Ordentlig centrering af en div i en div
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 30-01-03 23:45

Jeg har en <div style="width: 100%"> hvori jeg har en anden div på 650px.
Så prøver jeg at centrere den inderste div efter de anvisninger der blev
givet her i gruppen d. 23, ja. 2003.
(http://groups.google.com/groups?q=centrere+div+group:dk.*webdesign&hl=da&lr
=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=m2adhr93dd.fsf%40obelix.bakkelygaard.dk&rnum=9)

Så sker der det at den godt nok bliver centreret, men det er venstrekant der
bliver centreret. Jeg vil gerne have midten af den inderste div til at stå i
midten af den yderste.

Noget i den stil:
__________________________
| 100% ________ |
|________|__650px_|_________|

How to do?

Kasper K
---------------------------------
Find en masse gode svar på de spørgsmål
der oftest stilles i nyhedsgruppen d.e.i.w.s.a
http://www.asp-faq.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 31-01-03 00:13

"Kasper Katzmann" <kasper @ FJERNESkatzmann.dk> writes:

> (http://groups.google.com/groups?q=centrere+div+group:dk.*webdesign&hl=da&lr
> =&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=m2adhr93dd.fsf%40obelix.bakkelygaard.dk&rnum=9)

http://groups.google.com/groups?selm=m2adhr93dd.fsf%40obelix.bakkelygaard.dk

er faktisk nok :)

> Så sker der det at den godt nok bliver centreret, men det er venstrekant der
> bliver centreret.

Besynderligt. Svært at se hvad der er galt uden at se koden.

> Noget i den stil:
> __________________________
> | 100% ________ |
> |________|__650px_|_________|

Tegn aldrig tegninger med en proportional-font. Det hjælper ikke andre
ret meget, da de med 99.9% sikkerhed ikke ser den rigtigt :)

> How to do?

Som der blev skrevet

(og width:100% er endda overflødigt, da det er default for et block-element).

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-03 00:15

"Kasper Katzmann" <kasper @ FJERNESkatzmann.dk> skrev :

>Så sker der det at den godt nok bliver centreret, men det er venstrekant der
>bliver centreret. Jeg vil gerne have midten af den inderste div til at stå i
>midten af den yderste.

Som på
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/centrer.htm
(højreklik => vis kilde)