MS Windows
briani 27239
Win98 fryser midt i ScanDisk
Fra : Søren Sørensen

Dato : 30-01-03 21:12

Hej,

Min win 98 fryser midt i ScanDisk, på det tidspunkt da der står : "Søger
efter forsvundne filfragmenter"

Testtypen er: Fuldstændig
og der er flueben i: Automatisk udbedring af fejl

Den fryser helt, således at kun Ctrl + Alt + Del virker.
Der kommer så en blå side hvor jeg kan vælge mellem en tilfældig tast for at
fortsætte eller Ctrl + Alt + Del for at genstarte. Ved tryk på en tilfældig
tast bliver skærmen sort, og kun hovedafbryderen virker.

Hjælp!

Søren

Fra : Nakita

Dato : 30-01-03 22:19

Hej Søren

Har du husket at lukke alle andre programmer end explorer med
ctr-alt-delete?

Ellers start op med din startdiskette og kør scandisk fra A-prompten.
Det gør jeg selv tit, da jeg godt kan lide at se om der sker noget. Jeg
kører med Win ME.

Hilsen Nakita

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Sørensen

Dato : 31-01-03 08:31

"Nakita" <Nakita.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse > Hej Søren

> Har du husket at lukke alle andre programmer end explorer med
> ctr-alt-delete?
Jeg havde ikke lukket systray, men det hjalp heller ikke: samme
resultat.

> Ellers start op med din startdiskette og kør scandisk fra A-prompten.
A-promten? Hvordan gør man lige det, sådan helt præcist?

Mvh
Søren

Fra : Rudi Stegen

Dato : 31-01-03 11:34

Hej Søren Sørensen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> A-promten? Hvordan gør man lige det, sådan helt præcist?

1. Start maskinen med en startdiskette.

2. Når den er startet op og faldet til ro, går du ud i MS-DOS prompt
(vist ved at trykke Esc-tasten, men ellers fremgår det af
skærminformationen).

3. Du får så et skærmbillede i tekst-mode a la:
A:\>_
- hvor "_" blinker (markøren).

4. Skriv (uden anførselstegn):
scandisk c:
- og tryk på Enter-tasten.
Resten fremgår af skærmbilledet.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 31-01-03 11:37

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> 4. Skriv (uden anførselstegn):
> scandisk c:

Hmm... Jeg ombestemte mig på vejen men glemte at slette det med "(uden
anførselstegn)"

Altså punkt 4 skulle blot hedde:

4. Skriv:
scandisk c:
(husk hellemrummet inden c'et) og tast Enter.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Søren Sørensen

Dato : 31-01-03 21:38

> Altså punkt 4 skulle blot hedde:
>
> 4. Skriv:
> scandisk c:
> (husk hellemrummet inden c'et) og tast Enter.
>
> --
> Hygge fra Århus - Rudi
> Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

ScanDisk kørte helt glat igennem fra startdisketten, ingen rapporterede fejl
til slut. Prøvede derefter fra Windows, den gik også glat igennem.

Tak til ALLE

Søren

Fra : Leo.E

Dato : 31-01-03 07:44

"S ren S rensen" <lyhol@get2net.dk> wrote in message news:<aFf_9.154$sy5.122@news.get2net.dk>...
> [...]
> fortsætte eller Ctrl + Alt + Del for at genstarte. Ved tryk på en tilfældig
> tast bliver skærmen sort, og kun hovedafbryderen virker.

Hej
Du kan også gøre det fra kommandoprompten, hvor du skriver: chkdsk /?
(der skal være det mellemrum)der får du så flere muligheder om hvordan
du vil scanne disken, og du kan også bruge den til defragmentation,
der skriver du: defrag /? og det er meget effektivt.
Hilsen: Leo

Fra : Søren Sørensen

Dato : 31-01-03 08:43

> Hej
> Du kan også gøre det fra kommandoprompten, hvor du skriver: chkdsk /?
> (der skal være det mellemrum)der får du så flere muligheder om hvordan
> du vil scanne disken,

Det vil den ikke, men henviser til at jeg skal bruge ScanDisk.

Mvh
Søren

Fra : Leo.E

Dato : 31-01-03 14:58

"S ren S rensen" <lyhol@get2net.dk> wrote in message news:<tNp_9.5$sT1.0@news.get2net.dk>...

> Det vil den ikke, men henviser til at jeg skal bruge ScanDisk.
>
> Mvh
> Søren
prøv at gå i ren dos og kør scandisk derfra.
hilsen: Leo

Fra : Leo.E

Dato : 31-01-03 15:02

> Det vil den ikke, men henviser til at jeg skal bruge ScanDisk.
>
> Mvh
> Søren
C:\scandisk (lidt rodet sammen, men jg håber at du forstår meningen)
Leo

Fra : Per N

Dato : 31-01-03 09:41

On Thu, 30 Jan 2003 21:11:36 +0100, "Søren Sørensen"
<lyhol@get2net.dk> wrote:

> [...]
>fortsætte eller Ctrl + Alt + Del for at genstarte. Ved tryk på en tilfældig
>tast bliver skærmen sort, og kun hovedafbryderen virker.

Sluk maskinen og når du tænder igen, så hold F8 nede
indtil du får en menu frem. Vælg at starte op i DOS og
skriv så Scandisk for at køre Scandisk på dit C drev.
Har du flere drev, så gentag dette for hvert drev.
Du skifter til f.eks. D ved at skrive "D:" ( husk colon )