Søgefunktion i HTML
Fra : Flemming Bækdal

Dato : 30-01-03 14:18

Hej.
Kan man lave/findes der en eller funktion eller script der kan fungere som
en søgefunktion, men altså uden database.
En søgefunktion der udelukkende søger i de html filer der ligger i en
angiven mappe på serveren.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-01-03 15:05

"Flemming Bækdal" <baekdal@oncable.dk> writes:

> [...]
> en søgefunktion, men altså uden database.
> En søgefunktion der udelukkende søger i de html filer der ligger i en

Da javascripten bliver udført på brugerens maskine, så kan den ikke få
fat i siderne på servern. Derfor skal den have et indeks med hjemmefra,
så den har noget at søge i. Det kan man så godt, men det bliver nok
temmelig tungt at download indexet hvis der er mange sider.

Hmm, jeg overvejer om man kunne lave noget dynamisk html der genererer
script-tags der kun henter de dele af indexet som man behøver.
Det er i hvert fald ikke trivielt :)

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger software-udvikler-stilling i Øst- eller

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-01-03 15:10

"Flemming Bækdal" <baekdal@oncable.dk> skrev
> [...]
> en søgefunktion, men altså uden database.
> En søgefunktion der udelukkende søger i de html filer der ligger i en

http://www.freefind.com/ tilbyder en gratis søgefunktion, der kan indstilles
til kun at søge på dit site. Kan du bruge det?

Erik Ginnerskov - erik@ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin