Nokia 7650 adgang til email ?!
Fra : Jesper Vissing

Dato : 29-01-03 21:02

Er der nogen i NG der kan oplyse hvordan jeg laver opsætningen på min Nokia
7650 således at jeg kan modtage/sende mails. Mine operatører er som følger:

* mobil: TDC mobil mobilflex (inkl. GPRS abn.)

* mail/hosting af website: Tiscali (dvs. indgående mails)

* ADSL access: TDC Internet netaccess pro (dvs. udgående mails)

Sender man en kopi af mail'en til N7650, eller er det bedre at "tømme"
mailserveren ?

Alle gode råd modtages med glæde.

Mvh

Jesper

Fra : Fischer

Dato : 30-01-03 07:05

> Er der nogen i NG der kan oplyse hvordan jeg laver opsætningen
> på min Nokia 7650 således at jeg kan modtage/sende mails.

Jeg kender ikke specifikt N7650, men jeg har et par generelle input.

> Mine operatører er som følger:
> * mobil: TDC mobil mobilflex (inkl. GPRS abn.)
> * mail/hosting af website: Tiscali (dvs. indgående mails)

Alle POP3 mails kan checkes blot du har en rigtig forbindelse til
internettet. Det kan være nødvendigt at indtaste IP-nummeret på
POP3-serveren frem for servernavn.

> * ADSL access: TDC Internet netaccess pro (dvs. udgående mails)

Man skal som regel bruge serveren til udgående (SMTP) post hos den udbyder
du forbinder dig til internettet gennem. Hvis du går på via GPRS, ville jeg
da tro at din mobiloperatør har en SMTP-server du kan benytte?

> Sender man en kopi af mail'en til N7650, eller er det bedre at
> "tømme" mailserveren ?

Det kommer jo helt an på hvordan du arbejder.
Selv ville jeg hente en kopi på mobilen, altså lade mails være på serveren
og tømme dem via min PC.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.