Hvilken farve har denne kat??
Fra : Trine A.

Dato : 30-01-03 19:56

Nu sad jeg lige og lurede på alle de dejlige misser, der savner nyt hjem hos
Dyrenes Bskyttelse...og så faldt jeg over denne misling.....

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/frigivetdyrnye/cfa0bcbde9a
0b6bdc1256c900067b0ff?opendocument&SearchOrder=4&Query=Field+Form=dyr+and+Fi
eld+Art=Kat&exp=210dd4fe3ee9c01fc1256b7400688dfc

(undskyld jeg KAN altså ikke hitte ud af det med de korte links...bær over
med mig )

Og da jeg ikke har en bøtte forstand på hvad de forskellige
farvebetegnelser, ville jeg lige høre eksperterne herinde ....Er den ikke
meget speciel eller er det bare mig?? og hvad kaldes det når den ser sådan
ud??

--
Mange hilsener
Hæmoriden, Thomas, Bastian og Trine

Fra : Lars Dahl

Dato : 30-01-03 20:06

Trine A. <ta@NOSPAMkirstein.dk> skrev i
> [...]
ikke
> meget speciel eller er det bare mig?? og hvad kaldes det når den ser sådan

Hej Trine & Co.

Joh.... Det er ikke hver dag, man ser sådan en farvesammensætning .

Mit bedste bud er, at hun er sorttortie klassisk tabby m. hvid, men det er
jo en taknemmelig betegnelse. Det fortæller jo kun noget om farver og
mønster, men ikke hvordan det er fordelt på katten... Vores Bambi har også
den betegnelse, og det vil da være lidt af en tilsnigelse, at sige de ligner
hinanden *S*.

Mvh. Lars Dahl

--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 30-01-03 20:18

Kan ikke finde den!!
Er der ikke en der kan hjælpe med et kort link der virker!!

Hilsen
Heidi Bojsen

Fra : Ida

Dato : 30-01-03 20:32

--
"Trine A." <ta@NOSPAMkirstein.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> meget speciel eller er det bare mig?? og hvad kaldes det når den ser sådan

Hejsa *s*

Hun er bruntortie blotchedtabby med hvidt... eller det vil sige nu hedder
det : sorttortie blotchedtabby med hvidt .. det er bare mig der ikke helt
har vænnet mig til det endnu *G*

Hun er meget yndig og har en ret flot farvefordeling

Jeg har også fundet fidusen med makeashorterlink.com og er kommet frem til
dette lidt kortere link http://makeashorterlink.com/?Q1EC52843

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg

Fra : Lars Dahl

Dato : 30-01-03 20:40

Ida <corkycoon@hotmail.com> skrev i news:b1bun5$hhg$1@sunsite.dk
> Hun er meget yndig og har en ret flot farvefordeling
>
> Jeg har også fundet fidusen med makeashorterlink.com og er kommet frem til
> [...]
Øv! Så kom du før mig , til gengæld er mit link kortere
http://shor.ter.dk/436828536

Mvh. Lars Dahl

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 30-01-03 20:49

"til gengæld er mit link kortere"

- Hehe - ja, og så virker det *GGG*.

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

Fra : Ida

Dato : 30-01-03 20:44

--

> Ida <corkycoon@hotmail.com> skrev i news:b1bun5$hhg$1@sunsite.dk

> Øv! Så kom du før mig , til gengæld er mit link kortere
> [...]

Hmmm.. og sørme om ikke også dit link *virker* bedre end mit *G*
Har lige testet dem og får intet frem på mit eget link andet en
fejlmeddelelse :-|

...tror jeg bruger samme sted som dig næste gang

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 30-01-03 20:50

"sorttortie blotchedtabby med hvidt"

- Enig! Det er i mine øjne lige nøjagtig hvad hun er - og meget smuk
ovenikøbet .

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 31-01-03 00:03

Hej, er lige lidt nysgerrig, for det ligner lidt min kat Mathilde:
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=38312&kode=

Vil du mene hun har samme farve(r)?
Hilsen Dorthe

Lisbeth Christensen skriver:

Fra : Ida

Dato : 31-01-03 00:12

--

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej, er lige lidt nysgerrig, for det ligner lidt min kat Mathilde:
> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=38312&kode=
>
> Vil du mene hun har samme farve(r)?
> Hilsen Dorthe

Ihh.. hun er smuk
Ja, hun er også sorttortie med hvidt, men det er lidt svært at se om hendes
mønster er blotched eller makrel. Er det lige striber eller er der nærmest
cirkler ?

Jeg så også http://shor.ter.dk/244584102 ( se Lars .. jeg kan jeg kan
*g* )og den er da - så vidt jeg kan se - spotted ? *s*

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 31-01-03 00:34

Ida skriver:

> [...]
> mønster er blotched eller makrel. Er det lige striber eller er der nærmest

Tjah... det kan jeg ikke rigtigt afgøre, hjælper dette billede:
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=38313&kode=

Hilsen Dorthe

Fra : Ida

Dato : 31-01-03 01:03

> Ida skriver:

> Tjah... det kan jeg ikke rigtigt afgøre, hjælper dette billede:
> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=38313&kode=
>
> Hilsen Dorthe

Det er godt nok svært at se, men et skud fra hoften..så tror jeg at hun er
makreltabby, lige som en tiger

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 31-01-03 07:28

Hejsa Dorthe

Jeg vil mene hun er sorttortie blotchedtabby med hvidt da hun ikke har mange
lige striber men få "klatter" af striber
lige som ham her min "gamle" hamkat og han er blotchedtabby
http://www.silver-heart.dk/fabianbill/fabi2.jpg

Hilsen Sanne

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-01-03 22:41

> farvebetegnelser, ville jeg lige høre eksperterne herinde ....Er den
ikke
> meget speciel eller er det bare mig?? og hvad kaldes det når den ser sådan
> ud??

Vi almindelige dødelige kalder den 5-farvet.

Mvh Maria

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 31-01-03 05:49

"Vi almindelige dødelige kalder den 5-farvet."

- 5-farvet??? Det har jeg aldrig hørt før - hvad er de to sidste farver
?

VH Lisbeth

Fra : Pia J

Dato : 31-01-03 08:33

"Lisbeth Christensen" <mactabby@hotmail.com> wrote in message
> "Vi almindelige dødelige kalder den 5-farvet."
>
> - 5-farvet??? Det har jeg aldrig hørt før - hvad er de to sidste farver
> ?

grå,sort, hvid, rød, orange? :)

:Pia

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-01-03 20:03

> grå,sort, hvid, rød, orange? :)

Du har fanget den, Pia

En trefarvet er broget (rød, brun/sort og hvid), en fem-farvet er også grå,
samt både brunt og sort. Absolut ikke særligt videnskabeligt, men det
fungerer.

Mvh Maria

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 31-01-03 21:56