Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Coolpix 995 vs. Coolpix 4500
Fra : Sune Hesselgaard-A.

Dato : 30-01-03 18:48

Hej

Jeg påtænker at udskifte mit Nikon F70 med et digi.cam. eller bruge det som
ekstra kamera. Jeg er faldet over coolpix serien, fordi de har mange
indstillings muligheder, mulighed for påmontering at ekstra objektiver og
samtidig er kompakte.

Jeg har set flere Coolpix 995 i Den Blå Avis til en rimelig penge, men vil
selvfølgelig gerne have et kamera der er også kan bruges om 2 år og på det
tidspunkt ikke er ganske forældet. Det i sig selv er nok en problematik der
er svær at løse med digi.cam's, da produkterne hele tiden udvikler sig.

Men nu til mine spørgsmål, som meget gerne må besvares af flok der har
prøvet begge modeller og derfor har et rimeligt sammenligningsgrundlag.

- Hvad får jeg mere i et 4500 fremfor et 995?
- Hvad vil være en rimelig pris for et 995?
- Er mit fokus forkert, dvs. er der andre kamaraer hvor jeg får mere for
pengene?
- Endelig, er der nogen der kender nogle prissammenligningsmaskiner for de
toldfrie områder i Europa (Andorra, Livigno osv.)?

Håber der er nogle der har lyst til at dele sine erfaringer med mig.

På forhånd tak

Sune

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-01-03 19:30

In article <bxd_9.88$zo4.6@news.get2net.dk>, Sune Hesselgaard-A. wrote:
> - Hvad får jeg mere i et 4500 fremfor et 995?

4 mpixels vs. 3 mpixels. 4x zoom vs. 3x zoom. Bedre batterilevetid.
Der er en del der mener at billedet på 4500 er bedre mht hvidbalance
etc.

> - Hvad vil være en rimelig pris for et 995?

Ved det ikke. Kommer an på hvad du vil betale. 4500 koster af ny
ca. 6000-6500 kr i Danmark (Postordre hhv. pris i butik).

Jeg kan se at folk vil have 4700 - 6000 kr for det. Jeg vil
ihvertfald ikke betale så meget når efterfølgeren af ny koster
6000 kr. Pres dem ned i max 4000 kr.

Husk nyt batteri til kr 250 eller sån fra www.batterier.dk

> - Er mit fokus forkert, dvs. er der andre kamaraer hvor jeg får mere for
> pengene?

Canon Powershot G3 er også populært her. Der er mindre udstyr,
kameraet er større, dens makro blegner i sammenligning.
Zoom er bevægeligt og eksternt. Men den har andre fordele, såsom
mere lysstærk optik, lidt længere batterilevetid og andre ting.

> - Endelig, er der nogen der kender nogle prissammenligningsmaskiner for de
> toldfrie områder i Europa (Andorra, Livigno osv.)?

De er ikke i EU, så det kan ikke betale sig. Se i stedet efter i
Tyskland. www.photoking.de har det til 748 euro + porto.

Fra : Alan Thwaites

Dato : 31-01-03 11:46

meddelelse news:slrnb3irof.do.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...