtaget sig det fulde ansvar for det!!! Især når der er tale om en lille
hårdtskadet loppe-/ormefyldt og sultende men kæææælen killing
Namacoola... som sagt - Jan er et skvat Han har svært ved at sige
NEJ, når et dyr har det dårligt...Specielt, når det er et dyr, han
kender!
Og Tia... "Hvis ikke man sætter pris på sådan en udvælgelse, så er man
et skarn!!!" Og dér vil jeg give ham helt ret

> [...]
som
altid befinder sig i mit lår når vi ser tv)

<> Hæ - du skal se... han overgiver sig snart
Jan er faktisk idag nået til en konklusion - han vil nok altid have
kat... mens han ved, at han på et tidspunkt ikke længere har hund! (Han
bliver jo ikke yngre - og en hund skal motioneres/aktiveres)

Mvh Ann

Fra : Lars Dahl

Dato : 02-02-03 12:26

Ann K. <tsarsNO@SPAMos.dk> skrev i news:b1hk49$c08$1@sunsite.dk
> Jan overvejer faktisk hvilken racekræs-klub, han skal melde sig ind i...
> for udstilles, det bør hun jo... Tænk, hvis ikke hele DK fik lov til at
> opleve hende *GGG*

Naaiij!! Protest!
Så får Bambi sgu aldrig et certifikat . Bambi skal jo snippes, når det
engang har passet damen, at få sine killinger, og som regel er der ikke helt
så meget konkurrence i kastratklasserne - og så kommer Jan med Tia!?!
Hvorfor skal de ski.. svenskere absolut blande sig i alt? *fnys*

Lars

--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Fra : Grit Wessel

Dato : 02-02-03 12:56

> [...]
helt
> så meget konkurrence i kastratklasserne - og så kommer Jan med Tia!?!

Hej Lars

Jeg tillader mig lige at blande mig
I klasse 10 hunner har jeg faktisk set 3-4 katte, der sloges om ét CAP - og
ja, det var ganske rigtigt i gruppe VI
I alle andre farver er det vist uhørt, at hunkastrater har konkurrence

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Lars Dahl

Dato : 02-02-03 14:03

Grit Wessel <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i news:b1j103$gbv$1@sunsite.dk

> [...]
og
> ja, det var ganske rigtigt i gruppe VI
> I alle andre farver er det vist uhørt, at hunkastrater har konkurrence

Hej Grit

Ja, det er rigtigt nok, men når man er vant til at udstille hunkat i grp. VI
åben, så er 3-4 konkurrenter jo ren hygge... Og så dårlig er Bambi nu heller
ikke, men bedømt ud fra billedet af Tia, skal hun vist oppe sig en hel del.
Nå, pyt.. Vi er jo efterhånden vant til, at Bambi "kun" har en pæn
bedømmelse med hjem *S*.

Mvh. Lars

Fra : Majer

Dato : 02-02-03 13:37

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse

> I alle andre farver er det vist uhørt, at hunkastrater har konkurrence

Hmm... måske jeg skulle få Creamy steraliseret snart, så hun ikke skal
konkurrere mod Trollgubbens Barbie hele vejen!!

Mange hilsner fra
--
Majer

http://www.majer.dk
(Nu med helt nyt design)

Fra : Lars Dahl

Dato : 02-02-03 16:49

Majer <majbritt<FJERN@majer.dk> skrev i

> Hmm... måske jeg skulle få Creamy steraliseret snart, så hun ikke skal
> konkurrere mod Trollgubbens Barbie hele vejen!!

Hej Majer

Næh.. Når der ikke er mere konkurrence (og i øvrigt er det Barbie, der har
konkurrence - ikke Creamy), er tricket, at finde ud af, hvornår den anden
skal ha' killinger, og så udstille sin egen .

Mvh. Lars

Fra : Majbritt Hansen (Maj~

Dato : 02-02-03 18:22

> [...]
> konkurrence - ikke Creamy), er tricket, at finde ud af, hvornår den anden
> skal ha' killinger, og så udstille sin egen .

Hej Lars!

Tja... men når Creamy kommer i åben klasse, så er der flere konkurrenter.
Bl.a. hendes halvsøster, fra Cruz's første kuld.

Det bliver spændende at se hvem det rent faktisk er der har
konkurrence, for de har kun mødt hinanden 2 gange, og den står 1-1 i
ex1.BIV.NOM. men mon ikke de
skal møde hinanden på søndag?!?!...

Mange hilsner fra

Med venlig hilsen
Majbritt Hansen (Majer)
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann K.

Dato : 02-02-03 15:11

Lars Dahl skrev:

>Naaiij!! Protest!
>Så får Bambi sgu aldrig et certifikat .

<> Hæ - bare rolig Lars.... Jan (og Tia) vil med garanti blive bortvist
allerede ved bedømmelsen... Han vil jo begynde at diskutere med
dommeren!!! Sådan en "uvidende noksagt", skal da i hvert fald ikke komme
og kritisere JANS KAT!!! *GGG*
En mere saglig bedømmelse fra mig vil sige at Tia har en lav top - hun
er med andre ord lidt fladpandet *sss* Og lige pt, har hun _ingen_ pels
+ er meget tynd pgr abort og deraf følgende stress.... Men så har hun
til gengæld en laaaang hale, god kropslænge (og nok også tyngde), pæne
ben, en nærmest perfekt trekant og ørestilling - og en sprit-lige profil
Alt kombineret med et meget feminint look...
Planerne er indtil videre dog bare at få hende til at falde godt til i
Banden... Og satse på at hendes konstante, venlige tilnærmelser til
Namacoola vil give det ønskede resultat...
Hi - jeg gyser allerede ved tanken om 1 skovmis, 1 aby-mis og 1
skrupskør sheltie i fangeleg for fulde gardiner i vores lille hus....

>Hvorfor skal de ski.. svenskere absolut blande sig i alt? *fnys*

<> Men der er danskere i Tia's stamtavle... hjælper det ikke lidt på
frustrationerne?

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-02-03 10:54

> [...]

> <> Hæ - dét har han aldrig været i tvivl om... Han er jo typen, der tror
> på det frie valg (for hvem, siger han intet om!) *sss*

LOL

> <> Ja - som skovkat er hun skam smuk
> Jan overvejer faktisk hvilken racekræs-klub, han skal melde sig ind i...
> for udstilles, det bør hun jo... Tænk, hvis ikke hele DK fik lov til at
> opleve hende *GGG*

Aner en vis stolthed over at være blevet udvalgt/adopteret...*Fniz*

> Nå, ja - så har jeg hørt dét med!!! Han aner ikke engang, hvordan han
> skal holde hende...

Nå ja det kan han vel lære..

> Hmmm - er der ikke noget om at parforhold trives, så længe parterne
> stadig er i stand til at overraske hinanden???

Melissa mener bestemt at det hjælper også at være lydhør for signaler
som vift med knurhår osv..*S*

Fra : Denise

Dato : 01-02-03 11:14

Hej Ann
Hihi, tak for historien og tillykke med endnu en mis. Håber sammenføringerne
går godt, men det plejer de jo hos jer
Hilsen Denise

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-02-03 14:53

Har du ikke glemt noget Ann? Hvordan tager Tia det?

Fra : Ann K.

Dato : 02-02-03 16:08

Hej Nina.

>Har du ikke glemt noget Ann? Hvordan tager Tia det?

<> Hi... Tia er den nemmeste kat jeg nogensinde har indført i Banden!!!
Hun tuller glad rundt i hælene på Jan... spiser af alle andre madskåle
end sin egen... leger med _alt_ legetøj - også selv om det er beregnet
til hunde!.. har taget Dises hjørne i sofaen... er komplet ligeglad med
Namacoolas "rottweiler-lyde" - men forsøger gang på gang venligt at
kontakte Lillepigen... trækker sig fint tilbage for Tjalfes hvæsen (når
han altså gider at hvæse af hende)... nysser med Aske og kurrer glad,
når hun ser ham... nusser lidt med Ranje - når han da tør/vil... ligger
(næsten) i bunke med Sif!... og langer Dise nogle solide lussinger, når
det behøves - hvilket er ret ofte! *sss*... Kan vi ikke finde hende,
skal vi bare kigge i hulen i klatretræet - det er nemlig _hendes_! Helt
personligt tyvstjålet fra Tjalfe .
Når vi gør klar til kæmning, står hun allerede på bordet og spinder...
Og så kommer hun altid, når man kalder...

Vi kan dog se at hun er i et ukendt miljø, idet hun enkelte gange farer
sammen over fremmede (for hende) lyde og at hun endnu ikke helt har
vænnet sig til vores måde at bevæge os på... men det kommer jo med tiden

Jo - hun er bare en pragtfuld misser!
Igår aftes lå hun og Aske og daskede løs på sådan en ring med en bold
inden i ... jo - de er blevet gode venner hurtigt Namacoola sad ca 1
meter væk og var helt syg for at deltage - men turde ikke ;)

Mvh Ann

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-02-03 18:45

Herligt at høre, det ser jo ud til, at hun finder en plads i hierarkiet, om
Nama skal nok tø op.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 02-02-03 21:18

"Ann K." <tsarsNO@SPAMos.dk> skrev i en meddelelse

Det med rottweierlydene er måske bare abyers måde at sige goddag på?

Din historie minder i al fald en hel del om hvordan det foregik da vi fik
Basil. Phumba knurrede og knurrede også dse første par dage, faktisk så
meget at vi måtte ha' FeliWay blæst ud over hele huset. Mens Jack sov sammen
med Basil allerede 2. nat

Nu er de heldigvis gode venner alle tre.

Hvor er det skønt når det bare går. Og tillykke med Tia. Hun er godt nok
sød, trods skilpaddefarverne

Hilsen
Lisbeth

Fra : Mette Rahm

Dato : 02-02-03 22:56

Kære Ann

Jamen tillykke med tøsen
Har I skaffet p-piller, ellers tror jeg nok at jeg har nogle liggende (et
eller andet sted *fnis*)

Kram Mette

Fra : Ann K.

Dato : 03-02-03 11:19

Hej Mette.
Nej vi har endnu ikke skaffet flere p-piller... Jeg har 1 til på
torsdag - men så er det også slut :( Ganske vist vil hendes tidligere
Madmor sende nogle ned fra Sverige, men vi kan jo risikere at de ikke
når frem...
Dyrlægen kan ikke hjælpe... Så hvis du har nogle stykker, som du kan
undvære, så vil det være alle tiders!
Og vi _har_ bestilt tid til sterillisation - mandag d. 3 marts!

Mvh Ann

Fra : Pia J

Dato : 03-02-03 11:40

> Dyrlægen kan ikke hjælpe... Så hvis du har nogle stykker, som du kan
> undvære, så vil det være alle tiders!
> Og vi _har_ bestilt tid til sterillisation - mandag d. 3 marts!

Hvorfor kan han ikke hjælpe? Lyder besynderligt... Men vi kunne da
allesammen kaste et par stykker i dyngen, så har du måske nok

Jeg har nogen der hedder Perlutex, og jeg tror ikke Muddi får brugt dem alle
inden hun skal neutraliseres. Du mangler vel kun 4-5 stk?

:Pia

Fra : Ann K.

Dato : 04-02-03 08:38

Hej Pia.

>Hvorfor kan han ikke hjælpe? Lyder besynderligt...

<> Kun fordi hun ikke har enkelte liggende i konsultationen Det
eneste hun kan gøre er at skrive en recept - men apoteket vil ikke dele
pakkerne... Og vi har jo ikke brug for så mange ;)

>Jeg har nogen der hedder Perlutex, og jeg tror ikke Muddi får brugt dem
alle
inden hun skal neutraliseres. Du mangler vel kun 4-5 stk?

<> Så vidt jeg kan regne ud mangler vi 3 piller... lad os bare sige 4,
hvis nu hun skulle kaste en op

Mvh Ann

Fra : Pia J

Dato : 04-02-03 08:43

> <> Så vidt jeg kan regne ud mangler vi 3 piller... lad os bare sige 4,
> hvis nu hun skulle kaste en op

Hvis du stadig mangler, så send mig din adresse, så skal jeg poste en halv
"stang". Til gengæld skal du love at komme på besøg med Dise en dag, Molly
trænger til flere spurteveninder.

:Pia

Fra : Trine Piltoft

Dato : 04-02-03 18:19

Hej Ann!

Godt jeg nu ved hvor farligt det er at tage til Sverige - efter denne her
fortælling er jeg ihvertfald ikke sikker på at jeg turde tage derover *g* -
man kunne jo ske at komme hjem med lommerne fulde af dejlige katte

Et stort tillykke med Tia

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Hanne Dahl

Dato : 07-02-03 22:50

Hej Trine.

Bare rolig ) Man kan godt tage til sverige uden at blive "overfaldet" af
en
kat. For jeg har lige tilbragt 7 dage i en meget "negativt" sverig. Nemlig
!!!
Temperaturen var helt nede på MINUS 19 grader. Jeg kom ikke hjem med en
Missetat. Til gengæld kom jeg hjem til 2 helt nye killinger i mit
soveværelse *S*
Og de er bare nusser )
Hilsen Hanne Dahl

--