Link til billede fre ekstern css
Fra : Carsten H.

Dato : 29-01-03 19:28

Hej i gruppen.
Har siddet i timevis nu og begyndt at få ondt i de små grå..
hvordan kan man med et eksternt css få et logo (logo.gif) frem i en TABLE?

På htm siden er det denne:

<DIV ALIGN="center">
<CENTER>
<TABLE BORDER="1" WIDTH="750" HEIGHT="100">
<TR>
<TD WIDTH="100%"></TD>
</TR>
</TABLE>
</CENTER>
</DIV>

Ved at man kan definere f.eks. tekst med CLASS="" det kan sikkert lade sig
gøre med et billede, spørgsmålet er bare hvordan.
Meningen er at hvis jeg (eller andre) bliver trætte af at se på logoet så er
det unægtelig nemmere at udskifte koden i css'en fremfor at skulle rette xx
html sider
På forhånd tak.
Carsten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-01-03 20:23

"Carsten H." <alsidig@privat.dk> skrev :

>Har siddet i timevis nu og begyndt at få ondt i de små grå..
>hvordan kan man med et eksternt css få et logo (logo.gif) frem i en TABLE?

table {background: url(bg.gif}

Fra : Carsten H.

Dato : 29-01-03 21:44

> table {background: url(bg.gif}

Hej Knud.
Har prøvet med ovenstående, dog uden at det lykkedes.
Skal "table" have et navn, så man i den eksterne css f.eks. skriver
ramme1: {background: url(logo.gif}
/Carsten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-01-03 21:57

"Carsten H." <alsidig@privat.dk> skrev :

>Skal "table" have et navn, så man i den eksterne css f.eks. skriver
> ramme1: {background: url(logo.gif}

Er der kun en tabel, så er det ikke nødvendigt, er der flere
tabeller og baggrunden kun skal være i ene af tabellerne, så brug
class til det.

..bg   {background: url(bg.gif)}

Se evt. på
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/tabelcenter.htm
(højreklik => vis kilde)

Ellers upload en testside.

Fra : Carsten H.

Dato : 29-01-03 22:23

"Knud Gert Ellentoft" skrev i en meddelelse
> .bg {background: url(bg.gif)}

> Se evt. på
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/tabelcenter.htm
> (højreklik => vis kilde)

Tak for svaret, det var lige det der skulle til.
/Carsten