Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedoverførsel ti
Fra : Gerner

Dato : 30-01-03 21:48

Skal have et nyt digi. kamera af de nye generationer med zoom og 2.1 Mp.

Hvis man køber et kamera og gerne vil overføre billederne til pc (hvortil skulle
de ellers overføres ? Joh jeg ved godt der er andre muligheder, men pc er vel
det mest brugte)

Nu er spørgsmålet om alle digi. kameraer har medfølgende software og ledninger ?

Jeg har bla.a. set en kodak cx 4200 men skal man købe "docken" før jeg kan se
billederne på pc ? Hvordan ser jeg ellers billerderne ? Uden at købe andet
extraudstyr.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Peter Schrøder

Dato : 31-01-03 08:23

"Gerner" skrev
> [...]
se
> billederne på pc ? Hvordan ser jeg ellers billerderne ? Uden at købe andet

Jeg har ikke set digitalkameraer, hvor USB ledning ikke fulgte med.
Nogle (især discount) fabrikater, har ikke altid drivere med til de
nyeste versioner af windows, men de kan som regel downloades
fra nettet. Hvis dockingstationen ikke er inkluderet,
burde der alligevel følge en usb ledning med.
Nogle kameraer kan også tilsluttes fjernsynet direkte via
av-indgangen, men du får selvfølgelig brug for at tømme
kortet fra tid til anden.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : ha

Dato : 31-01-03 14:12

> Uden at købe andet extraudstyr.

Nu kan jeg jo godt læse hvad du skriver, men alligevel vil
jeg foreslå dig at købe en usb-kortlæser. De koster kun
et par/tre hundrede kroner, og så slipper du for at rode
med forbindelse kamera/computer, ligesom du slipper
for at kameraets batterier bliver brugt imedens du overfører
billederne fra kamera til pc.

mvh
ha

Fra : Gerner

Dato : 31-01-03 20:09

On Fri, 31 Jan 2003 14:11:50 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote in
dk.fritid.foto:

>Nu kan jeg jo godt læse hvad du skriver, men alligevel vil
>jeg foreslå dig at købe en usb-kortlæser. De koster kun

Så skal man vel have et kamera med kort, hvad det så er ?
Det fleste kameraer jeg har kikket på har fra 8 til 16 Mb ram.
Er der så ikke 2 typer kamera ? 1 med udskiftelig disk(kort?) og uden, men med
memory?

>et par/tre hundrede kroner, og så slipper du for at rode
>med forbindelse kamera/computer, ligesom du slipper
>for at kameraets batterier bliver brugt imedens du overfører
>billederne fra kamera til pc.

Man kunne måske få et kamera med batterieliminator ? Jeg synes der var mogle med
sådanne men måske var det til genopladelige batterier og med lader.

Jeg har købt et kodak cx4200 online, og det kan godt være et kompromis af de
ting man gerne vil have men så afgør prisen hvad man får.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Gerner

Dato : 31-01-03 21:25

On Fri, 31 Jan 2003 20:08:43 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

>Jeg har købt et kodak cx4200 online, og det kan godt være et kompromis af de
>ting man gerne vil have men så afgør prisen hvad man får.

Ah, jeg fandt noget info, som jeg ikke har forstået før nu.:

Opløsning op til 2,1 Mpixels / 1704x1257
16MB hukommelse
> Multimedia Card & SD
>Er det så kortet ? Eller er det blot MP3 ? SD ved jeg ikke hvad er.
LCD display
CCD sensor
2X digital zoom

--