aktivere exe filer
Fra : Henrik

Dato : 30-01-03 18:14

Hej ng....

Er der en måde hvorpå man kan "aktivere" exe filer når man klikker på en
genvej.
Det jeg tænker på er at jeg har en exe fil der indholder et spil. Når jeg
klikker på
genvejen popper windows op med "GEM" eller "Åben" men jeg ønsker at spillet
skal starte med det samme.

Håber jeg har gjort mig forståelig...

mvh
Henrik

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 30-01-03 18:23

Henrik wrote:

> [...]
> klikker på
> genvejen popper windows op med "GEM" eller "Åben" men jeg ønsker at

Det har du, og det kan heldigvis ikke lade sig gøre. Det afhænger af
browserindstillingerne hvad der er default.

Noget andet er Linux brugere fx. Det kan slet ikke bruge de .exe filer til
noget. Heldigvis, for virus er en saga blot så. Anyhow, det er en anden
snak...

--
Martin L. Johansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-01-03 23:48

Martin L. Johansen skrev:

> Det har du, og det kan heldigvis ikke lade sig gøre. Det
> afhænger af browserindstillingerne hvad der er default.

Netop. Derfor kan det sådan set godt lade sig gøre at få siden til
at virke for en selv - i hvert fald hvis den ligger lokalt på
maskinen. Men man kan (af gode grunde) ikke få exe-links til at
virke på fremmede computere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen