MS Windows
briani 27239
Hjælp til disk ?
Fra : Kirsten Lehd

Dato : 29-01-03 18:01

Jeg har netop sat min ekstra disk Diamond Max 30 GB, i min pc med winxp. Den
kan kun se den som en Cd-ROM, og kalder den for SCSI CdRomdivise.
Desværre kan jeg ikke finde den diskette jeg i sin tid fik med denne disk,
og har forsøgt at finde drivere uden held.
Så nu har jeg brug for hjælp fra jer
Jeg har sat disken i som slave sammen med Cdrevet.

--
Mvh Kirsten Lehd
www.fotolehd.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-01-03 19:06

"Kirsten Lehd" <¤@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og har forsøgt at finde drivere uden held.
> Så nu har jeg brug for hjælp fra jer
> Jeg har sat disken i som slave sammen med Cdrevet.

Hvad skriver den når den booter? Bliver den genkendt som en harddisk når du
ser, at den finder den anden harddisk og cdrom drev m.m.?
Du skal evt. en tur i Bios og se, om den er sat fast til at slaven på primær
er en cdrom. Det skal du så ændre enten til den aktuelle harddisk, eller lad
den stå på auto. Så burde den blive genkendt korrekt.
Du skal så også lige en tur i Enhedshåndtering, hvor du skal markere den og
trykke på fjern. Så kommer der en advarsel, som du siger OK til. Genstart og
den bliver fundet igen. Så bliver den måske genkendt korrekt nu.

Kurt