Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
xD eller SmartMedia til Olympus730UZ
Fra : Tommy Harbo

Dato : 30-01-03 22:32

Hej,

Jeg er tæt på at købe et Olympus 730-UZ, som tager både Smartmedia og de nye
xD kort!

Og da det medfølgende kort er på latterlige 16mb, skal jeg jo nok starte med
at købe et nyt kort (64 eller 128), og er her er jeg i tvivl om forskellen
på de to
typer udover størrelse og pris! Er xD på nogen måder bedre end Smartmedia?

Når man læser om det er de skide stolte af at der en dag kommer 8GB kort,
men det er jo uinteressant når man vil købe et 64/128MB kort!

Jeg er klar over at kun Olympus' egne kort understøtter panorama, men er det
noget man bruger?

Som man kan se på priserne fra edbpriser.dk er der et ikke-Olympus
SmartMedia klart det billigste!

Olympus XD-Picture Card 64MB 399 kr.
Olympus SmartMedia 64MB 669 kr.
uorginal Smartmedia 64MB 220 kr.

Olympus XD-Picture Card 128MB 739 kr.
Olympus SmartMedia 128MB 999 kr.
uorginal Smartmedia 128MB 420 kr.

/Tommy

Fra : emj

Dato : 30-01-03 23:04

On Thu, 30 Jan 2003 22:31:30 +0100, "Tommy Harbo" <tommy@bitnisse.ok>
wrote:

> Er xD på nogen måder bedre end Smartmedia?

jeg har ikke opdaget, at de skulle være bedre, men de er lidt
billigere end olympus Smartmediakort.

>Når man læser om det er de skide stolte af at der en dag kommer 8GB kort,
>men det er jo uinteressant når man vil købe et 64/128MB kort!

Ja, især når man ikke kan få mere end max 128 MB XD-kort er det svært
at se nogen fordel. Jeg har f.eks. ikke kunnet registrere en forskel i
hastigheden på lagring af data på camera.

>Jeg er klar over at kun Olympus' egne kort understøtter panorama, men er det
>noget man bruger?
Jeg vil sige det på den måde, at du jo altid har det originale 16 mb
kort, hvis du vil lave panorama og det kan du godt at få brug for.

>Som man kan se på priserne fra edbpriser.dk er der et ikke-Olympus
>SmartMedia klart det billigste!

Du kan roligt købe de billigste Smartmediakort. Det er kun
panoramamuligheden til forskel.

Hilsen emj

Fra : Steen Larsen

Dato : 31-01-03 13:18

In article <3e3999aa$0$10990$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
> [...]

> noget man bruger?
>
> Som man kan se på priserne fra edbpriser.dk er der et ikke-Olympus

xD er bedre (hurtigere) og vil efter sigende snart komme i versioner med
1 GB eller større. Der er mere fremtid i det medie end smartmedia, men
jeg afventer de større kapaciteter for eventuelt at slå til på 1 GB
eller måske satse på prisfald på 128 MB.

Fra : Tommy Harbo

Dato : 02-02-03 08:59

Mange tak for jeres råd.

Jeg købe et billigt SmartMedia 64MB til at starte på, og nå det engang ikke
længere slår til, håber jeg at prisudviklingen har gjort de store xD-kort
overkommelige.

/Tommy