MS Windows
briani 27239
Fjerne ikoner fra skrivebordet
Fra : Ken Schultz

Dato : 30-01-03 18:38

Hej

Jeg har fundet et godt baggrundbillede, som jeg gerne vil kunne nyde
ordentligt.

Derfor er det irriterende at jeg ikke kan finde ud at fjerne visningen af de
3 ikoner "Denne computer", "Andre computere" og "Papirkurv".

Jeg har oprettet en genvej til dem et andet sted, og vil bare gerne have at
de ikke vises på skrivebordet.

Jeg kører Windows 98.

Er der nogen der kan hjælpe?

Hilsen Ken

Fra : Morten H. Nielsen

Dato : 30-01-03 18:46

"Ken Schultz" <kschultz@FJERNESmarketinglair.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3 ikoner "Denne computer", "Andre computere" og "Papirkurv".
>
> Jeg har oprettet en genvej til dem et andet sted, og vil bare gerne have

Hvis du har active desktop slået til, kan du:

---> Højreklikke på et frit sted på skrivebordet
---> Vælg "Active desktop"
---> "Vis som webside"

Hvis ikonerne ikke forsvinder, gå da ind i "egenskaber for skærm" (fås frem
ved at højreklikke et sted på skrivebordet og vælge egenskaber)

Vælg fanebladet "effekter" og afkryds feltet hvor der står: "skjul ikoner,
når skrivebordet vises som web-side"

_SÅ_ skulle det køre!!!

Morten Nielsen

I'll see you on the dark side of the moon
-Pink Floyd

Fra : Morten H. Nielsen

Dato : 30-01-03 18:50

> [...]
> 3 ikoner "Denne computer", "Andre computere" og "Papirkurv".
>
> Jeg har oprettet en genvej til dem et andet sted, og vil bare gerne have

He he... Forresten! Er det fordi du har fundet en lækker pornomakrel, som
ikke skal forstyrres af papirkurven??

Fra : Ken Schultz

Dato : 30-01-03 19:14

Hej

Nej, dog ikke. Men dit råd hjalp - tak for det.

Hilsen Ken

Fra : Gevaldi

Dato : 30-01-03 23:59

Ken Schultz skrev:

> [...]
> "Papirkurv".
>
> Jeg har oprettet en genvej til dem et andet sted, og vil bare gerne

Blankt skrivebord - Windows 98 Avanceret, så
pas på..... vær sikker på hvad du gør:

Klik på "Start" - Vælg "Kør".
Skriv "Regedit" - Klik på "OK".
Følg
stien:"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer".
Højreklik i højre panel - Vælg "Ny" - "DWORD-værdi". Navngiv den "NoDesktop".
Højreklik på "NoDesktop" - Vælg "Rediger".
Sæt værdien til "1".
Luk registreringsdatabasen.
Genstart computeren og ikonerne på skrivebordet er væk - for at gendanne dem
sæt værdien til "0".

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Indlæg som sendes til Ng via kandu.dk besvares ikke.