Frames...
Fra : Michael Rosendahl

Dato : 30-01-03 16:23

Hejsa...

Jeg vil gerne lave nogle frames hvor jeg istedet for at bruge % bruger
pixels...

Men ideen er at jeg f.eks vil ha 100 pixels i højre side og 100 pixels
i venstre side og de resterende pixels (alt efter læserens opløsning)
i midten...

Dvs at den midterste kan variere alt efter læserens opløsning og højre
og ventre frame skal hver være 100 pixels...

Hvordan gøres dette?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-01-03 16:32

Michael Rosendahl <currant@mail.dk> writes:

> [...]
> Dvs at den midterste kan variere alt efter læserens opløsning og højre
> og ventre frame skal hver være 100 pixels...

<frameset cols="100,*,100">
</frameset>

Flere længder sammen i HTML opgives enten som pixels (bare et tal),
procenter (tal med "%" efter) eller som variabel bredde (tal
efterfulgt af "*", hvor "*" alene er det samme som "1*"). Hvis der er
mere end en variabel bredde, så får de plads forholdsvist efter tallet
foran "*"'en.

Ovenstående betyder derfor 100 pixels, noget variabelt, og 100 pixels.
Til sammen sættes de til at fylde vinduet ud, så det kommer til at
passe.

<URL:http://www.w3.org/TR/html401/types.html#type-multi-length>

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger software-udvikler-stilling i Øst- eller